U kragujevačkom Fijatu proizvodnja od juče ponovo stala 1Foto: Beta/AP/ Antonio Calanni

Nakon ovonedeljne trodnevne proizvodnje, proizvodno-montažne trake u kragujevačkom Fijat Krajsleru od danas su ponovo zaustavljene.

Kako će proizvodnja u kragujevačkoj fabrici u ovom mesecu, kao što je naš list već i najavljivao, da traje ukupno šest dana, odnosno još tri u trećoj oktobarskoj sedmici,  to će zaposleni u pogone da se vrate 20. oktobra.

U novembru je, barem prema aktuelnim planovima, predviđeno sedam radnih dana, i to tri u prvoj, i četiri u  trećoj sedmici narednog meseca, čime će ovogodišnja proizvodnja automobila u Kragujevcu definitivno da bude okončana.

S obzirom da iz pogona kragujevačklog Fijat Krajslera  izlazi 400 gotovoh automobila dnevno, to  bi za 13 najavljenih radnih dana u ovom i narednom mesecu trebalo da bude proizvedeno oko 5.200 vozila.

Ukupno, u ovoj godini u Fijat Krajsleru će da bude proizvedeno blizu 20.000 automobila, što je, ponovimo, dvostruko manje nego lane i ubedljivo najmanje od 2012., kad je u Kragujevcu, u tada najsavremenijoj Fijat ovoj fabrici na svetu, startovala proizivodnja, u to vreme najnovijeg mo dela italijanske kompanije.

Fijat je, sa te strane posmatrano, smatraju bolji poznavaioci ove problematike, bio zaista korektan prema Vladi Srbije, koja mu je partner u kompaniji  Fijat (Krajsler) automobili Srbija.

Pojedini analitičari zameraju Fijatu da Fijat još nije ispoštovao navodnu ugovornu obavezu vezanu za paralelnu proizvodnju vozila “500L” i još jednog modela.

Mada ugovor  Vlade i  Fijata nikada nije u potpusnosti objavljen, nije nepoznato i da Fijat takvu obavezu prema Vladi Srbije, nije preuzeo, što je, prilikom potpisivanja ugovora između Italijana i srpske Vlade, bivši izvršni direktor  Fijata, počivši  Serđo Markione, javno i rekao, ali se to zaboravilo.

Uprkos tome, izvršni direktor  grupacije  Fijat Krajsler automobili (FCA) za region EMEA (Evropa, Mediteran, sever Afrike, Bliski i Srednji istok), Pjetro Gorlie  u nedavnom pismu delu zaposlenih u fabrikama  FCA u tom regionu otvoreno je poručio da će, nakon Italije i Poljske,  uskoro da budu predstavljeni planovi FCA za Srbiji i Tursku.

Zaposleni u kragujevačkom  Fijat Krajsleru  očekuju  da plan daljeg razvoja njihove fabrike, koji bi podrazumevao i proizvodnju novog ili još jednog modala bude predstavljen do kraja godine.

Da li će tako biti, ostaje da se vidi, kao što ostaje da se vidi i na koji će način država  Srbija da učestvuje u realizaciji planova Fijat Krajslera u Kragujevcu

Ono što je, kad je situacija u samoj fabrici u pitanju,  sve izvesnije, jeste da bi, kako se nezvanično najavljije, ishod dvonedeljnog zamešateljstva sa izborima u  Samostalnom sindikatu Fijat Krajslera trebalo da bude poznat početkom naredne nedelje.

Podsetimo da su na izborima za lidera tog sindikata, prošle sedmice dvojica kandidata za tu funkciju, Nebojša Mandarić i Saša Đorđević, dobila istovetan broj glasova – po 15.

Prema sindikalnom Statutu, u takvim situacijama pobednik izbora se određuje prema azbučnom redu.

Kako je prema tom redu, “Đ” ispred “M”, to je za novog predsednika  Samostalnog sindikata u  Fijat Krajsleru izabran Saša Đorđević, što su nadređeni u Sindikatu metalaca  Srbije danima, prema inforormacijama iz sindikalnih redova, pokušavali da ospore.

Sve je, međutim, izglednije da Đordejvićev  izbor na mesto čelnika najmnogoljudnijeg Sindikata u Fijat Krajsleru neće moći da bude poništen, te da će to i zvanično  da bude obznanjeno na Skupštini Sindikata koja treba da bude održana do utorka, 13. oktobra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari