Veliki redovi ispred EPS-a u Novom Sadu, građanima opet višestruko uvećani računi za struju: "Ovo je postalo beznadežno" 1Foto: A. Jovanović

Redovi ispred zgrade nekadanje Elektrovojvodine u Novom Sadu ne smanjuju se danima. Građanima su opet višestruko uvećani računi za struju.

Kako piše 021.rs, pojedini građani stali su u red ispred novosadskog EPS-a danas već oko sedam časova ujutru. Neki su doneli stolice da bi seli, a nije retkost i da neko odustane od čekanja u redu.

Kažu da su im računi višestruko uvećani u odnosu na stanje iz prethodnog meseca.

Drugima opet račun još nije ni stigao. To je slučaj sa sugrađankom koji nije uspela da dobije uvid u račun ni preko interneta.

„Ovo je postalo beznadežno, reklamacije se odbijaju uz neka nerazumna obrazloženja, računi su nerealni, nepostojeći fantomski dugovi iz prethodnog perioda, neočitavanje brojila mesecima i onda obračun svih tih kilovata u jednom mesecu po plavoj i crvenoj zoni“, kaže jedan revoltirani građanin.

Novosađanki S. B. je prošlog meseca stigao račun za struju od 35 hiljada dinara, koji inače nije prelazio pet hiljada. Iako je uložila reklamaciju, odgovor nije dobila, a dug je iskazan i na računu za avgust.

Predsednik Udruženja za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“ Radomir Ćirilović kaže za mojnovisad.com da gore navedeni primeri govore da EPS ne obavlja svoju osnovnu obavezu očitavanja brojila uopšte.

– Iskazuju mesecima nula kilovat-sati potrošnje i računima zadužuju potrošača samo da plati dva fiksna troška, obračunsku snagu (kilovat) i trošak garantovanog snabdevača (koji se mesečno plaća bez obzira ima li potrošnje ili ne). Potrošač neobavešten uplati samo ovaj iznos, odnosno postupa po računu za električnu energiju za dotični mesec koji mu je poslat, smatrajući da je svoje obaveze izmirio, da bi ga posle nekoliko meseci sačekao enormni dug, jer su u EPS-u spojili račune za nekoliko meseci i odokativno utvrdili potrošnju koja uopšte nije realna. Tim spajanjem računa oni se pozivaju na Uredbu o isporuci električne energije koju tumače na štetu potrošača – kaže Ćirilović.

Kako su mediji pisali prošle godine, Elektrodistribucija Srbije (EDS) je posao očitavanja brojila, čija je vrednost 3,7 milijardi dinara bez PDV-a, dodelila grupi ponuđača koja se jedina javila na tender.

Veliki redovi ispred EPS-a u Novom Sadu, građanima opet višestruko uvećani računi za struju: "Ovo je postalo beznadežno" 2
Foto: A. Jovanović

Vrednost potpisanog okvirnog ugovora je bio 4,5 milijardi dinara sa uračunatim porezom i važi dve godine, odnosno do utroška sredstava. Očitavanje jednog brojila košta 90 dinara sa uračunatim porezom, a mesečni utrošak po jednom angažovanom radniku je 83.000 dinara.

U ovaj posao uključene su agencije za privremeno zapošljavanje „Montop HRS“ i „Laboris HRS“, obe iz Novog Sada, te beogradske firme „Inter Sib“, „Protecta Group“, „Sparta Security“, „Dobergard“, „Dobergard plus“, agencija za privremeno zapošljavanje „IKP Sistem“, „Business Integrator“, te „Manpower Business Solutions“ i „T&M Group Soultions“.

U Udruženju za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“ kažu da u računima EPS-a, svesno kršeći Zakon o zaštiti potrošača, stoji da je „rok za prigovor osam dana od dana prijema računa“.

– Ovo se zove obmanjujuća poruka jer se, po Zakonu o zaštiti potrošača, ulaže reklamacija, a ne prigovor, iz razloga što je onda zakonska obaveza da se na reklamaciju odgovori sa obrazloženjem u roku od osam dana od njenog prijema. Ukoliko se odbija reklamacija, potrošač ima pravo da spor rešava putem medijacije na koju je izvršni poverilac (EPS) u obavezi da se odazove. Kada je u pitanju prigovor, nigde nije oročen rok dokle treba da se odgovori. Dakle, ovo namerno čine da ne bi došlo do medijacije – tvrdi Ćirilović.

Elektrodistribucija Srbije: „Rešavamo probleme, laž je da brojila nisu očitana“

Elektrodistribucija Srbije oglasila se nakon što je Liga socijaldemokrata Vojvodine – Vojvođani u svom saopštenju zatražila da se hitno reši problem koji imaju mnogi građani, a vezan je za očitavanje brojila za struju i visoke račune.

„Tvrdnje Lige socijaldemokrata Vojvodine o navodnom neočitavanju pametnih brojila su potpuno netačne i koriste se za politizaciju projekta koji unapređuje i modernizuje energetski sistem“, saopštava EDS.

Oni tvrde da su „sva brojila koja su postavljena u okviru projekta finansiranog iz donacije EU očitana“ i da je „potpuna izmišljotina da ne rade“.

„Za sve korisnike potrošnja je memorisana u brojilima i očitana, ali, kako su građani već obavešteni, u Vojvodini je posle 20 godina uvođen novi softver i deo očitanih stanja nije mogao odmah da se unese u taj softver. Proces modernizacije i primene novog softvera odvijao se uporedo sa redovnim aktivnostima i, na žalost, dolazilo je do određenih zastoja što se odrazilo i na kašnjenje računa kod jednog broja korisnika“, navode u Elektrodistribuciji Srbije.

Tvrde da će „svi korisnici koji su dobili račune bez očitanog stanja dobiti ispravke računa od snabdevača“.

„Nastale probleme rešavamo zajedno sa EPS Snabdevanjem i korisnici neće biti oštećeni. Eventualne reklamacije korisnici mogu da pošalju mejlom, bez potrebe da dolaze na šalter“, stoji u saopštenju Elektrodistribucije Srbije.

Više informacija iz Novog Sada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari