Tržište Irana je vrlo perspektivno za Srbiju 1

Srbija od 2013, dakle već četiri godine za redom, beleži dvocifreni godišnji rast broja inostranih turista, a ukupno 58,2 odsto u ovom razdoblju, što se smatra izuzetno dobrim rezultatom imajući u vidu prosečan rast broja turista koji je u evropskim zemljama na nivou od oko tri odsto godišnje, kao i razne okolnosti koje dolaze iz okruženja i koje se negativno odražavaju na ukupna turistička kretanja.

To ističe za Danas Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.

Da li ste zadovoljni time, može li bolje i koliko? Zbog čega stranci najradije dolaze u našu zemlju?

– Svakako treba imati u vidu relativno nisku osnovu od koje se krenulo i još uvek značajno zaostajanje u apsolutnim brojevima u odnosu na zemlje konkurentskog seta. Stoga se svakako može zaključiti da je stopa rasta zadovoljavajuća, ali da se ona mora održati i tokom narednih godina da bi se ostvario potencijal koji Srbija kao turistička destinacija ima. Strani turisti u našu zemlju najradije dolaze u kratke posete gradovima, naročito Beogradu, a raste broj onih koji dolaze radi aktivnog odmora u prirodi, naročito radi biciklizma, pešačenja i planinarenja. Posebno im je atraktivno naše kulturno i istorijsko nasleđe i mešavina uticaja zapada i istoka koja se u Srbiji vidi kroz arhitekturu, umetnost, gastronomiju i životni stil. Veliki broj stranaca dolazi na letnje muzičke festivale koji su već duže vreme prepoznati i daleko van granica naše zemlje. Ono što im se posebno dopada je poslovična gostoljubivost našeg stanovništva, kao i dobra vrednost odnosno kvalitet ukupnog doživljaja koji dobijaju za uloženi novac. Važno je napomenuti da je Srbija i među prvih pedeset kongresnih destinacija u svetu.

Šta je to na čemu bismo još morali da poradimo da bi se taj rast nastavio?

– Ukupan porast broja turista je rezultat aktivnosti TOS-a i lokalnih turističkih organizacija, kao i mnogobrojnih aktivnosti različitih ministarstava, organizacija, institucija, udruženja. Za dalji razvoj, od vitalnog značaja su ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu – izgradnja novih puteva, revitalizacija železnice, modernizacija aerodroma, otvaranje novih aerodroma, potrebne su dalje investicije u različite oblike smeštajnih kapaciteta, uvođenje novih sadržaja na turističkim destinacijama… Edukacija kadrova i usaglašavanje programa sa savremenim tendencijama u turističkoj tražnji je takođe bitna u podizanju kvaliteta turističke ponude Srbije.

Strategijom razvoja turizma Srbije od 2016. do 2025. godine definisani su ciljevi razvoja i predložene mere koje će doprineti daljem razvoju ove značajne privredne grane. Što se tiče TOS-a i naših aktivnosti, očekujemo da će se tokom 2017. usvojiti Strategijski marketing plan turizma Srbije za narednih pet godina, kojim će se preciznije definisati brendiranje turizma Srbije, kao i odrediti koji će se od kanala komunikacije koristiti na pojedinim prioritetnim tržištima, čime će se dalje ojačati reputacija srpskog turizma, a što će dovesti do rasta broja turista i većeg prihoda od turizma.

Da li ste radili neke analize koje strane turiste bismo mogli da privolimo da dođu u naše krajeve? Aktuelna je u poslednje vreme priča sa kineskim turistima, njih je najviše u svetu?

– Što se kineskih turista tiče, Srbija ima potencijala da privuče mnogo veći broj turista iz te najmnogoljudnije zemlje, naročito uzevši u obzir odluku o ukidanju viza za kineske turiste i činjenicu da je Srbija prva zemlja u Evropi koja je donela ovakvu odluku. TOS sprovodi raznovrsne promotivne aktivnosti kako bi približio Srbiju potencijalnim kineskim turistima, od organizovanja putovanja za novinare i organizatore putovanja do učestvovanja na najznačajnijim sajmovima turizma. Promocija je i na društvenim mrežama, uz pomoć brošura na kineskom jeziku.

Da li ste zadovoljni prošlogodišnjom kampanjom Moja Srbija? Kakvi su rezultati?

– Promotivni karavan ,,Moja Srbija“ je promocija turističkih destinacija u Srbiji koja se održala na trgovima u 14 najvećih gradova: Beograd, Novi Sad, Niš, Kragujevac, Čačak, Zrenjanin, Sombor, Kruševac, Vranje, Valjevo, Novi Pazar, Užice, Zaječar, Požarevac. Učesnici Karavana su bile lokalne turističke organizacije, kao i predstavnici turističke privrede. Raznovrstan i sadržajan program na svim stanicama karavana je privukao veliki broj posetilaca. Organizacija karavana je bila samo jedna od aktivnosti TOS na promociji turističke ponude Srbije. Krajnji i najvažniji rezultat je porast broja domaćih turista u turističkim mestima Srbije, kao i broja noćenja, ne samo u letnjoj već i u zimskoj sezoni.

Najavili ste polovinom 2016. da će naredne, odnosno ove godine, akcenat biti na promociji Srbije na destinacijama poput SAD i Rusije. Ima li novina na tom polju?

– TOS planira u 2017. da održi i dalje unapredi tržišnu poziciju Srbije kao turističke destinacije na prioritetnim inostranim tržištima, kao i da značajno poveća svoje aktivnosti na jednom broju novih tržišta. Odabir novih tržišta bazira se prevashodno na direktnim avionskim linijama, i uopšte na dobroj povezanosti sa tržištem, kao i na kapacitetu tržišta. Rusko tržište beleži oporavak, te se u narednoj godini očekuje i značajan rast broja turista sa ovog tržišta, što će biti podstaknuto dodatnom promocijom u većim gradovima Rusije i značajnijim prisustvom na ruskim društvenim mrežama i specijalizovanim portalima. Rast broja turista iz Kine se očekuje zahvaljujući uvođenju bezviznog režima, očekivanom uvođenju direktne avio veze između Srbije i Kine, promociji regionalnih tura namenjenih specifično kineskom tržištu i nedavnom imenovanju ambasadora turizma Srbije u Kini. Tržište Irana je veoma perspektivno za Srbiju, imajući u vidu olakšanu proceduru dobijanja viza, dobru saobraćajnu povezanost, ulazak Srbije u programe putovanja najvećih iranskih organizatora putovanja i veliku zainteresovanost ovog tržišta za kulturu i prirodne atrakcije. U najavi je veći broj čarter letova sa iranskim turistima, kao i povećano interesovanje iranske privrede za dovođenje turista u Srbiju. Na Tržištu SAD aktivnosti su započete u 2016. povodom otvaranja direktne avionske linije od Beograda ka NJujorku. U saradnji sa nacionalnim avio prevoznikom, započeta je realizacija promotivnih aktivnosti koje će imati za cilj izgradnju imidža Srbije kao turističke destinacije među potencijalnim turistima na ovom zahtevnom tržištu, ali i animiranje američke turističke privrede za organizovano dovođenje turista iz ove zemlje u Srbiju. TOS će svoje aktivnosti realizovati koristeći promotivna sredstva kao što su predstavljanje na sajmovima turizma, promocije i prezentacije na ciljnim tržištima, organizovanje studijskih poseta Srbiji za strane novinare, blogere i organizatore putovanja, „online“ i „offline“ oglašavanje.

Nedavno ste bili na Sajmu u SAD. Kakva su iskustva?

