Vansi pod hipotekom zbog kredita od pola milijarde evra

Kako je francuski koncesionar obezbedio novac za upravljanje Aerodromom "Nikola Tesla"

Ostavite komentar


  1. Gospodine Madžar,
    aerodrom nije ni mogao biti založen, jer nisu francuzi vlasnici aerodroma, već je vlasnik država Srbija.

    1. „Vansi erports založio je kod Unikredit banke svoju firmu za upravljanje beogradskim aerodromom Vansi erports Srbija za kredit od 500 miliona evra“. Da li razumes procitano?

    2. Da, ali Banka moze da upravlja Aerodromom sledecih 23 godine, primer. Njima ni nije poenta da ga uzmu, sta ce im, vec da vrate „ulozeno“ – citaj = dace ga „ko zna kome“ (znano njima, a nama nije receno)

    3. Bilo je glasina da je Vansi upravo i pokušao da založi aerodrom što je prilična glupost. Zato se sve i odužilo. Oni su Aerodrom trebali da preuzmu u septembru a navodno su ga preuzeli u decembru. Sa ovakvim zalogom za kredit sumnje u ceo posao se samo gomilaju.

  2. Cenjeni ekonomisti gospoda Madžar i Šuković bi prvo trebalo da provere koliki je kapital firme Vinci Airports Srbija, pa tek onda da daju izjave, da nije ništa sporno da je matična firma Vinci Airports France za kredit od 500 miliona evra založila svoju firmu za upravljanje beogradskim aerodromom Vinci Airports Srbija. Banke ne daju kredite »na lepe oči« već na konkretnu imovinu čija vrednost uvek mora da bude veća od iznosa odobrenog kredita i zato je vrlo značajno ko i čime garantuje, da će Vinci Airports Srbija vraćati kredit od 500 miliona evra. Ako predpostavimo da je kredit od 500 miliona evra uzet na duži vremenski period, prosta ekonomija kaže, da će se taj kredit odplaćivati čistom dobiti aerodroma Beograd koju će »kasirati« koncesionar Vinci Airports Srbija, odnosno matična firma Vinci Airports France. Dakle, očigledno je da Vinci Airports France nije dao ni jedan evro svojih para, a dobio je aerodrom u koncesiju. Sve dok se ne objavi kompletan ugovor o koncesiji neće biti poznato kada Vinci Airports Srbija treba da uloži 732 miliona evra u nove investicije. Imajući u vidu napred navedeno ne bi me iznenadilo, da će i za te nove investicije koncesionar uzeti kredit koji će odplaćivati čistom dobiti aerodroma Beograd.

  3. A kako moze frima koja je osnovana pre 9 meseci da vredi vise od milijardu eura ako se tu ne racuna imovina aerodroma? Malo samo razmisljanja.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 26. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Danica Vučenić, novinarka

Danas volim jer je nepoverljiv prema političarima i preispituje i sumnja u svaku informaciju.