United Media: Da li je Lučić indirektno potvrdio ulaganje državnog novca u tabloid Kurir? 1Foto: Promo

Direktor Telekoma Vladimir Lučić danas nije pokušao da demantuje saznanja da planira da kupi tabloid i televiziju Kurir i da desetine milione evra novca građana Srbije investira u medij sa istorijom flagrantnog kršenja svih profesionalnih standarda, zakona i etičkih normi.

Naime, koristeći dobro poznatu strategiju iznošenja neistina i napada na medije koji posluju u okviru United Media, on je javno priznao da će Telekom Srbija biti partner medijima i portalima koji već imaju višegodišnju “odličnu “praksu u Srbiji.

Jasno je da direktoru kompanije u državnom vlasništvu nimalo ne smeta što je Kurir godinama prepoznat kao medij koji krši profesionalne i etičke standarde novinarstva. Naprotiv, spreman je da takav mediji formalno stavi pod okrilje Telekoma, odnosno u krajnjoj liniji pod državno vlasništvo.

Ako Lučić zaista odluči da uloži desetine miliona evra građana Srbije u ovaj tabloid, to će ostati upamćeno kao trenutak kada je država finansijski podržala medij koji je simbol kršenja prava građana na istinito informisanje.

United Media je i pre nekoliko godina kada je država uložila 38 miliona evra u firme Igora Žeželja upozoravala da takav potez predstavlja uvod u preuzimanje medija. To je, nažalost, ozakonjeno prošlogodišnjim izmenama medijskih Zakona, kada je Telekom-u i formalno omogućeno da bude u vlasništvu medija, čime je država zapravo nagradila Telekom za 10-godišnju nezakonitu praksu posedovanja medija.

Međunarodna kompanija United Media, koja u svom portfoliju ima više od 55 televizijskih kanala i proizvodi profesionalni sadržaj koji se emituje na tržištu od 40 miliona ljudi, prepoznata je po kredibilnom i istinitom novinarstvu, zbog čega uživa najveće poverenje građana.

Institucije Srbije i javnost u Srbiji moraju se ozbiljno zapitati zašto bi državna kompanija, finansirana novcem svih nas, trošila čak i jedan dinar na tabloid koji svi relevantni akteri prepoznaju kao primer neprofesionalizma i propagande. To nije samo pitanje trošenja javnih sredstava, već i pitanje moralnog integriteta i odgovornosti. Kada se državni novac koristi za finansiranje medija koji kontinuirano obmanjuje javnost i krši osnovne etičke norme i pravila profesije, onda je jasno da su ugrožene ne samo vrednosti slobodnog društva, već i temelji same države.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari