Veza sa Koridorom 10 do kraja naredne godine 1Foto: Fonet

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, prisustvovala je juče puštanju u saobraćaj deonice autoputa od Kragujevca do Batočine u dužini od šest kilometara i najavila da će ceo autoput biti gotov do kraja sledeće godine.

 Preostalo je da se završe još dve deonice na tom autoputu od 3,7 kilometara i kroz Batočinu u dužini od pet kilometara, a za te radove iz budžeta će biti izdvojeno oko 1,6 milijardi dinara. Kod petlje Gradac, saobraćaj se sada odvija na sve četiri trake odnosno otvorena je postojeća leva traka i obnovljena desna na kojoj se ranije saobraćaj odvijao dvosmerno.

Mihajlovićeva je, odgovarajući na pitanja novinara, rekla da se turistička i građevinske sezona uvek preklope i da je Ministarstvo ove godine učinilo sve da na autoputu budu samo radovi na održavanju koji su neophodni.

– Imamo na autoputu 2,5 miliona vozila više u 2016. u odnosu na prethodne godine, zato što završavamo Koridor 10 – rekla je Mihajlović.

Novootvorena deonica deo je saobraćajnice duge 25 kilometara koja bi trebalo Kragujevac da poveže sa Koridorom 10. O toj vezi se govori već nekoliko decenija, još od 80-ih godina kada je postalo jasno da taj preopterećeni pravac mora da dobije šire kolovoze i status autoputa. Međutim, nada da će biti i izgrađen, pojavila se tek nakon ugovora sa Fijatom, kada je to postalo deo državne obaveze u tom poslu.

Ipak, gradnja nije tekla glatko. Jedna traka deonice koja je juče otvorena bila je izgrađena još 2013. ali je stajala zapuštena i zarastala u korov. U jednom trenutku pretio je i skandal da ona bude porušena, jer je lokalni građevinski inspektor izdao takvo rešenje, s obzirom da nije bilo pratećih papira za njenu izgradnju.

Nakon jučerašnjeg otvaranja deonice, uz prethodno završenih deset kilometara, preostalo je da se izgradi još nekoliko segmenata u ukupnoj dužini od devet kilometara. Pri tom, deo nešto duži od tri kilometara preko Nikšićkog brda je gotovo priveden kraju, preostalo je samo još oko 300 do 400 metara gde su radovi zastali, najverovatnije zbog nerešenih imovinskih odnosa, a nešto više od pet kilometara potrebno je da se uradi kroz Batočinu, do petlje sa Koridorom.

Čitav posao oko izgradnje ovoga puta, koji je još pre dve godine trebalo da bude završen, dobio je na zamahu tek pre nekoliko nedelja, nakon posete premijera Aleksandra Vučića centrali Fijata u Torinu. Susret sa menadžmentom te kompanije bio je iniciran nakon najave da će zbog stanja na tržištu biti ukinuta treća smena i najavljeno je otpuštanje oko 700 radnika, koji su, inače, već počeli da primaju otpremninu. Iz bojazni da bi Fijat potpuno mogao da „zaboravi“ na fabriku u Srbiji, iako je ona po opremi i tehnologiji jedna od najmodernijih u svetu, Vučić je očigledno požurio svoje saradnike kako bi država smanjila svoje kašnjenje u obavezama, pa je i izgradnja na ovoj saobraćajnici značajno dobila na tempu.

 

 

Mihajlović: Rad i rezultati glavni kriterijumi za novu vladu

– Mandatar Aleksandar Vučić jasno je rekao, a svako od nas se sa tim slaže, da su rad i rezultati glavni kriterijumi za novu vladu. To je uvek kriterijum, odnosno ono što je vlada radila u prethodne dve godine“, rekla je Zorana Mihajlović prilikom otvaranja dela autoputa Kragujevac – Batočina.

Govoreći o rezultatima u svom resoru, Mihajlović je rekla da je završeno 150 kilometara autoputa i da će ove godine biti obnovljeno 200 kilometara puteva. „Kad je reč o putevima, uvek može brže i bolje, ali trudili smo se u prethodne dve godine da pokrenemo sve projekte. Ne postoji projekat koji nismo ubrzali najviše moguće“, navela je ona i napomenula da se u ranijem periodu često dešavalo da se uzimaju krediti, a da nema projektne dokumentacije, tako da je uvek bilo kašnjenja na početku što je i kasnije, tokom njenog mandata, usporavalo projekte.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari