Krizni štab kompanije Fijat Krajsler automobili Srbija upravo je po drugi put produžio plaćeno odsustvo zaposlenima zbog epidemije virusa Covid-19. Ovoga puta do 20. aprila, računajući i uskršnje praznike.
Nakon toga, zaposleni će morati da iskoriste preostali deo godišnjeg odmora od po nekoliko dana, te je sasvim izvesno da montažne trake neće biti pokrenute do kraja ovog meseca. Prvi moguć datum je 5. maj, ali je, smatraju predstavnici zaposlenih, izvesnije da će to da se desi sredinom narednog meseca. Proizvodnja u Fijatu najpre je bila zaustavljena na dve nedelje, od 16. do 27. marta, posle čega je prinudni odmor zaposlenima po prvi put produžen do 3. aprila.
U Kragujevcu, zbog epidemije ne rade ni glavni dobavljači FCA. Firma Fijat plastik, koja posluje u sastavu FCAS rbija, proizvodnju je obustavila kad i fabrika automobila. Dva pogona američkog Adienta za proizvodnju sedišta, instrument tabli i drugih delova, proizvodni proces su, zbog obaveza prema Mercedesu, zaustavila nešto docnije, ali već duže ne rade. Italijanski Sidžit, najveći Fijatovov dobavaljač delovima od plastike, takođe ne radi.
– Bilo je najavljeno da bi Porše mogao da počne sa radom 14. aprila, ali je sve izvesnije da će, zbog virusa proizvodni zastoj i u toj kompaniji da bude produžen. U italiji je, s druge strane, situacija katastrofalna, zaraženi su, na primer, generalni i komercijalni direktor moje kompanije, tako da FIjat sigurno neće da krene do kraja meseca, a kada će, zavisi od razvoja situacije sa epidemijom – kaže za naš list direktor kragujevačkog Sidžita Davor Veličkovski. U kragujevačkoj auto-industriji još uvek radi samo kineski Jan Feng.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.