Direktor Fabrike vagona u Kraljevu demantovao je za naš list tvrdnje sindikata da su nemačke železnice, zbog grešaka, odbile da preuzmu set od 30 vagona koje je radila ova fabrika.


– Vagone je trebalo isporučiti 3. i 4. januara 2012. godine, ali su Nemci imali neke nove zahteve, koje smo mi prihvatili da odradimo, tako da će porudžbina biti predata 5. februara – objašnjava direktor Boško Slavković.

On, takođe, demantuje i informaciju da je dorada vršena u Nišu, i kaže da je tamo rađeno navarivanje, jer Fabrika vagona nema uslova za taj zahvat.

– Konačna proizvodna cena će dostići ugovorenu sumu od milion i po evra – isključiv je Slavković.

U sindikatu, međutim, kažu da je greška ipak postojala i da su produženi rokovi posledica toga.

– Reč je o specijalnom tipu vagona na koje se montiraju dizalice za utovar i istovar robe, i na koje se, takođe, montira i kran. Tu je uočena greška na konstrukciji, nastala zbog šina, jer su bile skraćene. Odmah je pokušano saniranje greške, ali naručilac posla nije bio zadovoljan, videli su da su šine nastavljane, te nisu želeli da preuzmu takve vagone. Nakon toga je generalni direktor išao na pregovore u Austriju i onda su, ne zna se pod kojim uslovima, došle nove šine koje su ugrađene – navodi za Danas Milomir Ćirković, predsednik sindikata Nezavisnost i dodaje da je firma koje je poručila vagone, pre Srbije, isti posao ponudila i Poljskoj koja nije uspela da ga završi, pa je onda ponuđen kraljevačkoj fabrici. Prema rečima Ćirkovića, problem kraljevačke fabrike je i to što je isti menadžment zadržan i nakon što je početkom 2010. Agencija za privatizaciju raskinula ugovor o prodaji većinskog kapitala ukrajinskoj kompaniji Azov impeks.

– Fabrika je 2007, 2008. i 2009, odnosno u vreme Azov impeksa, uspela da uradi samo 200 vagona. Međutim, nakon raskida privatizacije doneta je odluka da isti menadžment ostane na čelu firme, ali mi sada nismo u situaciji da za godinu i po dana uradimo 30 vagona. Ovaj posao nam je, nakon raskida privatizacije, pomoć države, ali ne zna se šta će biti nakon ovoga, jer država više nema šta da ustupi Fabrici vagona – navodi Ćirković.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari