U Zastavi je juče boravila privredna delegacija Hrvatske u kojoj su bili predstavnici više od 30 najznačajnijih hrvatskih industrijskih firmi zainteresovanih za prozvodnju delova i pozicija za „zastavu 10“.
– Cilj naše posete je obnavljanje privredne saradnje u auto-industriji, koja bi trebalo da bude uspešna kao i pre desetak godina.

U Zastavi je juče boravila privredna delegacija Hrvatske u kojoj su bili predstavnici više od 30 najznačajnijih hrvatskih industrijskih firmi zainteresovanih za prozvodnju delova i pozicija za „zastavu 10“.
– Cilj naše posete je obnavljanje privredne saradnje u auto-industriji, koja bi trebalo da bude uspešna kao i pre desetak godina. Najvažnije je da postoji obostrana spremnost za saradnju, i ja se nadam da će uskoro biti potpisan ugovor o proizvodnji delova za „zastavu 10“ u hrvatskim firmama. Nekoliko naših kompanija je već probilo led u saradnji sa privredom Srbije, ali saradnja sa Zastavom treba da bude drugačija i šira – izjavila je juče Katica Zdenka Mesić, načelnik Uprave za podsticanje ulaganja i izvoz u Ministarstvu privrede Hrvatske, naglašavajući da dolazak tako brojne privredne delegacije u Kragujevac predstavlja „korak dalje u uspostavljanju i razvoju odnosa između dve države“.

Dogovori sa Dženeral motorsom u završnoj fazi

Pregovori Zastave i Dženeral motorsa o poslovno-tehničkoj saradnji ulaze u završnu fazu. Gotovo svi detalji buduće saradnje sa Dženeral motorsom su usaglašeni i definisani, i sada predstoji samo fino podešavanje“, izjavio je Zoran Radojević, generalni direktor Grupe Zastava vozila.

Direktor hrvatske firme Rade Končar Vlado Orešković ocenio je da bi privrednici iz Hrvatske mogli da proizvode čak trećinu delova za „zastavu 10“. Ovo stoga što hrvatske firme, prema njegovim rečima, sticajem okolnosti mogu više da investiraju u tehnologiju i brže da startuju sa proizvodnjim delova od srpskih preduzeća.
Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević naglasio je da dolazak privredne delegacije iz Hrvatske predstavlja krupan korak u obnavljanju pokidanih privrednih veza između dve države.
– Zastava je uvek imala dobru saradnju sa hrvatskim i slovenačkim privrednicima, a u Makedoniji su se nalazile naše fabrike. I sve ostale bivše jugoslovenske republike bile su uključene u našu proizvodnju. Zastava nije odustala od vizije razvoja automobilske industrije na tim prostorima – istakao je Radojević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari