BULGARIA SECOND HAND CARSfoto EPA/VASSIL DONEV

Prodaja novih vozila u Srbiji povećana je u prva četiri meseca 2024. godine za više od 30 odsto u odnosu na isti period lane, saopštila je danas Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova, koja dodaje da je porazan podatak, međutim, da je u istom periodu prodato 43.290 polovnih automobila iz uvoza, od kojih je većina starija od 15 godina.

U prva četiri meseca prodato je 9.713 novih putničkih automobila, što je za čak 2.265 više nego u istom periodu prošle godine, kada je prodato 7.448 automobila, navedeno je u saopštenju.

Prodaja lakih komercijalnih vozila u periodu januar-april 2024. godine dostigla je brojku od 2.131, što je za 575 više nego u prva četiri meseca 2023. godine, kada je prodato 1.556 vozila.

Podatak koji je više nego porazan je da je u Srbiji u prva četiri meseca ove godine prodato ukupno 43.290 polovnih automobila iz uvoza, a da je više od 65 odsto od tog broja vozila starijih od 15 godina.

Dok kod novih kupljenih vozila Asocijacija primećuje pozitivan trend povećanja broja električnih, hibridnih i vozila sa benzinskim motorima, kod polovnih uvezenih vozila iz Evropske unije najzastupljeniji su dizelaši starijih generacija (EURO 3, 4, 5).

U Srbiji je, uprkos najavama nadležnih, prolongirana odluka o zabrani uvoza polovnih vozila sa EURO 3 i EURO 4 eko stadardima.

Vozila sa EURO 3 standardima su se proizvodila od 2000. do 2005. godine, a sa EURO 4 od 2005. do 2009. godine, što znači da je u Srbiju i dalje moguće uvesti i vozila stara više od 24 godine.

Srbija je ostala poslednje utočište za evropske zagađivače, jer je Vlada Crne Gore donela odluku da se od 1. jula ove godine zabrani uvoz vozila starijih od 15 godina, što znači da neće moći da se uvezu vozila sa manjim eko standardom od EURO 5.

Bosna i Hercegovina je takođe zabranila uvoz polovnih vozila od 1. juna 2019. godine sa motorom EURO 4 standarda.

Prema istraživanju Globalnog saveza za zdravlje i zagađenje, Srbija je prva u Evropi i deveta u svetu po smrtnosti usled različitih vidova zagađenja, pre svega zbog zagađenosti vazduha.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari