Nadležnima u Srbiji dostavljeni su prvi konkretni Fijatovi planovi i projekti izgradnje fabrika koje će činiti deo buduće Fijatove prateće industrije u Srbiji.
Ova dokumentacija koja je svojevrsna prethodnica biznis plana kompanije Fijat automobili Srbija, sadrži, saznaje Danas, detaljne nacrte pogona italijanskih firmi (sa pretećom komunalnom, energetskom i ostalom infrastrukturom) u kojima će se proizvoditi delovi za ugradnju u Fijatove automobile, kao i autobusi kompanije Iveko.
Prema dostavljenim planovima, u industrijskoj zoni Korman polje, nadomak Kragujevca, na površini od oko 60 hektara ukupno će biti izgrađeno 15 fabrika. Na parceli od 35 hektara biće izgrađeni pogoni 14 italijanskih firmi koje će biti deo prateće industrije kompanije Fijat automobili Srbija, dok će na susednih 20 do 25 hektara Iveko, koji posluje u sastavu Fijat grupe, podići fabriku za proizvodnju autobusa, verovatno i kamiona, ukoliko najznačajniji Fijatov komponentaš Manjeti Mareli preuzme Zastava Kamione, o čemu se u Kragujevcu spekuliše već mesecima. Lokacije za gradnju firmi prateće Fijatove industrije i Ivekove kompanije u Korman polju infrastrukturno će biti opremljene do sredine naredne godine, dok bi prva faza izgradnje svih 15 pogona i fabrika na toj lokaciji trebalo da bude okončana do kraja 2010, kad je predviđen start probne proizvodnje novog Fijatovog modela u Kragujevcu. Po završetku prve faze izgradnje 14 italijanskih firmi, u njima će se proizvoditi delovi za godišnju proizvodnju od 200.000 Fijatovih automobila. Duga faza gradnje trebalo bi da bude završena do kraja 2012. godine i tada će ukupni obim njihove proizvodnje moći da zadovolji produkciju 500.000 automobila godišnje.
U Zastavinoj fabrici automobila od juče traje dvonedeljni kolektivni godišnji odmor, te će proizvodnja „punta“ privremeno biti obustavljena do 24. avgusta. Ovde je, inače, od kraja marta proizvedeno 7.145 „punta“, a u poslovodstvu zastave kažu da su stvorene dovoljne zalihe tog automobila i da će potrebe tržišta biti zadovoljene.
Slovenci zainteresovani za Kredi banku
Nova kreditna banka iz Maribora koja je u vlasništvu slovenačke države, želi da preuzme kragujevačku Kredi banku, o čemu će do kraja avgusta odlučiti Nadzorni savet mariborske banke. Saznaje se da je mariborska banka nameru o preuzimanju Kredi banke, u kojoj većinski paket akcija ima država Srbija, počela da razmatra nakon što je Fijat preuzeo Zastavinu Fabriku automobila i najavio ulaganja od oko 750 miliona evra u novu automobilsku kompaniju u Kragujevcu. U kragujevačkloj Kredi bance juče nisu želeli da komentarišu informacije o planovima mariborske banke.
Dve verzije plana
Menadžment i stručnjaci Fijata sačinili su dve verzije biznis plana kompanije Fijat automobili Srbija. Prema jednoj, Fijat bi u Kragujevcu godišnje proizvodio 240.000 automobila „A“ klase, a prema drugoj ovde bi sa proizvodnih linija i montažnih traka godišnje silazilo između 140.000 i 150.000 putničkih vozila „B“ klase. Ako je suditi prema poslednjim nezvaničnim informacija, izglednije je da u Kragujevcu krajem 2010. ili u prvoj polovini 2011. startuje proizvodnja automobila „B“ klase. Plan će biti saopšten u septembru.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.