Kompanija Fijat automobili Srbija saopštila je juče da su uzroci privremenog zastoja proizvodnje u kragujevačkim pogonima eksternog karaktera, te da se odnose na dešavanja na evropskom i svetskom automobilskom tržištu, koja su uslovljena ekonomskim parametrima i krizom.
U savremenom poslovanju, ističe se u saopštenju FAS-a, privremeno, kratkotrajno zaustavljanje proizvodnje jedan je od uobičajenih metoda koji se primenjuje u navedenoj situaciji, omogućavajući kompaniji da uspešno nastavi da radi.
– Kompanija Fijat automobili Srbija, kao poželjan poslodavac, sa snažnim osećajem društvene odgovornosti svesna je neophodnosti održavanja poslova za svoje zaposlene, kao i sopstvenog značaja za ekonomiju kako Kragujevca, tako i cele Srbije, pa je privremeno zatvaranje fabrike i usmereno upravo prema tome da se fabrika i poslovanje, a samim tim radna mesta, ljudski i materijalni resursi sačuvaju i stave u punu funkciju u najskorije vreme – poručuju iz FAS-a.
Podsetimo da je naš list juče objavio da zaposleni u kompaniji Fijat automobili Srbija neće biti angažovani 11 dana u septembru, te da se pretpostavlja da će proizvodne linije i montažne trake u FAS-u, koji je za prvih sedam ovogodišnjih meseci izvezao za oko deset odsto više automobila no u istom prošlogodišnjem periodu, privremeno „zakočene“, kako se ne bi nepotrebno pravile zalihe gotovih automobila.
Fijatova fabrika u Kragujevcu juče je u više navrata pominjana i na sednici ovdašnje gradske skupštine. Povod je bio informacija da je FAS, u saradnji sa gradskom upravom, omogućio izgradnju i opremanje novog dečijeg obdaništa u centru Šumadije. Pojedini odbornici su, komentarišući tu informaciji, primetili da, uprkos činjenici da je FAS ne samo društveno odgovorna kompanija nego i ubedljivo najveći srpski izvoznik, država i dalje ništa ne čini da ispuni obaveze koje je prema ugovoru preuzela.
Država, konstatovano je juče, još uvek nije završila auto-put od Kragujevca prema Koridoru 10, koji je trebalo da bude pušten u saobraćaj još pre dve i po godine. Ni obilaznica oko Kragujevca još nije počela da se radi pa je malo verovatno da će biti završena naredne godine, a pritom se i javno preduzeće Putevi Srbije zvanično povuklo iz tog posla. Država, na kraju, i ne najavljuje modernizaciju pruge Lapovo – Kraljevo, kojom se automobili transportuju do Luke Bar.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.