Nakon ovonedeljnog trodnevnog rada, od utorka do juče, proizvodne i montažne trake u kragujevačkom Fijat Krajsleru, od danas su ponovo, kao što je naš list i najavljivao, zaustavljene.
Radnici će, prema poslednjim planovima fabričkog menadžmenta, u pogone da se vrate 3. novembra.
U narednom mesecu predviđeno je da se radi sedam dana dok je u decembru najavljeno ukupno pet radnih dana, nakon čega ide već tradicionalni zimski odmor, sa kojeg su se radnici u minulih nekoliko godina uglavnom vraćali sredinom januara.
Prema nešto slobodnijoj proceni u Fijat Krajslerovoj fabrici u Kragujevcu ove godine će biti proizvedeno negde oko 20.000 gotovih automobila, što je dvostruko manje nego lane i ubedljivo najmanje od 2012, kad je ovde počela proizvodnja Fijatovog modela 500L.
Proizvodni radnici kragujevačke fabrike ove godine u pogonima će, uključujući i period do kraja 2020, provesti nekih 60-tak, od ukupno oko 220 radnih dana godišnje.
Predstavnici zaposlenih u Fijat Krajsleru ne očekuju da se dogodine proizvodnja poveća i da zaposleni da budu više angažovani nego ove godine.
Naprotiv, smatraju da bi u 2021. proizvodnja modela 500L u najbolje slučaju mogla da bude na ovogodišnjem nivou, ali se nadaju da će naredne godine da počne priprema fabrike za proizvodnju novog modela.
Prema nezvaničnim najavama, međunarodnoj javnosti bi novi model trebalo da bude predstavljen u martu 2022. na Salonu automobila u Ženevi dok bi serijska proizvodnja počela sredinom te godine.
Podsetimo da je Pjetro Gorlie, izvršni direktor Grupacije Fijat – Krajsler automobili za EMEA region (Evropa, Mediteran, sever Afrike, te Bliski i Srednji istok) u nedavnom pismu delu zaposlenih u fabrikama tog regiona, između ostalog poručio da će, nakon Italije i Poljske, razvojni planovi uskoro da budu predstavljeni za kompanije FCA u Srbiji i Turskoj.
Naveo je i da se ugovoreno spajanje FCA i Pežo – Sitroen grupacije realizuje prema utvrđenoj dinamici.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.