Domaćinstva u Evropskoj uniji 2019. godine na komunikaciju izdvojila su 175 milijardi evra, što je 1,3 odsto BDP-a, dok je u Srbiji za istu namenu izdvojeno više od milijardu i po evra.
Cifra od 175 milijardi evra predstavlja 2,4 odsto ukupnih izdataka za potrošnju domaćinstava u Evropskoj uniji, pokazuju podaci Eurostata.
Podacima su obuhvaćeni troškovi poštanskih usluga, opreme za telefon i usluga telefaksa,
Najviše novca za telekomunikaciju izdvajaju domaćinstva u Bugarskoj, gde je 2019. godine udeo izdataka domaćinstava povezanih sa komunikacijom iznosio 4,7 odsto, a slede je Hrvatska sa četiri odsto, Grčka, gde ovaj procenat iznosi 3,9 odsto i Rumunija u kojoj domaćinstva za telekomunikacije izdvajaju 3,4 odsto ukupnih izdataka.
Ako pogledamo suprotan kraj skale, možemo da zaključimo da su domaćinstva u Luksemburgu potrošila najmanji udeo novca na komunikacije, svega 1,3 odsto, a domaćinstva u Danskoj i Austriji po 1,9 odsto ukupnih troškova.
Zabeleženo smanjenje troškova za telekomunikacije u EU
Ukoliko sagledamo podatke o najvećim izdacima domaćinstava, potrošnja na komunikacije u Evropskoj uniji zabeležila je najznačajniji pad u poslednjoj deceniji. Sa tri odsto, koliki je bio udeo ukupnih izdataka domaćinstava koji je izdvojen za telekomunikacije 2009. godine, deset godina kasnije se za istu namenu izdvajalo 2,4 odsto.
Između 2009. i 2019. godine, udeo ukupnih izdataka domaćinstava za telekomunikacije smanjio se u najvećem broju država članica Evropske unije. Najveći pad zabeležen je u Estoniji, za čak 1,7 odsto manji procenat, a prate je Holandija gde su domaćinstva 2019. za telekomunikacije izdvojila 1,1 odsto manji udeo svojih ukupnih troškova nego deceniju ranije, kao i Francuska sa troškovima smanjenim za jedan odsto, Irska i Poljska sa po 0,9 odsto manje.
Najveći procenat troškova domaćinstava za komunikacije izdvaja se u Srbiji
Procenat troškova domaćinstava izdvojenih na telekomunikacije 2019. godine bio je najveći u Srbiji, gde su domaćinstva čak 5 odsto ukupnih troškova izdvajala u ovu namenu.
Takođe, Srbija je „rekorder“ i po tome što cifra koju su domaćinstva izdvojila za telekomunikacije iznosi čak 3,4 odsto BDP-a za 2019. godinu. Na drugom mestu se, posmatrano iz ovog ugla, nalazi Bugarska, koja je izdvojila znatno manji deo BDP-a, tačnije 2,9 odsto.
Zapravo, dok se u većini država iznos koji domaćinstva troše na telekomunikacije iz godine u godinu smanjuje, u Srbiji taj procenat raste.
Podaci Eurostata iz 2009. godine pokazuju da su domaćinstva u Srbiji te godine za komunikaciju izdvojila nešto više od milijardu evra, što je 4,5 odsto njihovih ukupnih troškova.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.