„U svetu se u auto-puteve ugrađuju kvalitetni materijali, a u Srbiji nekvalitetni političari“: Koliko su realne cene auto-puteva koje gradimo?

Ostavite komentar


  1. Da li je u vreme bilo koje vlasti ili posle smene uhapsen i pravosnazno osudjen neko iz bivseg rezima zbog malverzacija mita i korupcije.
    Nije!
    Samo se zamlacuje ovaj narod a oni se menjaju i pune dzepove bez ikakvih kazni i sankcija.

  2. Suštinsku razliku u krajnjoj ceni izvodjenja autoputeva takodje čini i izbor ugovarača na projektu, kao i visine njihovih marži (profita). U slučaju kineskih kompanija one se maržiraju u iznosu od 25-35%, turske kompanije se maržiraju od 30-40%, evropske od 50-60%, a japanske i američke 100%. Zato Moravski koridor košta mnogostruko više jer je ugovarač američka kompanija Behtel koja je za ovaj projekat u vreme ugovaranja dala cenu od 900 mil/eur, dok je kineska kompanija CRBC za isti put dala ponudu od 540 mil/eur. Suština je u političkim odlukama (trgovini) kojima naša državna administracija balansira interese izmedju velikih sila ustupajući projekte i jednima i drugima bez obzira na krajnju cenu koštanja. Medjutim, prave razlike u cenama tek dolaze sa energetskim projektima u kojima će, zbog političkog pritiska, američke, japanske i južno korejske firme potpisati ugovore za izgradnju energetskih postrojenja u Srbiji koji su i više nego duplo veći od onih koje su ponudile velike kineske kompanije.

  3. „Palo pismo s neba. U tom pismu nema nikakvih optužbi na moj račun, nego koliko vidim na račun nekih drugih funkcionera“. Nema on siromah ništa sa tim, osim što je, sa umišljajem, svesno i namerno, stvorio uslove da ovako nešto uopšte bude moguće i što kontroliše stranku kojoj ide 10 miliona evra, samo od tog posla. Šta je sa ostalim poslovima? Koliko se sliva u kasu sns-a a koliko pojedincima i to kome i koliko?

  4. Svaki tekst jedan kilometar za čitanje,ovi i naprave nešto,oni predhodni Ub Lajkovac baš bilo kvalitetno,moralo opet da se radi,a to se zaboravilo,važno da se pljuje.

  5. Sve u svemu, svaki dan SNSa na vlasti preskupo košta Srbiju, u svakom pogledu. Izađite na izbore u nedelju.

  6. I u belom svetu ih stalno popravljaju.Putujem relativno cesto po Evropi automobilom i nema sanse da vise puta ne usporavam ili stajem zbog radova na putu.

  7. Bio letos u Albaniji na more, auto put ko staklo i preko Kosova i u Albaniji. Kad predjes preko pragova i neosetis nista, s kod nas tocak da slomis, a o putu da ne govorim, katastrofa

  8. Izgradnja autoputeva podrazumeva izradu projektne dokumentacije,pribavljanje svih saglasnosti,izdavanje građevinske dozvole kao i upotrebne dozvole posle završetka radova i obavljenog tehničkog prijema.Međutim,u Srbiji se sve radi bez dokumentacije,ugovara se neposrednom pogodbom,prema potrebama SNS d.o.o.
    Zanimljivo tehničko pitanje za Izvođače je,na osnovu kojih količina iskopa,nasipa,betona i ostalih parametara nude cenu ako predhodno nemaju predmer radova?

  9. Da li je u zdnjih 10 godine objavljen tender za bilo koji autoput ili su svi ugovarani direktnom pogodbom i kako se uopšte utvrđuje cena ako nema tendera?

  10. Jedan tebi pet ….ili već ne znam kolko meni ,tako se sada dele pare …pa sve ostalo …..pa prepakujemo naš Eurokrem u Vucikrem ili već kako …

  11. Putevi su nam katastrofalni naročito unutar gradova. I novonapravljeni veoma brzo propadnu. A odgovoran niko. Samo nam mazu oci tradicionalno

  12. Kod nas nisu, samo, nerealne cene auto puteva i puteva, u izgradnji. Kod nas su NEREALNE CENE SVEGA I SVAČEGA! Čak je i nerealna cena DUŠE I MORALA ludi, jer se za siću prodaju, i politički, i stručno, i moralno, i verski, i porodično, i…. Za sve što nam se događa i dešava, SAMI SMO KRIVI.

  13. Samo nek se glupiraju, a kinezi polako namicu omcu oko vrata. Stolica ce se sama izmaknuti. Troskovi ce biti placeni dankom u krvi.

  14. Srbija tj. njeni građani će decenija otplaćivati autoputeve Kinezima od koji sigurno neće neki biti ni isplativi, kao i sve ostalo što je SNS zabrljao.

  15. Nekada su se objavljivali konkursi i tenderi. Ponudjaci su bili u obavezi, da se upoznaju sa projektom, obidju i prikupe sve informacije sa terena, naprave ponudu sa cenom i svim drugim tenderski trazenim podacima. Sklopi se ugovor sa izabranim ponudjacem prema tenderskim kriterijumima. Ugovor je sa ponudjenom cenom koja je fiksna a eventualna izmena i anex se donose samo ako je u pitanju visa sila ili manjkavosti od strane Narucioca. Nadzor koji je nezavian i vrlo strucan svakodnevno kontrolise rokove i kvalitet radova. Svaka manjkavost izvodjaca se naplacuje kroz penale a velike dovode do raskida ugovora i aktiviranje bankarske garancije. Da li se ovo primenjuje kod nas procenite sami. Svedoci smo kada na TV gledamo kako se na terenu Predsednik raspravlja sa Drobnjakom i utvrdjuju cenu a sve na nekoj cistini sa vetrom, cekajuci da sto pre odu u kafanu da se zagreju. Da li nas neko kao „drzavu bez spoljnih uticaja i naredbodavaca“ moze naterati da uzmemo izvodjaca sa dvostruko vecom marzom, kako stoji u komentaru Vladimiraa?

  16. Za mene je uspešna država ako je svako selo ili naselje dobilo mrežu kanalizacije i zdrave pijaće vode.Septicke jame su na rub grada -ne radi se to tako?Ali I sve ostalo,prvo osnovne karakteristike života.

  17. Из наслова се види све. „У свету се у ауто-путеве уграђује квалитетни материјали а у Србији неквалитетни политичари“!

  18. Vi nemate prava niŝta da komentariŝete i kažete jer niŝta niste gradili i izgradili i možete samo da prezirete njih ŝto grade jer nikad viŝe nećete doći u poziciju da bilo ŝta radite i gradite jer smo dobro videli ŝta ste radili i izgradili

  19. Koliko je opozicija auto puteva i mostova napravila. Bolje vam je da ćutite građani nisu ćorava a kakav god je vučić on je bar tolike auto puteve napravio po tome će večno ostati upamćen a vi ..?

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Milan Stanković - SevdahBaby

Danas je verovatno poslednji bastion profesionalnog novinarstva u Srbiji.