Više od 73 odsto predstavnika tzv. milenijumske generacije (Millennials) radije bi izabralo finansijske usluge Gugla i Epla, nego tradicionlnih banaka, a čak 68 odsto njih smatra da će se u narednih pet godina pristup novcu potpuno promeniti.
Ovo su rezultati globalnog istraživanja koje je na regionalnoj konferenciji „Nova bankarska vizija“, posvećenoj trendovima u digitalnom i mobilnom bankarstvu, predstavio Pjotr Jelenski, direktor grupacije Asseco SEE. Na tom skupu saopšten je i podatak da čak svaki treći ispitanik, pripadnik generacija rođenih između 1981. i 2000. godine, misli da im banke u budućnosti neće biti potrebne. Rezultati regionalnog istraživanja o digitalnoj transformaciji poslovanja pokazuju da je svaka druga banka u regionu obezbedila mogućnost otvaranja računa van ekspoziture
– Banke najviše investiraju u mobilno bankarstvo, sinhronizaciju različitih kanala i servise kroz društvene mreže. Svaka druga banka ima veb sajt optimalizovan za pametne telefone ili tablete. Iako banke rade na obogaćivanju kanala preko kojih pružaju usluge klijentima, tek svaka treća se odlučuje za značajnije inovacije u toj sferi. Iako čak 75 odsto bankara misli da je digitalna strategija veoma bitna za poslovanje, tek 45 odsto banka kreiralo je takvu strategiju. Deset odsto banka izjasnilo se da digitalnu strategiju nemaju i da im nije potrebna, dok 43 odsto banaka namerava da u naredne dve godine kompletno digitalizuje ugovore sa svojim klijentima – kaže Jelenski.
Prema mišljenju bankara, sfera u kojoj banke u regionu zaostaju za konkurencijom jeste mobilno plaćanje. Odlazak u poslovnicu je i dalje najznačajniji kanal korišćenja bankarskih usluga kod 93 odsto anketiranih bankara, dok je udeo mobilnog bankarstva 42 odsto, pokazuju rezultati istraživanja koje je Asseco SEE sproveo među 140 bankara u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Sloveniji i drugim državama regiona.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.