TOS je bio izlagač na Sajmu turizma New York Times Travel Show koji se održao od 27. do 29. januara ove godine u NJujorku. Turizam Srbije predstavljen je na štandu Evropske turističke komisije, organizacije koja okuplja nacionalne turističke organizacije zemalja Evrope sa ciljem promocije Evrope kao turističke destinacije na prekomorskim tržištima. Turistička ponuda Srbije, kao nove i nedovoljno poznate destinacije na tržištu SAD, je izazvala veliko interesovanje kako poslovnih posetilaca – medija i organizatora putovanja, tako i široke publike, koja se zanimala za saobraćajnu povezanost sa Srbijom i za turističku ponudu naše zemlje i regiona. Direktna avio linija Air Serbia je snažan podsticaj za privlačenje američkih turista, koji u Evropu najčešće putuju radi upoznavanja sa istorijom, kulturom i gastronomijom, tako da su im tokom održavanja sajma predstavljeni Beograd kao najznačajnija destinacija u Srbiji i početna tačka za upoznavanje drugih destinacija u našoj zemlji, Novi Sad kao Evropska prestonica kulture 2021, turistička ponuda na Dunavu, kulturno-istorijske i prirodne atrakcije širom naše zemlje.

U sklopu ovog nastupa, zajedno sa Air Serbia organizovali smo i posebnu prezentaciju za turističku privredu i medije, a tokom godine ćemo u Srbiju dovesti grupe novinara, blogera i organizatora putovanja iz SAD, kako bi se na licu mesta upoznali sa našom ponudom i o tome informisali potencijalne turiste, odnosno kako bi se Srbija našla i u programima američkih agencija.

TOS u 2017.

Pod sloganom Srbija – Sve što volim , Turistička organizacija Srbije nastavlja promociju turističkih potencijala Srbije, kako na domaćem tako i na inostranom turističkom tržištu. Poseban akcenat će biti na promociji u zemljama regiona pod sloganom „Dani Srbije – Zvuci leta“, i to u Mađarskoj, Bugarskoj, Rumuniji, Grčkoj, Sloveniji, Crnoj Gori i BiH. Kampanja počinje u aprilu, a partneri su „EXIT“, Sabor trubača u Guči, „Beerfest“, „Nishville“, „Nušićijada“, kao i turističke organizacije iz ovih gradova. U Bugarskoj će se pored navedenih manifestacija predstaviti i leskovačka Roštiljijada.

Prvi put će TOS imati kampanje na globalnim TV mrežama, koje će se realizovati u dve etape, u proleće i jesen, kao promocije letnjeg i zimskog odmora u Srbiji; ova aktivnost će se realizovati kroz emitovanje spotova kao promocije brenda i imidža Srbije, kao i kroz kreativne i atraktivne oglasne kampanje na portalima ovih mreža. U planu su i oglasne kampanje na najslušanijim radio stanicama, najvažnijim turističkim portalima, na društvenim mrežama – kako opštim tako i specijalizovanim kao što su npr. kineske i ruske društvene mreže, u specijalizovanim turističkim časopisima. TOS će zajedno sa lokalnim turističkim organizacijama tokom juna predstaviti turističku ponudu Srbije u Čačku, Nišu, Novom Sadu i Beogradu.

TOS predstavlja‘]

  1. Mobilnu aplikaciju Audio vodič kroz Srbiju. Od prošle nedelje svi koji putuju kroz Srbiju, mogu da koriste v odič na srpskom i engleskom jeziku. Aplikacija sadrži fotografije i opise lokaliteta, lokacije na mapi i kontakte koji mogu biti korisni tokom putovanja.

  2. Nove brošure: „Katalog seoskih turističkih domaćinstava“ i redizajniranu Turističku kartu Srbije

  3. Nakon uspešne kampanje „52 vikenda u Srbiji“, TOS je izradio i film pod istim nazivom koji će se premijerno prikazati na zvaničnom otvaranju Sajma, kao i na štandu Turističke organizacije Srbije.

  4.  VR aplikaciju „Virtuelna avantura Srbija – Virtual adventure Serbia“ kreiranu kao platforma virtuelne realnosti koja promoviše najraznovrsnije aspekte turističke ponude Srbije

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari