Akcijama kao što su ponoćna kupovina, „trka“ s vrata i drugim zanimljivostima u Sjedinjenim Američkim Državama otvorena je božična šoping sezona. Trgovci očekuju hiljade kupaca koji su štedeli proteklih meseci kako bi iskoristili popuste. Ali prodavci moraju da obezbede da mušterije dolaze tokom cele praznične sezone kako bi ostvarili zacrtane planove.

Akcijama kao što su ponoćna kupovina, „trka“ s vrata i drugim zanimljivostima u Sjedinjenim Američkim Državama otvorena je božična šoping sezona. Trgovci očekuju hiljade kupaca koji su štedeli proteklih meseci kako bi iskoristili popuste. Ali prodavci moraju da obezbede da mušterije dolaze tokom cele praznične sezone kako bi ostvarili zacrtane planove. „Prodavci su zabrinuti jer nisu sigurni šta bi moglo da privuče pažnju mušterija. Svi veruju da su prvi popusti najuspešniji događaji u godini“, izjavio je Brit Bimer, predsedavajući Trgovinske grupe Amerike. Prodavnice Vol-Marta, najvećeg svetskog trgovinskog lanca, otvaraju vrata u pet ujutro i nude specijalne popuste. Tako se, recimo, Polaroidov LCD televizor dijagonale 42 inča može kupiti za 798 dolara (538 evra) a Sonijeva digitalna kamera za 79,87 dolara (53,8 evra). Od pet ujutru do podne prodavnice Tojs „R“ nudi popust na stajling set za lutku Barbi dok Harsbro daje specijalnu cenu za interaktivnu igračku divlje mačke pod nazivom „furril“. Prodavnice Džej Si Penija otvaraju vrata već u četiri sata ujutro, sat vremena ranije nego prošle godine. U njihovom prodajnom prostoru kožna fotelja koja masira košta 298,8 dolara (201 evro), inače, prava cena fotelje je 799 dolara (539 evra). Među ostalim popustima su i 50 odsto niže cene za igračke i igrice. Džuli Burk pretraživala je Internet kako bi pronašla prodavnice sa najboljim popustima na televizore sa širokim ekranom i laptop kompjutere. Ona tvrdi da je veoma važno stići na vreme. „Ako niste tamo kada se vrata otvore, ostaćete bez ovakve robe“, rekla je Džuli Burk u prodavnici Best Baja. Shvatajući da će praznična sezona šopinga biti izazovna, prodavnice su počele da nude popuste još pre nekoliko nedelja. Dok su prodavnice s luksuznim proizvodima dobro poslovale, prodavci robe za kupce srednje i niže kupovne moći imaju probleme s obzirom na to da se njihove mušterije muče i sa višim cenama za gas i hranu. Prošle godine prodavci su dobro startovali tokom vikenda posle Dana zahvalnosti, ali su mnoge prodavnice imale probleme tokom decembra jer rast prodaje pre i posle Božića nije bio dovoljan da nadoknadi ukupnu slabu prodaju. Ove godine analitičari očekuju da će zarada biti najslabija u poslednjih pet godina.

Amerikanci na poklone potroše u proseku 600 dolara

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari