Kompaniji SBB u Zaječaru je, kako tvrde njeni predstavnici, stopirana izgradnja mreže, započeta prošle godine.
„Od početka građevinske sezone lokalna administracija odbija da nam izda Rešenje za raskopavanje javnih površina, čime nam onemogućava da nastavimo izgradnju i pustimo signal. Naši radovi su na pola zaustavljeni i za sada nemamo nikakvu naznaku niti odgovor nadležnih instutucija, da će se oni nastaviti“, rekla je za agenciju Beta menadžerka SBB-a za odnose sa javnošću Jela Krivokapić.
Ona je istakla da SBB zahteva „samo i isključivo jednak tretman koji imaju ostali operatori“.
„Ravnopravana tretman nam je iz nepoznatog razloga uskraćen godinama unazad i to nažalost ne samo u Zaječaru“, kazala je Krivokapić.
Istakla je da građani Zaječara zaslužuju da imaju slobodan izbor operatora kojeg žele da koriste i to lokalna vlast treba i da im omogući.
Agencija Beta je pokušala da sazna u Gradskoj upravi Zaječara zbog čega SBB ne može da dobije neophodne papire od lokalne administracije za nastavak izgradnje mreža.
Gradonačelnik Zaječara Boško Ničić je kazao da jedino Odeljenje za urbanizam može da odgovori na to pitanje, ali ta služba ni posle nekoliko dana nije našla za shodno da dostavi odgovor.
U SBB navode da su za izgradnju mreže u Zaječaru prošle godine dobili dozvolu i uložili 10 miliona dinara u radove.
Kada je SBB dobio odbijenicu koju je potpisalo, kako navode neovlašćeno lice, podneli su krivičnu prijavu.
U međuvremenu je kompanija SBB tražila i ponudu da bude sponzor Zaječarske gitarijade, odgovor nisu dobili do poslednjeg momenta, kada im je preko telefona rečeno da je Telekom sponzor i da ne može niko drugi da konkuriše.
Istraživanje koje je u avgustu ove godine uradila agencija Deep Dive, pokazalo je da su Zaječarci većinom nezadovoljni telekomunikacionim uslugama.
Svega 26 odsto građana je navelo da je u potpunosti zadovoljno uslugama operatora kojeg trenutno koriste.
U Zaječaru su građanima dostupne usluge provajdera MTS, Supernova, A1 i Yettel, dok SBB i dalje čeka dozvolu za nastavak izgradnje mreže u tom gradu.
Korisnici u Zaječaru su pre svega nezadovoljni kvalitetom interneta (gubitak internet konekcije, brzina interneta, loš kvalitet interneta) i cenom. Posebno su nezadovoljni korisnici MTS-a i Supernove, čije je zadovoljstvo, po istraživanju, ispod proseka.
NPS rezultat (Net Promoter Score), odnosno metrika koja se koristi za merenje lojalnosti i zadovoljstva korisnika uslugom, takođe ukazuje na nezadovoljstvo korisnika MTS-a, Supernove A1 koji imaju negativan NPS, što znači se većina korisnika izjasnila da ne bi preporučili usluge ovih provajdera svojim prijateljima.
Iako SBB usluge još uvek nisu dostupne u Zaječaru, gotovo dve trećine korisnika je čulo za SBB, od kojih polovina ima visoko mišljenje o njemu (dve najviše ocene je dalo 50 odsto ljudi), a čak trećina (34 odsto) bi bila zainteresovana za prelazak na SBB sa svog trenutnog provajdera.
SBB je nekoliko puta do sada skretao pažnju na to da mu je aktuelna vlasti dodelila ulogu manje poželjnog investitora, što za posledicu ima uskraćivanje mogućnosti slobodnog izbora operatora velikom broju građana.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.