Kako „divlji“ taksisti dobijaju tablice sa oznakom TX, ali i zašto se taksi automobil vodi na jednog vozača iako je za volanom neko drugi, pitanja su koja udruženja taksista pokušavaju da razjasne, dok prema njihovim rečima Sekretarijat za saobraćaj i policija okreću glave, a građani ostaju potpuno nezaštićeni od ovakve vrste prevare.
Slobodan Ćirić iz Taksi udruženja Čukarica navodi za naš list da i pored svih pokušaja da se ilegalno taksiranje suzbije i dalje ga ima mnogo, oko praznika još više. Ćirić je izražavajući sumnju u rad državnih institucija, naglasio da „Navodno opet i ove godine nemaju dovoljno komunalnih policajaca koji bi o tome trebalo da brinu, ali je bitno da brinu šta se dešavalo oko koncerta na trgu.“
Nezadovoljnim vozačima koji regularno ispunjavaju sve svoje obaveze prema državi ostaje štrajk, koji je prema Ćirićevim rečima neminovan, ukoliko se ne reši problem ilegalnog dobijanja legalnih tablica.
– To je sad krivično delo, to više nije prekršaj, kad taksista radi na divlje, on snosi odgovornost, ali ako ga neko pokriva u celoj toj priči i prikriva, kao što se dešava, onda sve nas ostale prave budalama. Oni nas prave budalama zato što im daju „TX“ tablice nezakonito, naglašava vozač i dodaje da je štrajk neminovan ako se to i dalje bude prikrivalo i ukoliko se ne reši što pre.
– Imamo tablice koje dokazuju da se vode na jednog vozača, a u auto sedi drugi vozač, kako na jednog mogu da idu tri TX tablice, a ja čekam po mesec dana kad hoću da promenim auto, ne mogu da radim zbog te barijere, navodi Ćirić i predlaže da svaki taksista ima svoje tablice, koje se prebacuju kada
se promeni vozilo. Sada je procedura takva da vozači sa svakim novim autom menjaju tablice, a problem nastaje kada registrovanih taksista ima sedam hiljada, dok je broj izdatih tablica preko 14 hiljada, objašnjava Ćirić.
– Neko u ovoj državi misli da to tako treba, ja svaki put kad menjam vozilo odjavljujem i plaćam svima tablice četiri puta, a sad se više ne zna ni ko pije ni ko plaća, ko može da ima TX tablice ko ne može, one treba da budu zaštita i za vozače i za građane, ali i za državu, objašnjava Ćirić postavljajući pitanje čemu onda te tablice uopšte služe.
On dodaje i da se trenutno ne zna šta se dešava sa prethodnim tablicama i da li su uništene, a kada iz udruženja postave pitanje ko je izdao tablice, kako je moguće da jedan vozač dobije više različitih tablica i zašto tablice nisu vezane za jednog vozača, svi okreću glavu, ni Sekretarijat za saobraćaj i policija, ne znaju o čemu se radi.
Sva ova pitanja i Danas je uputio Sekretarijatu za saobraćaj. Umesto toga dobili smo odgovor Sekretarijata za poslove komunalne policije u kome nam objašnjavaju šta su njihove nadležnosti i koliko puta su reagovali na pritužbe prošle godine.
– Sekretarijat za poslove komunalne policije ostvaruje nadzor, u skladu sa zakonom, koji se odnosi na otkrivanje nelegalnog taksi prevoza, korišćenje taksi stajališta u skladu sa propisom i horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, sprečavanje parkiranja taksi vozila van taksi stajališta, urednost i čistoća taksi vozila i drugo. U 2017. godini, sekretarijat je u oblasti kontrole auto-taksi prevoza postupao 2.361 puta. Inspektorima drumskog saobraćaja Sekretarijata za inspekcijske poslove, u akciji kontrole auto-taksi prevoza na teritoriji Beograda, ovaj sekretarijat pružio je asistenciju 144 puta.
Sa druge strane i Aleksandar Bjelić iz udruženja Pink taksi, navodi da je zabrinjavajuće na koji način se nabavljaju zvanične taksi tablice i naglašava da državne institucije treba da se pozabave time, ističući da se radi na suzbijanju takvog vida registracije.
– Postoji prevara građana i prevara gostiju grada, to su kriminalna dela. U ovom trenutku građani ne mogu nikako da se zaštite. TX tablice su izmišljene upravo da bi građani mogli da raspoznaju sigurne vozače, međutim, probušili su sistem, za to će svakako biti ozbiljne sankcije, jer je to organizovani kriminal, rekao je Bjelić.
Nadležni objašnjavaju građanima kako da ne budu prevareni
Prilikom odabira taksi vozila, osim na registracionu oznaku TX, građani treba da obrate pažnju i da li vozilo ima krovnu oznaku „TAXI“, da li vozilo ima taksimetar postavljen tako da iznos koji se otkucava na taksimetru bude vidljiv za sve putnike, da li u kabini vozila na vidljivom mestu postoji važeći cenovnik, da li je u vozilu na vidnom mestu istaknuta taksi dozvola i na vozilu identifikacionu vetrobransku nalepnicu, ukazali su iz Sekretarijata za poslove komunalne policije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.