Osim Sporazuma o prevozu putnika i tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju, koji su juče u Budvi potpisali srpski ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić i crnogorski ministar saobraćaja Andreja Lompar, rezultat dvodnevnog susreta trebalo bi da bude i ukidanje poreza na dodatu vrednost za autobuske prevoznike, saznaje Danas.
Neposredno pred početak turističke sezone, u aprilu ove godine, srpska vlada uvela je prevoznicima sa čijim državama nisu potpisani sporazumi o izbegavanju dvostrukog oporezivanja, obavezu da plaćaju porez od 18 odsto za deo usluga koje obavljaju na našoj teritoriji. Srpski prevoznici i prevoznici iz BiH i pre toga bili su „na udaru“ poreznika iz Crne Gore, gde je namet iznosio sedam odsto. Ta dažbina obračunava se tako što se broj putnika i pređenih kilometara na teritoriji druge države, pomnoži sa 0,045 evra, a na dobijeni iznos obračuna se PDV. To je mnogo više opteretilo crnogorske prevoznike, jer osim veće poreske stope, njima je osnovica za obračun bila veća zbog duže trase kroz Srbiju, pa je ukupan iznos poreza dostizao i do 200 evra po autobusu.
Srpska delegacija pokrenula je i pitanje ukidanja ekološke takse, a ministar Lompar istakao je da je takav savet već dao crnogorskom ministru turizma, u čijoj je nadležnosti to pitanje. Ministar Mrkonjić ponovio je da su srpski privrednici zainteresovani za privatizaciju Luke Bar, kao i deo železničkog transporta, a prema Lomparovim rečima, tenderi za te poslove su u pripremi (za Luku Bar trebalo bi da bude raspisan do kraja septembra).
Autoput do Crne Gore nije zaboravljen
Sumnju crnogorske strane u namere Srbije da gradi autoput od Beograda do Boljara razbio je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. On je razvio mape sa ucrtanom trasom nove saobraćajnice i garantovao da će do 1. januara biti raspisan tender za izgradnju deonice od prestonice do Ljiga, kao i da će gradnja do granice biti nastavljena brzim tempom. Međutim, zastoj u izgradnji pojavio se u crnogorskom delu trase jer je izvođaču radova, hrvatskoj kompaniji Konstruktor, najverovatnije ponestalo novca, a kako im i bankarska garancija ističe 9. septembra, najverovatnije je da će posao biti ponuđen nekoj drugoj firmi, saznaje Danas.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.