Spremno smo dočekali režim slobodnog uvoza naftnih derivata i verujemo da je liberalizacija kamen temeljac za razvoj tog tržišta u Srbiji, od čega bi korist mogli da imaju i potrošači. OMV grupacija ima proizvodne kapacitete u regionu, pa je logično da nam je stupanje na snagu tog režima odgovaralo.

Za nas kao kompaniju liberalizacija uvoza znači pre svega da i na srpskom tržištu možemo da obezbedimo proizvode vrhunskog kvaliteta. Mi se uvek zalažemo za slobodno tržište i zdravu konkurenciju – kaže u razgovoru za Biznis Karolj Lajko, generalni direktor OMV Srbija.

* U kojoj meri je u skladu sa standardima koji važe u drugim evropskim zemljama da trgovci imaju različite cene naftnih derivata na svojim pumpama?

– Očekujemo da vidimo spektar cena naftnih derivata čak i na različitim benzinskim stanicama iste kompanije i uvereni smo da je ovo pozitivan razvoj događaja, naročito kad je reč o interesima kupaca. Konkurencija je uvek impuls stvaranju kvalitetnijih proizvoda. Kompanija OMV ima bogato iskustvo u poslovanju na slobodnom tržištu, a kako vidimo, regulativne promene u Srbiji su sada u skladu sa evropskim standardima. To praktično znači da konkurentno tržište u Srbiji podržava OMV poslovnu filozofiju u pružanju najkvalitetnijih usluga svojim klijentima. To je ključ našeg uspeha, ne samo u Srbiji već i u drugim zemljama u kojima poslujemo. Kao premijum brend OMV nastavlja da investira u svoje proizvode i usluge, tako da smo u stanju da obezbedimo najviši kvalitet usluge i goriva na svojim benzinskim stanicama.

* Da li ste zadovoljni pozicioniranošću kompanije na srpskom tržištu? Planirate li širenje mreže benzinskih pumpi?

– Imamo ambiciozne poslovne planove. OMV je u kontinuitetu pokazivao svoju posvećenost rastu na lokalnom tržištu tako što je realizovao niz značajnih investicija. To konkretno znači da je OMV u Srbiji investirao oko 140 miliona evra i prema podacima Agencije za strana ulaganja i promociju izvoza – SIEPA jedan je od najvećih grinfild investitora. Ali uvećavanje našeg tržišnog udela ostaje naš strateški cilj i u narednih pet godina. Smatram da je to realan cilj pri čemu nećemo odustati od strategije koja podrazumeva ponudu premijum kvalitet usluga i proizvoda potrošačima „u pokretu“.

* Kako biste ocenili poslovne rezultate koje OMV ostvaruje u Srbiji?

– Na tržištu Srbije prisutni smo već više od 10 godina, i možemo da konstatujemo da je posao na lokalnom nivou narastao. Sada smo fokusirani na optimizaciju procedura, kako bismo OMV performanse podigli na viši nivo. Ponosni smo što smo uvođenjem multifunkcionalnih servisnih centara sa vrhunskim auto-perionicama, igralištima za decu i kafićima/restoranima, obogatili sadržaj benzinskih stanica. Naše VIVA prodavnice nude široki asortiman robe za svakodnevnu upotrebu, uključujući svežu hranu, brze obroke i osveženja i veoma su popularne kod potrošača. Ipak, negativni efekti globalne ekonomske krize osetili su se i u sektoru maloprodaje goriva i predstavljali su veliki izazov za naše poslovanje. Uprkos tome, OMV Srbija uspešno se suočila sa tim izazovima.

* Kako izgleda mreža OMV pumpi u Srbiji i koliko radnika zapošljavate?

– Sa mrežom od 61 benzinske stanice pokrivamo sve bitnije puteve i gradove u Srbiji. Prosečna investicija prilikom otvaranja jedne benzinske stanice premašuje dva miliona evra i mada OMV Srbija direktno zapošljava 44 ljudi, ponosni smo na podatak da smo doprineli zapošljavanju oko 1.300 ljudi posredstvom mreže benzinskih stanica.

 

Strateška pozicija

* Imajući u vidu činjenicu da OMV ima sopstvenu proizvodnju naftnih derivata, da li je, zahvaljujući tome, u prednosti nad konkurencijom?

– Svakako je to prednost za OMV, koji proizvodnju naftnih derivata ne organizuje samo u rafineriji Švehat u Austriji već na još tri lokacije. Dve rafinerije – Burghauzen i Bajernoil, u kojoj OMV ima 45 odsto udela – nalaze se na jugu Nemačke, a Petrobrazi rafinerija u Rumuniji. Kapacitet prerade je 22,3 miliona tona godišnje, odnosno oko 450.000 barela dnevno. Kada govorimo o lokacijama rafinerija i infrastrukturi, moglo bi se reći da zauzimamo stratešku poziciju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari