Porodica Jović iz Čuruga bavi se organskom proizvodnjom maline.
Svoje iskustvo i ljubav prema ovom poslu želeli su da prošire pa su prošle godine počeli da proizvode džem od sveže maline, namaze maline sa vanilom, đumbirom, kupinom i cimentom, mentom.
Zajedno sa još 10 kompanija iz Srbije, učestvovali su na najvećem sajmu organske hrane „Biofach 2020“ koji je od 12. do 15. februara održan u Ninbergu.
Vlasnik firme Mile Jović kaže da su svu energiju usmerili na stvaranje NINA namaza i džema od maline a firmu Organic Jović zvanično su osnovali u septembru 2019.
„Početak posla vezan je za poljoprivredni sajam u Novom Sadu koji je održan u maju prošle godine. Tada smo na poziv Ivane Simić iz Serbija Organic dobili poziv da kao organski proizvođači izlažemo. Podržalo nas je ministarstvo na predlog Jelene Milić“, kaže Mile navodeći da je to ujedno i njihovo prvo pojavljivanje na tržištu.
Kasnije je usledio poziv na Belgrade food show sajam.
„Reakcija ljudi koji su posetili naše izlagačko mesto bile su fantastične jer smo malinu spojili sa drugim ukusima kojih nema na našem tržištu“.
Na pitanje koliko je novca bilo potrebno da se uloži za početni kapital, Mile kaže da su sredstva bila prilično velika.
„Kao početnici nismo imali plan koliko je potrebno za opremu i ceo projekat zaokruživanja proizvodnje – od sirovone, sertifikacije do gotovog proizvoda. Sredstva, kao za svakog početnika, su dosta velika, nisu beznačajna. Da li će cilj opravdti sredstvo treba tek da vidimo“, naglašava on.
Govoreći o ključnim problemima sa kojima su se susretali u poslu, Mile ističe da nisu imali iskustva sa sertifikacijom proizvoda.
„Najveći problemi su bili vezani za sertifikaciju jer nismo imali dovoljno informacija o ozbiljnosti tog projekta, zakonskoj regulativi, dobavljačima sirovina. Sve sirovine morale su imati naš i EU sertifikat, pa su i svi proizvodi tako sertifikovani. Što se tiče usklađenosti ukusa, sastava i tehnološke ispravnosti, tu nam je najveću podršku pružio FINS sa Tehnološkog fakulteta iz Novog Sada“, kaže Jović.
Prema njegovom mišljenju, uslovi na tržištu za njih, kao male proizvođače, nisu za pohvalu.
„Veliki trgovinski lanci imaju ulistavanja koja se plaćaju po proizvodu, ležarine na polici, dugi rokovi za plaćanje. Treba puno hrabrosti da se uplovi u sve to. Da li plovimo u dobrom pravcu, vreme će pokazati“.
Najznačajniji brend ove kompanije je NINA, niskokalorični namaz od maline sa đumbirom, vanilom, kupinom, cimetom, mentom.
„Proizvod se razlikuje od drugih sličnih po tome što smo tržištu ponudili nove ukuse od maline. Naše područje je naučeno na čiste ukuse, proizvode tradaicionalnog ukusa. Mi smo ponudili proizvode koji mogu da se kombinuju sa mesom, sirom, mlečnim proizvodima, kao deserti“.
Mile kaže da svako ko ima dobru ideju trebalo bi da proba da je realizuje u biznisu.
„Ukoliko imate ideju i ne probate da je realizujete uvek ćete razmišljati šta bi se desilo da ste to učinili. Probajte. Ako imate kvalitetne ideje ne odustajte i verujte u sebe i ono što radite. Mi smo počeli prošle godine, a trebalo je mnogo ranije da zaplovimo u ovu avanturu“, proučio je Mile svima koji razmišljaju da uplove u vode privatnog biznisa.
Izvor: https://free2business.wordpress.com/
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.