Ugovor o brzoj pruzi tajan zbog neisplativosti ulaganja

Ni Mađarska ni Srbija ne obelodanjuju detalje dogovora sa Kinezima

Ostavite komentar


  1. Обзиром да ни Мађарска, ни Србија немају шта да транспортују том пругом, само кинеска страна има интереса да се ова гради, а интерес се састоји у томе да се ова два јадна примерка са европске периферије дуговима чврсто привежу за главнину кинеског „народног фронта“.

    1. Svaka pruga koja je nova moderna, da vozovi idu „300“ na sat je dobro došla. Naša železnička infrastruktura je katastrofa a i „neisplativa“ pruga je bolja od ovog što imamo. Nego kritikuje se pruga, a Zastava-Fiat ugovor koji je potpisan za vreme DS (Danas njihovo glasilo) to se ne komentarise, prošlo je koliko 15 godina a nemamo pojma sta je potpisano. Ukoliko je „Danas“ toliko zainteresovan za sudbinu investicija u Srbiji, zašto se to ne istrazi.

    2. Smetaju Vam kinezi zbog izgradnje i finansiranje pruge. Smetaju Vam Ameri i Turci (isti oni koji su izgradili auto put na mom KiM, Vrbnica – Merdare) tj. smetaju Vam svi što sarađuju sa Srbijom.
      Uostalom zašto da ne?
      Kurti kuka što neće dobiti cele opštine Bujanovac i Preševo već samo istočni deo tih opština odnosno onaj deo kroz koji ne prolazi „Kineski auto put i pruga“… Znači li to da će san o Vojvodini Republika biti zauvek raspršen izgradnjom „Kineske brze pruge“…
      P. S. Znaš li da jedini srpski grad koji nije bio bombardovanja je Gornji Milanovac zbog „Metalca“ i „Tetrapaka“… Zašto da nemamo Američke, Turske, Ruske i Kineske auto puteve i pruge kada je to garant da nas opet neće bombardovati odnosno uništavali „Svoju imovinu“ ako se odlučimo za „Vojno redarstvenju akciju reintegracije okupiranih teritorija od strane balističko-UQK-separatističkih snaga“…

  2. Gde je Ugovor za Toplodalekovod Obrenovac – Beograd koliko tu ima spornih stavki ce se vidi uskoro ….

  3. Nije tačno da je neisplativo. Isplativo je lopovima na vlasti. U Kini su mito i korupcija tradicija. Samo korumpirane vlasti korumpiranih država zaključuju ovakve, netransparetne, ugovore sa Kinezima. Ko zna koliko slučajeva je bilo da se zgrade, mostovi itd. ruše i ljudi stradaju zbog loše izvedenih radova i ugradnje nekvalitetnih materijala.

  4. Najbolje bi bilo da nastavimo da koristimo pruge za brzine do 30km/h . Tu ce nam karte biti jeftinije i mozda ekonomski isplativo .

  5. Problematicna je isplativost pruge, a jos je problematicnije sto je mnogo toga tajnovito. Nije jasno ni kakva je isplativost deonica auto-puteva koji su prosle godine pusteni u promet, posto je promet u ovoj godini mali, a tesko da ce se povecati u bliskoj buducnosti. Nije jasno ni u kojoj meri je Drzava ucestvovala u Turskom toku. Problematicno je i sto Uprava za javni dug i dalje drzi stanje duga sa 30.11.2019, posto valjda i oni imaju problem sa knjizenjem obaveza. Ono sto je sigurno, treba odloziti „Karadjordja“ za neka bolja vremena!

  6. Srbija i druge zemlje u našoj okolini postaju „slepo crevo“ Evrope
    /
    Kako će Grčka, Albanija,Makedonija, Bugarska i Srbija biti povezana sa Evropom ???
    Pruga jeste potrebna, ali je pitanje da li mora,mora,mora biti brza.???
    /
    Zašto su ove zemlje pustile da
    . da pruga propadne ???
    . zašto su pustile da propadne industrija koja je mogla da radi ( IMT mali primer , traktori uvek su bili dobri)
    . zašto prodaju ogromnu poljoprivrednu zemlju arapima ???
    . zašto se ne prozvodi hrana i ne prodaje na bliskom istoku ???
    /
    Sve ove zemlje su NEBITNE LIBERALNOM KAPITALIZMU
    svo ovo stanovništvo je nebitno liberalnim milijarderima
    /
    ako političkim partijama NISU BITNI SVOJI NARODI,
    onda su milijarderima NEBITNI, ( bitan je profit koji opravdava izumiranje naroda )
    /
    ako hoćeš da OSTANEŠ SLEPO CREVO onda glasaj za liberalnu mantru slobode,
    drugi tvoje probleme neće rešiti

  7. Primitivno-kapitalistička Srbija, kao zabačena kineska provincija, gradi maoizam i sprema kinesku komunističku „kulturnu revoluciju“. Koja papazjanija od zemlje i države.

  8. Ne treba odloziti izgradnju ni jednog puta!
    Treba napraviti i autoput pored Dunava od Beograda do Kladova i cele Krajine!
    A kad se vlast promeni ispitati sve uslove pod kojima su investicije izvodjenje.
    Gde je bilo zakonskih nepravilnosti iz kojih je proistekla šteta po državu i narod uhapsiti okrivljene , oduzeti im imovinu i staviti je u budžet!

  9. Kina ce da odobri kredit kineskoj firmi da gradi prugu Beograd-Budimpesta koja se gradi u okviru projekta „put svile“…prevedeno na srpski prugu ce da grade kineske firme i njihovi radnici…sve to za potrebe kineskog izvoza na zapad…nase ucesce ce se sastojati u tome da otplatimo kredit kineske firme!

  10. Finansijska isplativost? Da li je Gagarinov let bio finansijski isplativ? Na kraju krajeva, da su naši daleki preci razmišljali o isplativosti, ne bi ni sišli sa drveta, da bi, jednog dana, postali ljudi.
    Značaj jedne takve pruge ne može se ni sagledati. Jedino je sigurno da će biti ogroman. Ulaganje takve vrste ne može da se da nekom kratkovidom šićardžiji na procenu. Razmišljanje u stilu „200 putnika, 400 karata itd.“ nema smisla. Ne pravi se takva pruga da bi se odmah ubirao profit od prodatih karata.
    Nisam navijač trenutne vlasti, naprotiv. Ali priznajem da su ponešto uradili. I ova investicija je jedna od tih stvari.
    Da li će neko da stavi nešto u džep? Verovatno. Ako je to najvažnije, onda je najbolje da se apsolutno ništa ne radi.

  11. Bice isplativa, evo zasto:
    Ljudi sa puno novca zelece da zive u Beogradu i Srbiji jer ce moci vozom do Beca za 3 ipo sata. Ljudi ce trositi novac ovde.
    Bez te pruge zaista bi se osecali kao da su u tunguziji, a ne deo evrope.
    Avioni su moguci uvek ali svakako i skuplji i stresniji za putovanje od vozova makar i brzih. a da ne pominjemo turizam i evropski i kineski.
    I najvaznije:
    Ovom prugom Srbija postaje deo EU prakticki.
    P.s. Ja sam zestoki protivnik ove vlasti ali istina je da te velike projekte odradjuju sa kinezima i rusima i pokazalo se u zadnjih 8 godina da Srpskoj politici trebaju dva bloka koji ce da se medjusobno kontrolisu. Ovaj u skupstini jedan i drugi prava opozicija i kriticari izvan – koji ce sigurno uci u skupstinu nakon postenih izbora sa jednakim pristupom medijima bar 3 meseca.

  12. I Madjarima da idu u Grcku vozom.
    Ne znam sta bi se u srbiji ijedan covek bunio protiv teh pruge – prvo bi madjari trebalod a protestvuju jer u tome za njih nema skoro pa nista. Ali oni su nesto bogatiji pa ulazu kao i svuda.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 20. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Dragan Velikić, pisac

Danas su jedine dnevne novine koje ne uređuje podzemlje.