Konferencija Sempl, koja će biti održana 28. i 29. novembra u Portorožu, prilika je da se odgovori na čitav spektar pitanja, između ostalog i na ovo: da li, uprkos skromnom budžetu, oglašivačka kampanja može biti uspešna?

Neko bi rekao da se upravo tu krije njena kreativnost, ali šta u vezi s tim misli Pedro Kuintana de Vries, direktor za digitalne medije španske agencije Disigual, takođe jedan od učesnika konferencije? On u kratkom razgovoru za Danas otkriva neke tajne kreativnog marketinga.

Osim investiranja u zakup medijskog prostora, šta je još važno za uspeh oglašivačke kampanje, posmatrano pre svega u kontekstu niskog budžeta?

– Ako imate nizak budžet, najviše što možete da učinite jeste da utvrdite šta je relevantno za javnost. To je garancija da će ponuđeni sadržaj biti relevantan i za medije koji, zapravo, izveštavaju o onome što je od značaja za javnost. Sličan princip važi i ukoliko imate dovoljno novca, odnosno veći budžet za zakup medijskog prostora. Najveći izazov je, dakle, ponuditi relevantne sadržaje, a kad je reč o kreativnosti, ona se nekad ogleda u novoj ideji, a nekad u kreativnom načinu razvijanja stare ideje. I još nešto. Bez obzira na to kako ste došli do kampanje, očekuje se da ta kampanja probudi emocije.

Da li je marketing kreativniji danas nego recimo pre desetak godina i, ako jeste, u čemu se ogleda ta kreativnost?

– Ne mogu da tvrdim da je danas marketing kreativniji nego što je bio nekada. Reč je samo o drugačijoj vrsti kreativnosti. Činjenica je, takođe, da je javnost sada bolje informisana nego ranije, u čemu je presudnu ulogu odigrao internet. Zanimljivo je da se u ovom trenutku suočavamo sa najviše „buke“ u komunikacijama. Takva realnost prisiljava brendove da rade još više i bolje kako bi bar jednom godišnje nadglasali tu buku. I upravo tu kreativnost dolazi do izražaja, jer otvara prostor da budete „nešto drugačije“. Veliki brendovi se uglavnom oslanjaju na kreativnost bez obzira na to da li je reč o prodaji telefona, nameštaja ili o nekom modnom brendu.

Koji su to novi trendovi u pozicioniranju brendova?

– Moglo bi se reći da je sada u trendu razumevanje sadržaja brenda posredstvom digitalnih medija. Predstavnici kompanija shvatili su da nije najvažnije da li su njihovi proizvodi najbolji niti da li je cena tih proizvoda konkurentna ili ne, već koliko je velika reklamna kampanja. Drugim rečima, važno je šta potencijalni kupci, takoreći na neviđeno, osećaju prema nekom proizvodu ili brendu.

Jednostavnost kao imperativ

U čemu se ogleda inovativnost oglašivačkih strategija i kako se može delovati na navike potrošača?

– Mislim da se vraćamo jednostavnosti u načinu prezentacije sadržaja. Činjenica je da su u prvoj deceniji svog postojanja novi digitalni mediji pokušali da na interaktivan način ispričaju priču koju su oglašivači plasirali devedesetih godina prošlog veka. Ali, kriza je zaustavila to medijsko ludilo i primorala nas da razmislimo o sadržaju brenda na relevantan i lako razumljiv način. Mediji su sada više usmereni na potrebe potrošača, što diktira i sadržaj marketinške kampanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari