U Srbiji elektronska trgovina udvostručena tokom vanrednog stanja 1Foto: Pixabay/Bruno/Germany

Elektronska trgovina je tokom prethodne godine porasla za više od 16 odsto na globalnom nivou, a najveću ekspanziju doživela je na području centralne i istočne Evrope, dok se u Srbiji udvostručila tokom vanrednog stanja, saopštila je danas kompanija Namics na osnovu podataka platforme eMarketer specijalizovane za e-trgovinu.

Kada je reč o najtraženijim proizvodima, GoogleTrend analiza globalnih trendova pokazala je da su tokom 2020. godine najtraženiji proizvodi bili sportska oprema, dušeci, jastuci, kreveti za kućne ljubimce, društvene igre, osveživači vazduha i sredstva za dezinfekciju, navode u Namics i dodaju da je za Srbiju karakteristično da korisnici sve više upotrebljavaju digitalne platforme.

U analizi se ističe da je to posledica pandemije korona virusa i da su potrošači promenili svoje navike i preorijentisali se na kupovinu putem interneta zbog ograničenog kretanja stanovništva i skraćenog radnog vremena prodavnica.

Promene potrošačkih navika i sve veća upotreba elektronske trgovine uticaće i na IT industriju, rekao je Filip Gort iz Namics.

„Pretpostavlja se da će pristup internetu putem mobilnih telefona nastaviti da raste, da će mnogi procesi biti automatizovani i da će sajtovi odgovarati ponašanju pojedinačnog korisnika“, kaže Gort.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari