Autoindustrija još trpi od krize izazvane pandemijom i prekidima lanaca snabdevanja, a tek ćemo da vidimo kako će kriza u Ukrajini uticati na proizvodnju automobila, ocenio je Slobodan Marjanović iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova gostujući na TV Prva dodajući da se automobili proizvode od mnoštva delova koji se proizvode po celom svetu, pa i u Rusiji i Ukrajini.
“Kako će se suočiti sa novim izazovima videćemo, ali za sada zvaničnih podataka od proizvođača automobila nema. Već dve godine postoje problemi, sa izbijanjem korone, sa čipovima, pa transportom iz Azije ka SAD i Evropi. U 2020. godini zabeležen je pad prodaje od 25 odsto, pa onda prošle blagi rast od 1,5 odsto, pa opet pad u decembru. I to sve bez efekata krize u Ukrajini”, rekao je Marjanović dodavši da su zastoji sa isporukama automobila isti kao pre godinu dana, što znači da situacija sa Ukrajinom i Rusijom još ne utiče.
On je istakao i da je još uvek tražnja za automobilima veća od proizvodnje.
“U poslednje dve godine povećana je cena automobila, delom zbog rasta cena u proizvodnji, a drugim delom zbog novih sistema bezbednosti koji su jako skupi koji postaju standard u EU. Zato zbog rasta troškova proizvodnje i troškova transporta su porasle cene, a da li će još ići gore-moguće”, ocenio je Marjanović.
On je rekao da vreme čekanja na delove zavisi od proizvođača i trenutne situacije. Do sada je to najviše zavisilo od lanaca snabdevanja i transporta, a podseća on i da korona još nije gotova i da u Aziji negde još ima lokdauna, što znači da neke fabrike ne rade.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.