– Od svog osnivanja poštanska služba ima važnu i zahtevnu ulogu u stabilnim životnim tokovima, a u krizi, vanrednom stanju i ratu, još težu i odgovorniju. Sa takvim ubeđenjem poslujemo i danas u savremenim tržišnim uslovima sa blizu 50 konkurenata samo u osnovnoj delatnosti.

 Odgovorno i profesionalno idemo u susret Danu poštanskih radnika sa činjenicom da u prvom kvartalu ove godine imamo znatno bolji rezultat u odnosu na isti period 2013. kada smo ostvarili rekordan rezultat. Važno je, i nastojimo da kao društveno odgovorno preduzeće, pružamo poštanske usluge svim građanima na teritoriji cele Srbije pod istim uslovima bez obzira na nerentabilno poslovanje pojedinih poštanskih jedinica – kaže u razgovoru za Danas Milan Krkobabić, generalni direktor Pošte Srbije.

Šta smatrate najvećim uspehom kada su parametri poslovanja u pitanju?

Poslovni dobitak u prvom kvartalu 2014. godine iznosi 725 miliona dinara što je znatno više nego u istom periodu prethodne godine. Pošta Srbije ostvaruje prihode, kontroliše rashod, istovremeno ostvaruje pozitivno poslovanje i ulaže u razvoj iz sopstvenih sredstava. Takođe, Pošta Srbije blagovremeno izmiruje sve svoje obaveze prema zaposlenima, dobavljačima i budžetu Srbije po osnovu javnih prihoda.

Pripremate li nove pakete usluga?

Pošta Srbije razvija nove i inovira postojeće poštansko-logističke usluge, zasnovane na savremenim informaciono-komunikacionim tehnologijama i savremenim zahtevima korisnika. Novi modeli poslovne saradnje podrazumevaju integrisano logističko rešenje koje obuhvata uslugu skladištenja robe, upravljanja zalihama, prijema i obrade porudžbina, komisioniranje i formiranje pošiljaka, prevoza i distribucije robe do krajnjeg korisnika kao i elektronsko praćenje i izveštavanje o izvršenoj usluzi. Ovakva usluga omogućava korisnicima da pouzdano, jednostavno i fleksibilno snabdevaju svoje maloprodajne objekte ili prodavce na terenu kao i da dostavljaju robu direktno na adresu kupcima, putem usluga Pošte.

U pogledu razvoja finansijskih usluga sa 1.403 POS terminala u 1.000 pošta širom Srbije obezbeđujemo isplatu gotovine putem platnih kartica i težimo kvalitetnom razvijanju multibanking sistema gde će krajnji korisnici u Pošti podizati i uplaćivati gotovinu kao u matičnoj banci. PostFin porudžbenica omogućava krajnjim korisnicima da dolaskom u poštu poruče i plate određeni proizvod koji će im biti isporučen na željenu adresu. Intenzivno se radi na uvođenju menjačkih poslova, međunarodne uputnice, sistema bezgotovinskog plaćanja i poslova osiguranja.

Koliko su savremene tehnologije kojima je smanjen promet pismonosnih pošiljki uticale na poslovanje Pošte?

Razvoj savremenih tehnologija i elektronskih komunikacija utiče na broj pošiljaka koje su ranije slali pojedinci, dakle fizička lica. Kod nas se pisana komunikacija odvija uglavnom na nivou biznis korisnika pa tako pismonosne usluge, još uvek, beleže rast prihoda i fizičkog obima što postižemo integrisanjem usluga štampe i prenosa pošiljaka, kao i podizanjem kvaliteta pružanja usluge.

Kakvi su rezultati novih poslova koje ste uveli, poput pojednostavljenog izvoza za male privrednike?

Koristeći uslugu PostExport, izvoz robe u skraćenom izvoznom postupku putem samo jednog dokumenta preko Pošte Srbije, moguć je izvoz komercijalne robe u 240 zemalja širom sveta. Bez dodatnih troškova i špedicije, a po pristupačnim cenama ova usluga dostupna je našim korisnicima na šalterima u 1.500 pošta. Od uvođenja do danas, zabeležen je značajan porast ove usluge, a Pošta Srbije svojim komitentima omogućava da izvrše povraćaj PDV-a, uz samo jedan obrazac kojim dokazuju da je roba napustila carinsko područje Republike Srbije.

Koliko su poplave od pre desetak dana uticale na rad Pošte – da li je bilo otežano dostavljanje pošiljki i kako su funkcionisali poštari?

Kako smo rekli na početku razgovora, i u vanrednom stanju tokom poplava Pošta Srbije vršila je svoju osnovnu funkciju svakodnevno sa neznatnim odstupanjima na poplavljenim područjima. Poštanske usluge za lica sa poplavljenih područja, pružane su u okviru svih pošta kao i otvaranjem poštanskih punktova i pokretnih šaltera na lokacijama za privremeni smeštaj. Uspeli smo da isplatimo penzije u predviđenim rokovima i na vreme, a za dostavu pošiljaka koristili smo alternativne pravce.

Naši zaposleni su se dobro organizovali u pogledu pružanja pomoći poplavljenima, kako kolegama tako i svojim sugrađanima. Uz redovne poslove, Pošta Srbije je Štabu za vanredne situacije Republike Srbije stavila na raspolaganje svoj transportni pogon od 200 vozila za prevoz hrane, lekova i druge neophodne pomoći. Kao odgovorna kompanija pružili smo i nastavljamo da pružamo pomoć našim građanima na različite načine.

Šta planirate za godišnjicu Pošte?

Povodom obeležavanja Dana Pošte i stogodišnjice od početka Prvog svetskog rata, Pošta Srbije pripremila je izložbu pod nazivom „Jedinice veze Srpske vojske u Prvom svetskom ratu 1914-1918.” Izložba predstavlja ratne dopisne karte, sa cenzornim žigovima i žigovima vojnih pošta, nemački telefon iz 1916. godine, ratni plen Moravske divizije sa Solunskog fronta, makete savezničkih aviona, kao i poljski telefon ii telegraf koji je koristila Srpska vojska u prvom svetskom ratu. Sa ovom izložbom učestvujemo u manifestaciji „Noć muzeja”.

Izložba u PTT muzeju

U PTT muzeju u Beogradu danas će biti otvorena izložba „Jedinice veze srpske vojske u Prvom svetskom ratu 1914-1918.“ Kako se navodi u najavi izložbe, sa shvatanjem značaja poštanske delatnosti i odgovornošću, Pošta je ovu izložbu pripremila „u počast stogodišnjici početka Prvog svetskog rata i uz naklon senima njegovih učesnika“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari