Šta kada neće da mi se učita QR kod: Odgovori na najčešća pitanja u vezi sa nagradnom igrom "Uzmi račun i pobedi" 1Foto: Bojan Cvejić / Danas

Nagradna igra „Uzmi račun i pobedi“ postala je popularna među građanima Srbije, a ove godine ne podrazumeva slanje koverata sa računima, već građani putem aplikacije skeniraju račune i na taj način stiču pravo na učešće.

Iako ovaj način učešća iziskuje manje vremena i znatno jednostavnije korake, građani ipak imaju određene nejasnoće.

Neke od najčešćih su to ko sve ima pravo da učestvuje i na koji način, ali i brojna pitanja vezana za poteškoće tehničke prirode.

Ko može učestvovati u nagradnoj igri?

Jedno od najčešćih pitanja koje muči ljude koji bi želeli da učestvuju u nagradnoj igri Uzmi račun i pobedi jeste ko sve, i na koji način može biti u izvlačenju.

Naime, pravo učešća u imaju punoletna lica sa prebivalištem ili boravištem na teritoriji Republike Srbije, a koja prihvataju pravila nagradne igre.

Osim toga, u nagradnoj igri mogu učestvovati i strani državljani pod uslovom da im je odobren boravak na teritoriji Republike Srbije od nadlezenih organa Republike Srbije u skladu sa odredbama Zakona o strancima.

Kako da unesem račune?

Računi se unose isključivo putem aplikacije Uzmi račun i pobedi i to na dva načina: skeniranjem QR koda sa fiskalnog računa, ili unošenjem podataka sa fiskalnog računa.

Za skeniranje izaberite iz glavnog menija opciju „Skeniraj kod“, pritisnite dugme „Pokreni kameru“ i usmerite kameru mobilnog telefona na QR kod fiskalnog računa. Nakon uspešnog skeniranja, na ekranu će se pojaviti obaveštenje da je račun dodat u bazu podataka.

Drugi način unosa je putem putem opcije „Unesi ručno“ – u ovom slučaju potrebno je da ukucate PFR broj računa i PFR vreme (sat, minut i sekunda) koji se nalaze na donjoj polovini svakog računa. Nakon pritiska na dugme „Pošalji“, na ekranu će se pojaviti obaveštenje da je račun dodat u bazu podataka. Važno je obratiti pažnju na to da je reč o vrsti računa „Promet-prodaja“ (oznaka se nalazi u gornjem delu računa, iznad spiska kupljenih proizvoda ili usluga).

Račun možete uneti samo jednom – u slučaju ponovnog unošenja, dobićete obaveštenje da je došlo do neuspešne prijave i da je račun već iskorišćen.

Od kog datuma su važeći fiskalni računi?

U nagradnoj igri učestvuju svi fiskalni računi sa QR kodom, izdati na teritoriji Republike Srbije u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji, bez obzira na datum izdavanja. Važno je obratiti pažnju na to da je reč o vrsti računa „Promet-prodaja“ (oznaka se nalazi u gornjem delu računa, iznad spiska kupljenih proizvoda ili usluga), odnosno da je reč o računima koje ste dobili za obavljenu kupovinu.

Da li postoji minimalni iznos računa?

Fiskalni račun nije ograničen u pogledu minimalne vrednosti iznosa koji se na njemu nalazi, a takođe ni datuma.

Da bi ostvarili pravo na učešće u igri potrebno je da bilo koji fiskalni račun sa QR kodom, izdat na teritoriji Republike Srbije u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji, pošaljete putem mobilne aplikacije „Uzmi račun i pobedi”, koju je moguće preuzeti besplatno na Google Play, Apple i Huawei prodavnicama.

Kako da znate da li je vaš račun izvučen?

Priređivač će odmah nakon emisije izvlačenja zvanično obavestiti dobitnike putem telefona – pozivanjem broja koji su registrovali uz profil.

Pored toga, dobitnici će biti obavešteni i kroz notifikaciju u okviru mobilne aplikacije Uzmi račun i pobedi.

Spisak dobitnika biće objavljen nakon izvlačenja na sajtu www.uzmiracun.rs i u dnevnom listu Politika.

Prilikom registracije profila, koja adresa mora da se navede?

Prilikom registracije možete uneti prebivalište iz lične karte, ali isto tako možete uneti i adresu boravišta koja se razlikuje od predmetnih podataka iz lične karte.

Ključni podatak pored imena i prezimena, koji će služiti za identifikaciju dobitnika je registracioni broj lične karte koji mora biti ispravno naveden, kao i telefonski broj koji služi za komunikaciju sa potencijalnim dobitnikom.

