Ulaze na privatne parcele i izvode radove na izgradnji auto-puta, vlasnici nisu ni obavešteni 1Ilustacija Foto: BETAPHOTO/PREDSEDNIŠTVO SRBIJE/DIMITRIJE GOLL

Radnici koji tvrde da su zaposleni u firmama koje je angažovalo preduzeće Koridori Srbije u proteklih mesec dana ulaze na privatne posede na teritoriji opštine Kovačica i izvode radove na tim parcelama a da njihovi vlasnici nisu dobili bilo kakvo obaveštenje od nadležnih da će tako nešto uslediti niti obrazloženje zbog čega se to čini.

Sagovornik Danasa koji je želeo da ostane anoniman ističe da vlasnici parcela sa kojima je bio u kontaktu smatraju da je reč o obeležavanju trase auto-puta u izgradnji Beograd – Zrenjanin -Novi Sad i da se to radi jer će najverovatnije doći do eksproprijacije privatnog zemljišta za potrebe izgradnje tog auto-puta.

– Pojedini vlasnici koji su zatekli radnike na svojim parcelama pitali su ih u kom svojstvu su tu. Oni su im odgovorili da rade za firme koje su angažovali Koridori Srbije u vezi izgradnje auto-puta Beograd – Zrenjanin. Nakon što su im zbunjeni vlasnici parcela saopštili da ih niko od nadležnih nije obavestio o tim radovima radnici su im rekli da je njihovim poslodavcima iz Koridora Srbije rečeno da su vlasnici parcela obavešteni o radovima koji su usledili – kaže sagovornik Danasa koji je takođe, pre nekoliko dana, na svojoj parceli pronašao tragove obeležavanja trase ali nije zatekao radnike koji su taj posao obavljali.

Ulaze na privatne parcele i izvode radove na izgradnji auto-puta, vlasnici nisu ni obavešteni 2

Shodno tome, kako kaže, nije mogao da ih pita šta rade tu ali je iz razgovora sa poljoprivrednicima sa teritorije katastarskih opština Kovačica, Idvor i Debeljača već imao informaciju da se tako nešto uveliko dešava.

– Očito je da se radi o izgradnji auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad. Nisam protiv izgradnje tog puta ali smaram da za to treba da bude određena adekavtna trasa a ako je nužno da se zbog projekta od nacionalnog značaja ulazi na privatni posed drugih ljudi i da se na njima obavljaju radovi svakako je neophodno da nadležni o tome blagovremeno obaveste vlasnike zemlje. Ovde to nije slučaj – navodi naš sagovornik.

On dodaje da se interesovao u mesnoj zajednici Kovačica kao i u opštini Kovačica ko su ljudi koji ulaze u na privatne parcele i na njima izvode radove i zašto to čine, za koje firme rade, da li to ima veze sa izgradnjom auto-puta Beograd – Zrenjanin i da li je preduzeće Koridori Srbije obavestilo te organe da će se takvi radovi sprovoditi na teritoriji mesne zajednice i opštine.

– Odgovor na oba mesta je bio da ništa ne znaju o tome. Zaista je nedopustivo i skandalozno da već mesec dana radnici nepoznatih firmi sprovode radove na parcelama a da o tome nisu obavešteni njihovi vlasnici. Zbog toga će, prema informacijama koje imam, Udruženje poljoprivrednika Kovačice kontaktirati Koridore Srbije i tražiti objašnjenje da li je zaista to preduzeće naručilac radova koji se trenutno sprovode. Zahtevaće se i odgovor na pitanje da li se te parcele oduzimaju za potrebe državnog projekta izgradnje auto-puta. Ako je to tako nadležni su dužni da kažu koliko će novca kao obeštećenje za gubitak zemlje dobiti vlasnici tih parcela. Procedure moraju da se poštuju kao i prava građana, u konkretnom slučaju vlasnika zemljišta ma kojima se sprovode radovi – navodi naš sagovornik.

Povodom tvrdnji da se na privatnim parcelama na teritoriji Kovačice obavljaju radovi vezani za izgradnju auto – puta Beograd – Zrenjanin kontaktirali smo nadlležne u preduzeću Koridori Ssrbije kako bismo proverili da li su tačne ali do zaključenja ovog izdanja našeg lista nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Inače, izgradnja prvog auto-puta u istoriji Banata startovala je početkom godine a reč je o saobraćajnici koja će spojiti Beograd, Pančevo, Novi Sad i Zrenjanin biće dugačka ukupno 105 kilometara.

Na trasi auto-puta planirana je izgradnja četiri velika mosta, dva preko Tamiša, most preko Begeja i most preko Tise kao i četiri mosta preko kanala i prolaza za put, kao i preko ukrštanja sa prugom. Biće izgrađeno i 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta.

– Ova saobraćajnica omogućiće da se od Zrenjanina do Beograda bezbedno stiže za pola sata, a od Zrenjanina do Novog Sada za 15 do 20 minuta, uz projektovanu brzinu od 130 kilometara na sat. Putovanje će biti znatno skraćeno, što će mnogo značiti i putnicima i privrednicima.

Deonica auto-puta od Beograda do Zrenjanina dugačka je 67,7 kilometara a između Zrenjanina i Novog Sada 37,7 kilometara.

Investitor projekta je preduzeće Koridori Srbije a izvođač radova kineska kompanija Šandong haj spid grup.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari