Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Goran Vesić izjavio je da je Predlogom zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju predviđeno da sve pruge kojima vozovi idu brzinom većom od 100 kilometara na čas ubuduće moraju da imaju zaštitne ograde, kako bi se povećala bezbednost.
„Više neće moći da se pruge prelaze tako lako, van mesta koja su za to odredjena. Sačuvaće se mnogi životi“, rekao je Vesić za TV Prva i istakao da je taj zakon usklađen sa svim propisima Evropske unije.
Prema njegovim rečima, postavljanje zaštitnih ograda biće moguće i na prugama na kojima se vozi sporije, ukoliko upravljač pruge to smatra neophodnim.
„U svim naseljenim mestima ove ograde koje služe za bezbednost istovremeno će biti zaštita od buke jer to je takođe naša obaveza prema Zakonu o buci, da tamo gde pruga prolazi kroz naseljeno mesto budu postavljene barijere kao zaštita od buke“, precizirao je Vesić.
Govoreći o železničkim prelazima on je naveo da ih u Srbiji ima više od 2.000, te da se od 2008. godine, od kada se vodi statistika nesreća na njima, do danas na 442 prelaza dogodila makar jedna nesreća.
Dodao je da se na 19 prelaza dogodilo više od pet nesreća, dok su se na ukupno 67 prelaza, računajući i tih 19, dogodile više od tri nesreće.
Vesić je naveo da su svi ti prelazi obezbeđeni signalizacijom prema zakonu i da je „Infrastruktura železnice Srbije“ uradila sve što je zakon nalagao kako bi se obezbedili svi prelazi na kojima su se dogadjale nesreće, ali smatra da je potrebno da se učine dodati koraci da bi se povećala bezbednost.
„Time se bavi ‘Infrastruktura železnice Srbije. Oni snimaju sve železničke prelaze i očekujem da će veoma brzo izaći sa predlogom šta treba da se učini, prvo na tih 19 najkritičnijih prelaza, a onda i na ostalim“, kazao je on i istakao da će predlog dobiti podršku resornog ministarstva.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.