pravnim odnosima unutar Zastavinog fabričkog kruga, kao i činjenicom da Fijat i država Srbija treba precizno da definišu visinu svojih ulaganja u Zastavu, odnosno buduću Fijatovu kompaniju u Kragujevcu. Fijat bi, kako je ranije najavljeno, u rekonstrukciju i modernizaciju pogona i opreme Zastavine Fabrike automobila trebalo da investira 700 miliona evra, dok je država Srbija planirala da u poslovnom poduhvatu sa Fijatom učestvuje sa oko 100 miliona evra.
pravnim odnosima unutar Zastavinog fabričkog kruga, kao i činjenicom da Fijat i država Srbija treba precizno da definišu visinu svojih ulaganja u Zastavu, odnosno buduću Fijatovu kompaniju u Kragujevcu. Fijat bi, kako je ranije najavljeno, u rekonstrukciju i modernizaciju pogona i opreme Zastavine Fabrike automobila trebalo da investira 700 miliona evra, dok je država Srbija planirala da u poslovnom poduhvatu sa Fijatom učestvuje sa oko 100 miliona evra. Ispostavilo se, međutim, da država u izgradnju i rekonstrukciju infrastrukture u Kragujevcu i Zastavi treba da uloži čak tri puta više novca od prvobitno predviđenog iznosa kako bi se stvorili uslovi da Fijat ovde proizvodi planiranih 300.000 automobila godišnje. Delegacija Fijata je o tome, krajem prošle nedelje, razgovarala i sa rukovodstvom, Kragujevca, koje se Memorandumom o saradnji sa Fijatom, obavezalo da italijanskoj kompaniji i njenim kooperantima obezbedi građevinsko zemljište i ostale uslove za pokretanje proizvodnje automobilskih delova i komponenti.
Inače, predstavnci sindikata Fijatovih kompanija iz Italije, Brazila Turske i Poljske usvojili su prošle nedelje, na konferenciji u Torinu, Deklaraciju o zajedničkom delovanju. Tekst Deklaracije prihvatili su i sindikalci Zastavine Fabrike automobila, koji su na poziv Sindikata Fijata prisustvovali tom skupu. „Saglasili smo se sa tekstom Deklaracije kojim je, osim zajedničkog delovanja, predviđeno i izjednačavanje prava radnika u Fijatovim kompanijama, bez obzira gde su locirane. I mada to ne znači da će radnici u budućoj Fijatovoj firmi u Kragujevcu imati iste plate kao zaposleni u Italiji, bitno je da ćemo u ostalim pravima biti izjednačeni sa svojim kolegama zaposlenim u automobilskoj industriji – izjavio je za Danas predsednik Sindikata u Zastavinoj Fabrici automobila Zoran Mihajlović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.