Najveći češki proizvođač autobusa, Iveko Čeh Ripablik, prijavio je skoro dvostruko povećanje profita u 2007. godini zahvaljujući rekordnoj prodaji. Iveko je povećao profit na 61,2 miliona evra dok je u 2006. godini zabeležio zaradu od 30,9 miliona evra. Ukupni prihodi kompanije povećani su za 33 odsto i dostigli su 443 miliona evra.

Najveći češki proizvođač autobusa, Iveko Čeh Ripablik, prijavio je skoro dvostruko povećanje profita u 2007. godini zahvaljujući rekordnoj prodaji. Iveko je povećao profit na 61,2 miliona evra dok je u 2006. godini zabeležio zaradu od 30,9 miliona evra. Ukupni prihodi kompanije povećani su za 33 odsto i dostigli su 443 miliona evra. Kompanija, koja se nalazi u mestu Visoke Mito, oko 130 kilometara istočno od Praga, saopštila je da je prošle godine prodala rekordnih 2.897 autobusa. Francuska je bila najvažnije tržište za ovog proizvođača i tamo je prodato 1.310 autobusa, dok je na drugom mestu bila Italija gde je prodato 600 autobusa. Ova kompanija, koja je ranije bila poznata pod imenom Karosa, u vlasništvu je italijanskog Fijata preko njegovog ogranka za proizvodnju kamiona Iveko.
JAPANSKA PRIVREDA U OŠTROM PADU?
Tokio – Privremeni šef japanske centralne banke obećao je prošle nedelje da neće dozvoliti da nedostatak guvernera utiče na privredne i finansijske aktivnosti zemlje dok je u isto vreme drugi zvaničnik centralne banke izjavio da privreda Japana „oštro“ usporava. Banka Japana nema guvernera nakon što je gornji dom parlamenta, koji kontroliše opozicija, dva puta zaredom odbio nominovane kandidate, tvrdeći da su oni, kao bivši činovnici Ministarstva finansija, previše politički povezani da bi mogli da održe nezavisnost centralne banke. Petogodišnji mandat bivšeg guvernera Tošihika Fukuija okončan je prošle srede. Zamenik guvernera centralne banke Masaaki Širakava prošle sedmice je obavljao funkciju guvernera. „Nalazimo se u neobičnoj situaciji jer nemamo guvernera, ali ne možemo da dozvolimo da operacije banke stoje. Ispunjavaću moje dužnosti dok novi guverner ne bude imenovan“, izjavio je Širakava. Kijohiko Nišimura, drugi zamenik guvernera, ocenio je da se privredno usporavanje Japana pojačava. „Privreda usporava prilično oštro iako se nalazi u blagom trendu ekspanzije. Moramo da vodimo politiku izuzetno oprezno“, rekao je Nišimura. Politička borba jača prethodnih nedelja iako se druga najjača svetska privreda suočava sa rizikom da sklizne u recesiju jer sve slabiji dolar pogađa izvoz, a rastuće cene nafte umanjuju profit kompanija. Ministar ekonomije Hiroko Ota izrazio je nadu da će novi guverner uskoro biti imenovan i odbacio je zabrinutost o mogućem uticaju koji nedostatak guvernera može da ima na privredu.
Seul – Privreda Južne Koreje zabeležila je rast od pet odsto u 2007. godini zahvaljujući rastu izvoza, potrošnje i kapitalnih investicija, saopštila je centralna banka te zemlje. To je viši rast nego što se u januaru predviđalo, kada je Banka Koreje ocenila da će rast bruto domaćeg proizvoda za prošlu godinu iznositi 4,9 odsto. „Do jačanja rasta došlo je najviše zbog stalnog rasta izvoza i značajnog povećanja privatne potrošnje i ulaganja“, navodi se u saopštenju centralne banke. I podaci za četvrti kvartal su bolji od očekivanih. Privreda Južne Koreje ojačala je za 1,6 odsto u poslednja tri meseca 2007. godine u odnosu na treći kvartal iako se očekivalo da će taj rast iznositi 1,5 odsto. U odnosu na četvrti kvartal 2006. godine, korejska privreda ostvarila je rast od 5,7 odsto. Novi predsednik Južne Koreje, Li Mjung-bak, došao je na tu poziciju obećavajući da će pojačati privredni rast i kreirati nova radna mesta. Li, bivši biznismen, ocenio je da je privreda njegove zemlje podbacila i obećao da će podići stopu privrednog rasta na sedam odsto godišnje putem deregulacije i povećanja stranih investicija.
Bukurešt – Američki proizvođač automobila Ford u petak je formalno preuzeo rumunsku fabriku automobila u Krajovi. Premijer Rumunije Kalin Popesku Taričeanu predao je ključeve fabrike predsedniku Forda za Evropu Džonu Flemingu i izjavio da će investicija Forda omogućiti Rumuniji da postane najveći proizvođač automobila u jugoistočnoj Evropi. Prošle godine, Ford je kupio 72,4 odsto udela u državnoj kompaniji za 57 miliona evra i obavezao se da investira još 675 miliona evra u unapređenje i proširenje proizvodnje. Ford je najavio da će povećati broj zaposlenih u fabrici sa 3.900 na više od 7.000. „Verujem da će prisustvo dva proizvođača na našem tržištu privući interesovanje ostalih“, rekao je Taričeanu. Fabrika Dačija, koja je u vlasništvu Renoa, već proizvodi model „logan“, kao i novi brend „sandero“. Fleming je najavio da će prva vozila izaći iz fabrike u toku 2009. godine, a reč je o kombijima „tranzit konekt“. Od 2010. fabrika će proizvoditi male, prostrane i jeftine automobile čija će proizvodnja biti samo u Rumuniji. Fleming nije otkrio detalje o novom modelu. Kompanija očekuje da proizvodnja od 16.000 vozila u 2009. godini za četiri godine bude povećana na oko 300.000 automobila godišnje. Preuzimanje fabrike bilo je odloženo jer je Evropska unija pokrenula istragu o ovoj privatizaciji. Jedan zvaničnik EU istakao je da kupljeni udeo vredi 84 miliona evra i da je Rumunija na tom poslu izgubila 27 miliona evra. Regulatorno telo naložilo je vladi Rumunije da zahteva od fabrike u Krajovi da nadoknadi izgubljeni prihod. Ford je pristao da plati taj iznos.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari