U borbi za Folksvagen srpski aduti položaj i politika

Uprkos tome što Turska ima neuporedivo razvijeniju auto-industriju, Srbija nije bez šansi za privlačenje nove fabrike nemačkog giganta

Ostavite komentar


  1. Bas zbog toga sto pise u tekstu, odnos Turske prema zapadu, imamo sanse za eventualni dolazak Folksvagena kod nas, nadam se da je tacno to da su otpale Rumunija, Bugarska i S. Makedonija.

  2. Verujem da ima jos drzava koje su sa nama u konkurenciji ne samo Turska ali i da imamo dobre sanse za eventualni dolazak Folksvagena i otvaranje njihove fabrike kod nas.

  3. Čekaju da vide ko će ponuditi više za fabriku i tražiti više za svoje džepove u njihovim kolonijama. Kredite će vraćati praunuci, raditi za mizerne plate, a vlasnici u Nemačkoj će trljati ruke, jer su tamo 1941, morali za isto to da angažuju vojsku, da kreću u rat ginu itd. Najluddje je što će dobijanje fabrike veleizdajnici tretirati kao ekonomsku pobedu.

    1. Tako je apsolutno se slažem.Dramoser je spreman da im pokloni mnogo više nego što je to svojevremeno uradio Dinkić sa Fiatom,i to naravno preestaviti kao veliku ekonomsku pobedu.Bolje da ne dolaze pod takvim okolnostima,ako im siromašni gradjani Srbije naprave fabriku.

  4. Odluka Folcvagena ce biti doneta iskljucivo na osnovu ekonomskih temelja .a mi imamo dobre sanse zbog geografskog polozaja i relativno jeftine radne snage.

  5. Nemci su u I sv. ratu od nasih prabaka Srpkinja koje su besomucno ubijali, a pre toga silovali i pljackali do gole koze, odnosili kasike, viljuske, nozeve i kutlace. Od tih i drugih opljackanih kucnih potrepstina, pravili su municiju i oruzje kojim su oni, a dvadesetak godina kasnije njihovi sinovi opet ubijali, rusili, pljackali i palili sve po zemlji Srbiji. Bilo im je i to malo, te su jedva docekali 23.mart 1999. godine, da bi opet u Srbiji radili sve isto sto i njihovi preci. Za sva zverstva, rusenja i pljacke iu tri rata za manje od sto godina-Srbiji su platili 0,00 krvavih pfeniga. i ni pfenig preko toga. I sad, pored pomenute Tojote, Renoa, Honde, Mazde, Sitoena, Hjundaija, Kije, ili Pezoa, rodoljubi i patriote, cuvari nemanjickih ognjista i srpske duhovnosti, hoce da nam dovedu te iste Nemce. Moze, naravno sve za pare. Neka na ime ratnih steta plate Srbiji i njenim gradjanima 200 milijardi evra, i neka dodju! I sa VW i sa BMV i Dajmlerom.

  6. VW pripada industriji koja ima širom sveta razgranate kooperante.Kompletna evropska industrija ima svoje pogone na tlu Kine. Ima i h i po Evropi za mnoge delove i deliće od metala i plastike, tekstila i kože, veštačke kože. Svi oni čekaju pred vratima VW svakog dana da u minut predaju svoje prioizvode, VW nema magacine, kod njega koopertntski proizvodi idu direktno u proizvodnu liniju sa kapije.. Tu je njegov uspeh uz dobar kvalitet. Ko zakasni to nije briga VW, to je na dalje briga kooperanta, lako ispadaju iz kombinacije za daljnje poslove jer dodatnih ponuđača ima na pretek. A radi se po sistemu iznurivanja, krene se sa cenom od deset, na primer, ali se završi na ceni od 2, nije bitno čega, uzeti su indexi u obzir. I tako, siromasi ostaju siromasi koji rade za sitnu kintu a gazde plaćaju bakšiš za ručak po nekoliko radničkih plata kao u našem Megatrendu.An pasan, gazde Megatrenda plaćaju profesorima koji nisu na posebnom spisku plate sa zakašnjnjem od po nekoliko meseci, gazda vozi njprestižniji auto, i par oko nejga imaju debela primanja, ostali svet živi bedno, ali gazada Megatrenda plaća bakšiš za debela ždranja u visini 1-2 plate profesora, troši nemilice.I niko od vlasti da mu kaže, ajde, bre plaćaj bar uredno plate.
    Nijw VW baš tako drzak kao Megatrend, ali pronalazi stranu koja će tražiti najnižu cenu rada, najbolje komunalne uslove, i naravno onaj srpski specijalite, kondicionirano plaćanje po svakom radniku od po5000-10000 €vera. Srbija će zaposliti nešto ljudi tu, no od toga vajde neće biti, ostajemo i dalje na nivou afričke kolonije.

  7. radim u Slovackoj 5 godina i dobro znam ovdasnju situaciju.
    prosle godine VW je doneo odluku o visku od 3hiljade zaposlenih u Slovackoj i zapoceo otpustanja pretezno onih koji nemaju za stalno…
    vec od tad kruzi prica da se neke proizvodne operacije premestaju u Srbiju.
    nema tu iznenadjenja odluku su oni vec doneli, sad dal politicki il ekonomski to je manje bitn…

  8. Sto se geografskog polozaja tice, to jeste nasa prednost. Sto se politike tice, to je vec problematicno. Kada je potpisan Briselski sporazum, Nemacka je pomogla Srbiji u evrointegracijama, ali i dala podrsku svojim kompanijama da ulazu u nasu zemlju. Njihove kompanije su trenutno najveci inoposlodavac u Srbiji. Sada kada su pregovori sa Pristinom u zastoju, menja se i pozicija u politickoj sferi. Tome je doprineo sam Predsednik prozivajuci Nemacku kao jednog od pokrovitelja politike Pristine protiv interesa Srbije. To je sigurno zabelezeno u tamosnjim politickim krugovima i pitanje je dana kada ce se preliti i na ekonomsku sferu. Ako se uzmu u obzir i protesti protiv vlasti u Srbiji, onda nam taj politicki aspekt i nije neka prednost.

  9. A najjeftinija radna snaga u Evropi…skoro džabe rade (kao robovi) mislim da će to da preovlada…Bravo za AVavaa.aaa..

    1. Čak nije stvar ni u tome što smo najjeftinija radna snaga, već i u tome što nema sindikata u takvim fabrikama, što su ugovori na po mesec, dva dana, što posao za troje radi jedan čovek, što u ugovoru između ostalog piše da ti je plata xxx, ali ako poslodavac ne naplati svoju robu ili ima problem u naplati, tvoja plata če biti u rangu zakonskog minimuma, što se prekovremeni sati ne plaćaju, nego dobijaš slobodne dane kada ima prostora za to, a u stvari nema pa ljudi imaju i preko 800 prekovremenih i neplaćenih sati…što kada dobiješ otkaz ne možeš raditi u firmi koja ima istu delatnost….a sve usklađeno sa našim zakonima o radu koje je „levičar“ Vulin donosio.

  10. Zašto me najava otvaranja WW , fabrike u Srbiji, podseća na predizbornu kampanju otvaranja Mercedesove fabrike autobusa od pre par godina?

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. jul 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Jelena Glušac, novinarka

Danas je važnije nego ikada braniti slobodu govora i kritičke misli. Zato čitam Danas.