Vinka Krsmanović iz Koceljeva pre osam godina ostala je bez posla, jer je firma u kojoj je radila uvela novu sistematizaciju. Kada je nekoliko godina kasnije dobila unuku, izvezla je ručno na jastučnici njeno ime.
I tako je dobila ideju za originalni biznis kojim je uvela tradiciju – u moderno preduzetništvo.
Nataša Jovanović, novinarka koja živi u Beogradu, kreira, crta, distribuira jedistvene jastučnice, a njena mama Vinka veze. Na Natašin nagovor, pokrenule su vez koji je Vinku, do tada sanitarnu inpektorku koja nikako nije mogla da nađe posao u struci, a ni u mestu gde živi, odveo u vode samostalnog posla.
“Držali smo jastučnice koje je moja mama vezom ukrasila na krevetu u svom domu, a svi naši prijatelji koji su nas posećivali su se raspitivali gde smo ih kupili i želeli su isto za svoju decu”, priča Nataša. “Meni je ovo postao hobi, a mojoj mami posao bez kog je ostala. Sve jastučnice izrađujemo ručno, bez mašina. Ja volim da kažem da vezemo uspomene”.
Vinka je od svoje bake naučila da veze, a godinama je to bio samo hobi posle posla ili vikendom, kojim je ukrašavala svoj dom. Tokom 80-ih se usavršavala na goblenima, koji su tada bili izrazito popularni. Danas se, priča Nataša, mnogi čude da Vinka specijalnu nema mašinu za vez, jer kreira prilično zahtevne motivea, ali sve radi – ručno.
Vinka Krsmanović na „radnom mestu“, sa unukom
Nataša isprva nije razumela zašto se roditeljima toliko dopadaju jastučnice koje imaju ispisana imena.
“Shvatila sam da kada postanete roditelj počnete da volite predmete koji nose ime vašeg deteta, a duplo ga volite ako ima upotrebnu vrednost”, objašnjava ona. “Najviše nam traže jastučnice koje deca nose u vrtić, zato uz ime vezemo motive koje deca vole i prepoznaju, jer je reč o maloj deci koja ne znaju da čitaju”.
Primeri Vinkinog veza
Vinka i Nataša, koje danas imaju malu preduzetničku radnju “Vinkin vez”, komuniciraju preko telefona ili elektronski, jer ne žive u istom gradu. Ipak, kako Nataša nema vremena da konstantno odlazi po porudžbine, jastučnice joj mama šalje – poštom, a Nataša ih kasnije distribuira, najviše mušterijama u Beogradu. Kaže, kupci ih mahom traže i kao originalni poklon za brojne proslave.
“Najtraženiji motiv za devojčice su ptičice, za dečake voz i bageri, a neretko se traže i omiljeni junaci iz crtanih filmova”, kažu iz “Vinkinog veza”. “Mnogima je ovo dobar poklon za babine, često naše jastučnice odlaze u inostranstvo, a znali smo da obradujemo i mladence, čak i kućne ljubimce. Naše mušterije su ljubitelji lepog i tradicionalnog”.
Dečji rođendani – dodatni prilivTragom ideja za poklone za dečje rođendane, Nataša je sa prijateljicom pravnicom skoro započela još jedan biznis, a to je originalno organizovanje proslava za najmlađe.
“Ideja nam je da pravimo rođendane koji su drugačiji, da deca od početka do kraja budu zaokupljena određenom temom, da se zabavljaju, uživaju, ali i da uče i budu kreativna”, kaže Nataša. “Smatramo da su klasični rođendani u igraonicama prevaziđeni i da je tržištu potrebno nešto novo. Zato mi nudimo dekoraciju, ali i celokupnu organizaciju rođendana.”
- Ukoliko i vi imate ili znate uspešnu i originalnu poslovnu priču za rubriku „Ideja za biznis“ možete pisati redakciji sajta Danasa na adresu [email protected]
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.