Šta je „Jedinstveni kod računa“, i čemu on služi?

Svaki fiskalni račun koji unesete u aplikaciju dobija „Jedinstveni kod računa“, koji je sastavljen od dva slova i šest brojeva, i oni služe za izvlačenje u nagradnoj igri.

Kada kliknete na opciju „Moji računi“, možete da ostvarite uvid u sve račune koje ste uneli, datum unosa i njihov jedinstveni kod, a klikom na dugme „Detaljnije“ možete videti ostale detalje o računu.

Račune možete pretraživati po jedinstvenom kodu – npr. ukoliko želite da proverite da li je vaš račun izvučen, ili po datumu, ukoliko želite da vidite spisak računa koje ste uneli na određeni dan ili u određenom vremenskom periodu.

Račun još uvek nije stigao u Poresku upravu – šta to znači?

Ako dobijete ovo obaveštenje prvo treba da proverite da li je ispravno unet PFR broj i vreme. Jer, recimo, može da se desi greška da je slovo „O“ uneto kao broj „0“ i obrnuto, da je slovo „G“ uneto kao broj „6“ ili obrnuto, ili da je napravljena neka druga nenamerna greška u kucanju.

Ako su svi podaci ispravno uneti, onda račun još uvek nije stigao u Poresku upravu. Po Zakonu o fiskalizaciji, dozvoljeno je da fiskalna kasa privremeno radi i u oflajn režimu (bez veze sa internetom), u kom slučaju račun neće biti registrovan u sistemu Poreske uprave u datom trenutku.

Međutim, poreski obveznik (trgovac koji vam je izdao račun) je dužan da u roku od pet dana od datuma izdavanja računa prosledi podatke o tom računu Poreskoj upravi, nakon čega se račun može smatrati ispravnim i uneti u aplikaciju.

Da li je potrebno čuvati račune nakon skeniranja?

Ne. Nakon uspešnog unosa, učesnici mogu da ostvare uvid u sve svoje skenirane račune putem aplikacije (klikom na opciju „Moji računi“), tako da ne moraju da čuvaju račune u papiru.

Zašto ne mogu da skeniram račune putem aplikacije?

QR kodovi za fiskalne račune su izuzetno složeni i detaljni, što je neophodno da bi svaki izdati račun mogao da ima trajan i jedinstven QR kod. Pojedini računi su odštampani na način da nemaju dovoljno čitljive sve detalje QR koda što onemogućava skeniranje – to zavisi od fiskalnog uređaja odnosno štampača trgovca.

Šta raditi ako QR kod neće da se skenira a PFR broj nije vidljiv?

Račun koji ne omogućava skeniranje, i ima oštećenu štampu u delu gde je informacija o PFR broju, nije moguće uneti u aplikaciju.

Takođe, skeniranje može biti otežano ako je račun presavijan ili izgužvan, štampa oštećena itd. U tom slučaju – možete registrovati račun tako što ćete kliknuti na opciju „Unesi ručno“ i ukucati PFR broj računa i PFR vreme koji se nalaze na donjoj polovini svakog računa.

Da li trgovac / zaposleni u prodavnici sme da se unosi fiskalni račune iz sopstvene radnje?

Trgovac je dužan da izda i uruči fiskalni račun potrošaču. Ukoliko potrošač ipak odluči da ostavi fiskalni račun u radnji – u tom slučaju trgovac može da unese taj fiskalni račun u aplikaciju.

Kako se obaveštavaju dobitnici ukoliko je njihov račun izvučen?

Priređivač će odmah nakon emisije izvlačenja zvanično obavestiti dobitnike putem telefona – pozivanjem broja koji su registrovali uz profil. Pored toga, dobitnici će biti obavešteni i kroz notifikaciju u okviru mobilne aplikacije Uzmi račun i pobedi. Spisak dobitnika biće objavljen nakon izvlačenja na sajtu www.uzmiracun.rs i u dnevnom listu Politika.

Pri unosu računa u aplikaciju dobijam obaveštenje „Račun je već unet“ a nisam ja uneo/la račun? Šta da radim?

To se može desiti ako je dostavljač, prodavac ili neko treće lice bez pristanka potrošača, iskoristilo račun. U tom slučaju, možete da uputite žalbu dostavljaču ili prodavcu i vidite kako je došlo do takve situacije.

Ovo su bili samo neki od odgovora pitanja koja korisnici često postavljaju. Više možete pronaći na sajtu nagradne igre, a za pitanja koja sami želite da postavite možete se obratiti kontakt centru nagradne igre Uzmi račun i pobedi.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari