Uprkos činjenici da fabrika, zbog epidemije kovid 19, te drastičnog pada plasmana modela „500L“ i na tržištima Italije, Španije i Francuske, na kojima se godinama unazad najbolje prodavao, praktično ne radi još od sredine marta, novog otpuštanja radnika u kragujevačkom Fijat Krajsleru, barem do kraja godine, gotovo izvesno, neće biti.
U kragujevačkoj fabrici do skora se, podsetimo, uveliko špekulisalo i strahovalo da bi, usled sve ozbiljnije besposlice, u poslednjem ovogodišnjem kvartalu, ponovo, kao ono u leto 2016. mogla da bude otpuštena čitava jedna proizvoidna smena, odnosno oko 1.000, od ukupno nešto više od 2.000 radnika.
Javnosti, pa čak ni boljim poznavaocima (ne)prilika u kragujevačkom Fijat Krajsleru, doduše, nije poznato koliko ta fabrika trenutno ima tačno zaposlenih.
Tim pre što je veliki broj radnika i stručnjaka te fabrike, zbog većih zarada, boljih uslova rada i sigurnije egzistencije, napustio Fijat Krajsler i prešao u SIMENS, ili neku drugu kompaniju u Šumadiji i Srbiji, a nije malo ni onih koji su „trbuhom za kruhom“ otišli u inostransvo, mahom u Nemačku, Slovačku, Češku i druge zemlje Evropske unije.
Oni koji su još uvek u Fijat Krajsleru, ako je suditi prema poslednim informacijama iz sindikalnih organizacija koje deluju u toj kompaniji, najverovatnije ne moraju da strahuju da će da ostanu bez posla do kraja godine.
Pitanje je, međutim, koliko će posla u fabrici da imaju do kraja godine, i kada će da se vrate u fabričke pogone.
Nešto više o tome trebalo bi da se zna u krajem tekuće sedmice, preciznije u petak 28. avgusta, kada se završava poslednji prekid proizvodnje u Fijat Krajsleru, koji je počeo još 20. jula, i koji je obuhvatio tradicionalni tronedeljni kolektivni godišnji odmor u svim Fijatovim fabrikama širom sveta (od 3. do 22. avgusta), te novo plaćeno odustvo od početka do kraje tekuće sedmice.
Prema ranijim najavama, proizvodnja modela „500L“ u Kragujevcu je trebalo da ponovo bude pokrenuta početkom septembra u kojem je bilo planirano ukupno sedam radnih dana.
Bilo je predvidjeno da se radi još tri dana u oktobru, i da se time završi ova proizvodna godine, tokom koje je, prema nešto slobodnijoj proceni, iz pogona fabrike u Kragujevcu izašlo negde između 15.000 i 20.000 gotovih automobila.
Ima, međutim, ozbiljnih indicija da će, zbog situacije u Fijatovim fabrikama u Italiji, iz koje u Kragujevac stiže veći broj delova i pozicija za ugradnju u „500L“, do kraja godine, to jest u septembru i oktobru da bude i manje radnih dana od onih desetak predviđenih. Koliko manje, znaće se krajem nedelje.
U Samostalnom sindikatu Fijat Krajslera i dalje nisu pesimisti. Na osnovu informacija iz Italije, navode da se spajanje Fijat Krajslera sa Pežo-Sitroen grupacije, čime će biti stvoren četvrti po veličini proizvođač automobila na svetu, realizuje prema utvrđenoj dinamici, te da će nova kompanija da bude formirana na početku naredne godine, kada će, kako veruju, da bude poznata i dalja sudbina, odnosno budućnost fabrike u Kragujevcu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.