Kako turističke agencije zarađuju na deci? Efektiva analizirala ponudu za jednodnevni izlet za predškolce 1Foto: BETAPHOTO/DRAGAN GOJIĆ

Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva analiziralo je jedan primer ponude turističke agencije, za jednodnevni izlet za predškolce i utvrdilo sumnjivu dodelu posla i značajno višu cenu od neophodne.

Kako navode, predškolska ustanova Zvezdara, u okviru koje je vrtić “Plavi čuperak”, raspisalo je javni konkurs za jednodnevne izlete za svoje predškolce.

Konkurs je navodno raspisan dana 17. oktobra, dakle u četvrtak, a zatvoren je 21. oktobra, što znači u ponedeljak u 10 časova.

„Faktički, zainteresovane agencije su imale samo dva radna dana da vide konkurs i dostave ponude“, pojašnjavaju iz Efektive.

Na konkurs je stigla svega jedna ponuda.

„U ponedeljak, najpre Pedagoški kolegijum sačinjava zapisnik o adekvatnosti ponude, a istog dana i Upravni odbor PU donosi odluku o prihvatanju ove prispele ponude, te je posao dobila firma ‘HAPPY KIDS TRAVEL doo’ (HKT)“, pojašnjavaju oni.

Iz Efektive smatraju i da je zanimljivo da je ova firma ponudu dostavila odmah sutradan, po raspisivanju konkursa, odnosno u petak, 18. oktobra.

„Agencija HKT zapravo predstavlja ogranak firme ‘VRELO GOSTILJA doo’ iz Gostilja, opština Čajetina, koja je u APR registrovana pod delatnošću “delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata“. Firma je osnovana u aprilu 2023, a HKT je kao ogranak ove firme, registrovan u maju ove godine. HKT je račun u banci otvorilo 20.septembra 2024, dakle nepunih mesec dana pred konkurs“, navode oni.

Ono što je najbitnije, kako naglašavaju iz Efektive, jeste da je firma „Vrelo Gostilja“ licencu za obavljanje poslova turističkih agencija dobila 9. oktobra 2024, što znači samo osam dana pre konkursa.

„To znači da prethodno nije imala nikakvih iskustava u oblasti realizacije turističkih aranžmana, naročito ne sa decom. Uistinu, realizaciju ovog ugovora, HKT će uraditi sa podizvođačem, agencijom ‘Superlino’, što znači da ima dovoljno novčane razlike za angažovanje agencije sa iskustvom. U suštini, to znači da posao dobija agencija koja nema iskustva, a nema ni nameru da organizuje izlet, već će ga kupiti kod agencije koja to uveliko radi“, pojašnjavaju iz Efektive.

Što se cene tiče, oni podsećaju da smo se već puno puta susretali sa „naduvanim“ cenama, kada su u pitanju izleti i ekskurzije za decu.

„U ovom slučaju, uzeli smo primer izleta od Beograda do Zasavice, koji prema ovoj ponudi košta 5.420 dinara, plus 700 dinara dnevnica za vaspitača, što izađe na 6.120 dinara po detetu“, navode oni.

Pretragom ponuda na internetu, iz Efektive su pronašli drugu agenciju koja ima značajno nižu ponudu.

„Ona iz Beograda ima izlet do Zasavice, uz obilazak manastira Vrdnik i etno sela Vrdnička kula, koji za decu košta 1.800 dinara. Na ovu cenu, samo za Zasavicu, potrebno je platiti ulaznicu od 500 dinara i ručak za dete, koje za odraslu osobu košta 1.000 dinara. Dakle, u najskupljoj varijanti, ovaj izlet košta 3.100 dinara, regularno preko ove agencije“, zaključuju iz Efektive.

Dokumentaciju koju Efektiva nudi pogledajte na njihovom sajtu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari