Za deset godina od dolaska u Srbiju kompanija Filip Moris investirala je više od 780 miliona dolara, zbog čega je nekadašnja „Fabrika duvana Niš“ postala jedna od najopremljenijih u globalnoj mreži ove američke kompanije. U Nišu se proizvode cigarete najvišeg kvaliteta kojima se snabdevaju tržišta CEFTA i Azije. Ovih dana iz Niša će srpskom tržištu biti isporučene i prve paklice novog „marlbora“.

O ovom poslovnom koraku, kojim će se niška fabrika upisati u istoriju jednog od najpoznatijih brendova u svetu, kao i o ukupnom poslovanju, za Danas govori Jelena Pavlović, koja je kao prvi domaći stručnjak ušla u sam vrh menadžmenta, a od februara ove godine vodi komercijalni biznis Filipa Morisa u Srbiji i Crnoj Gori.

  • Novi format cigareta „marlboro“ će se prvi put u svetu proizvoditi u Nišu. Da li je to logična posledica dosadašnje, prilično uspešne proizvodnje i plasmana ovog, kao i ostalih brendova Filipa Morisa koji nastaju u Nišu?

– Mislim da smo sada došli u fazu kada se u globalnim razmerama prepoznaje kvalitet onoga što radimo u Srbiji i kada možemo da se upustimo u projekte koji postavljaju nove standarde u našem biznisu. Novi „marlboro“ koji se od ove sedmice prodaje u Srbiji, a koji proizvodimo u Nišu, trenutno je možda i najveća inovacija za kompaniju Filip Moris globalno. Od svih fabrika Filip Morisa na svetu, mi smo prva i za sada jedina koja proizvodi „marlboro“ od nove mešavine duvana, potpuno novih dimenzija i novog oblika paklice.

  • Šta je bilo potrebno za nastajanje novog brenda?

– Da bismo fabriku u Nišu osposobili za ovaj poslovni poduhvat, uložili smo više od tri miliona dolara u novu opremu. U saradnji sa našom centralom i globalnim timovima, razvili smo tehničku ekspertizu i potpuno novu mešavinu duvana za naš novi proizvod. Lično moram da kažem da je ovo jedan od onih trenutaka u karijeri kada se osećam ponosnom, jer je moj tim postao pionir inovacije na svetskom nivou, a Srbija se upisala u istoriju brenda koji je simbol i stožer poslovanja Filip Morisa skoro čitav jedan vek. Stoga koristim priliku da se još jednom, ovog puta javno, zahvalim svim radnicima Filip Morisa u Srbiji na izuzetnoj predanosti i napornom radu koji stoji iza ovog i svih naših zajedničkih uspeha do sada.

  • Prošle godine je realizovan izvoz u Aziju. Da li je to bila neka vrsta poslovne prekretnice za Vašu kompaniju?

– Početak izvoza na azijska tržišta je bio važan korak. Zahvaljujući tom plasmanu, povećali smo obim proizvodnje u Nišu, ovogodišnji izvoz je trostruko veći u odnosu na prethodnu godinu, a svaka treća cigareta namenjena je kupcima iz inostranstva. Tržište je prepoznalo vrhunski kvalitet naših proizvoda, što je dodatno učvrstilo dobru reputaciju koju naša fabrika uživa.

  • Ove godine beležite deset godina poslovanja Filip Morisa u Srbiji. Kako ocenjujete taj period i šta ga je obeležilo u poslovnom smislu?

– Ako bi čitavu deceniju za nama trebalo da smestim u svega nekoliko reči, kazala bih da je to bila decenija ulaganja, velikih promena i prilagođavanja, hrabrih, ali nekada i teških odluka, koju proslavljamo kao nesumnjivi lider na domaćem tržištu. Investirali smo u Srbiji više od 780 miliona dolara, postavili stabilne temelje organizacije i počeli da ostvarujemo viziju koju smo imali kada je Filip Moris došao u Srbiju. Uspeli smo da otvorimo nova izvozna tržišta, prvi smo u Srbiji počeli sa proizvodnjom rezanog duvana, a sada smo i svetska predvodnica inovacija na brendu „marlboro“. Mislim da je to velika čast, ali i dokaz da smo svoj posao radili kako treba.

  • Da li je poslovanje Vaše kompanije u Srbiji uvek bilo stabilno i održivo? Da li je ekonomska politika Vlade umela da predstavlja problem?

– Deset godina je dug period, koji je dominantno obeležen uvođenjem sveobuhvatnog pravnog okvira za proizvodnju i promet duvanskih proizvoda. Bilo je i teških momenata, koji su uglavnom nastupali kao posledica nesavršenosti poreske politike, kada je bio izazov održati stabilnost poslovanja i radnih mesta i nastaviti investicione cikluse. Čak i sada se industrija suočava sa ogromnim problemom crnog tržišta. Ova pojava je poprimila velike razmere, ozbiljno ugrožava legalne tržišne tokove i kao nelojalna konkurencija dobrim delom obesmišljava sva naša dosadašnja i planirana ulaganja. Ali, verujemo da će država energično reagovati i suzbiti crno tržište.

  • Decenija u brojkama:
  • Dosadašnje investicije Filip Morisa u Srbiji iznose 782 miliona dolara;
  • Kompanija je do sada kroz nabavke roba i usluga od domaćih dobavljača plasirala u srpsku privredu 350 miliona dolara i još 110 miliona dolara za kupovinu domaćeg duvana;

  • Uložila je u programe donacija 14,5 miliona dolara;
  • Samo u 2012. godini platila je više od 568 miliona dolara na ime poreza i doprinosa, što čini oko šest odsto poreskih prihoda Republike Srbije;

  • Filip Moris u Srbiji sarađuje sa oko 500 domaćih dobavljača roba i usluga, kao i sa 630 porodica koje se bave uzgojem duvana.

Donacijama pokrenuto 270 malih preduzeća u Srbiji

U godini u kojoj obeležava desetogodišnjicu poslovanja u Srbiji, Filip Moris je pomogao pokretanje novih 110 malih biznisa, u okviru donatorskog programa „Pokreni se za posao“. Zahvaljujući ovom programu od 2009. godine do danas omogućeno je pokretanje ukupno 270 malih biznisa širom zemlje.

– U vreme kada je nezaposlenost jedan od najvećih problema društva, mislim da je veoma važno ohrabriti malo preduzetništvo, jer ono može biti jedan od pokretača domaće privrede – ocenjuje Jelena Pavlović.

Novi proizvod

Novi i jedinstveni format cigareta „marlboro“ – „marlboro advance XL“, koji će se od ove sedmice naći na tržištu Srbije, ima prečnik od 7,3 milimetra, u paklici takozvanog „D“ oblika, sa zaobljenim prednjim ivicama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari