„Veoma sam posvećen promovisanju ideje o prednostima virtuelne realnosti (VR), čija se snaga ogleda u tome što uključuje ljude u nove vidove komunikacije koje do sada nismo videli. Zanimljivo je da ljudi dobro razumeju, i pamte, ovu vrstu iskustva.
Upravo zato oglašavanje u VR predstavlja veliki potencijal i ja ću na konferenciji u Portorožu, kroz nekoliko ilustrativnih primera, pokazati kako brendovi koriste virtuelnu realnost u nastojanju da uspostave što bolju komunikaciju s javnošću“ – otkriva u razgovoru za Danas, Simon Gosling, kreativni jevanđelista u londonskoj firmi kreativnih usluga Hepi finiš, koja nudi 360 VR uslugu.
* Vi ste po funkciji kreativni jevanđelista. Kakvo „jevanđelje“, zapravo, propovedate?
– Pre tri godine, jedan 19-godišnjak, po imenu Palmer Laki, pokrenuo je posao u garaži svojih roditelja u Kaliforniji. Njegov san bio je da stvori najbolji audiovizuelni aparat za virtuelnu stvarnost koji će pružiti, do tada neviđeno, iskustvo. I napravio je okulus rift aparat, koji prateći pokrete glave prikazuje slike iz virtuelne realnosti, koja može da vas odvede na mesta gde nikada pre toga niste bili. Ovaj inovator je sada veoma poznat, jer je svoj biznis prodao Fejsbuku za dve milijarde dolara. A imao je samo 22 godine! Laki ima mnogo pratilaca na Tviteru i obraća im se kao jevanđelista VR. Dakle, ja nisam jedini kreativni jevanđelista. Naprotiv, to je naziv radnog mesta u Silikonskoj dolini, a tu funkciju nose stručnjaci koji prepoznaju potencijal virtuelne realnosti. Na Sempl dolazim, s jedne strane u nadi da ćemo razviti nove poslovne veze, a s druge, želim da publici objasnim kako VR može da promeni način na koji se priče šire i utiču na povećanje prodaje.
* Tvrdite da će virtuelna realnost transformisati reklamnu industriju, kao što je pronalazak televizije uradio u eri Mad-Men. Zašto mislite da će VR imati takav uticaj na oglašavanje?
– U prvoj sezoni Mad-Men, „heroji“ bile agencije, odnosno kreativci u tim agencijama koji su pravili radio reklame i plakate, dok su u drugoj i trećoj sezoni to bili ljudi koji su stvorili TV reklame. Sada su vodeći kreativci oni koji čine integrisani digitalni sadržaj, a virtuelna stvarnost biće važan deo toga. Podsetiću da je VR projekat NJujork tajmsa, pod nazivom „Reseljeni“, dobro prošao na festivalu u Kanu i za dlaku mu je umakao Gran pri. Zanimljivo je, takođe, da je u novembru prošle godine, NJujork tajms svojim pretplatnicima poklonio 1,5 miliona Gugl kartonskih naočara, a nedavno je najaktivnije korisnike VR nagradio sa još 300.000 naočara. Reč je o jednostavnim, jeftinim kartonskim naočarima, sa dva plastična sočiva, koje postaju VR naočare kada njihov vlasnik ubaci svoj pametni telefon unutra. Još pre više od 2.000 godina Konfučije je govorio: „Reci mi i ja ću zaboraviti. Pokaži mi i možda se setim. Uključi me i ja ću razumeti“. Snaga VR ogleda se u tome što uključuje ljude na način koji nikada do sada nismo videli. Oni će zapamtiti to novo iskustvo, a zato što su uključeni, razumeće ga. Iz tog razloga vidim veliki potencijal za oglašavanje u VR.
*Virtuelna realnost u oglašavanju je, bar za sada, nešto sa čim brendovi tek počinju da eksperimentišu i možemo samo zamisliti sve mogućnosti koje ova tehnologija pruža. Možete li nam dati neke primere uspešnih VR kampanja?
– Sve više se ulaže u tu oblast jer brendovi prepoznaju da 360 VR funkcioniše i donosi velike benefite. U saradnji sa kreativnim agencijom Spejs aut iz Londona, Hepi finiš je nedavno napravio VR vodič jedne destilerije u kojoj se proizvodi Glenfiddich viski. Film je sjajan i gledaoce vodi na putovanje koje počinje iz jednog škotskog sela a završava u destileriji, gde otkrivaju priču o tome kako se viski destiluje i sazreva u buradima. Materijal je snimljen u seoskom okruženju i 360 Grin scrin studiju. Korišćena je vrhunska tehnika i produkcija, pa film ima sve vrednosti karakteristične za TV reklame. Učesnicima ovog projekta se, kroz virtuelnu realnost, nudi mogućnost degustacije viskija u vodećim barovima, ali i na maloprodajnim mestima širom sveta, kao što su slobodne carinske prodavnice na aerodromima. To je, zaista, zanimljivo iskustvo koje ću predstaviti i publici na konferenciji u Portorožu.
Umesto poruke
* Šta ćete poručiti publici koja će prisustvovati vašem predavanju na konferenciji u Portorožu?
– Poručiću im da se snaga virtuelne realnosti ogleda u uključivanju konzumenata reklamnih poruka na način koji nikada do sada nisu videli. Sudeći prema dosadašnjem iskustvu ljudi pamte ovu vrstu iskustva, između ostalog i zbog toga, što su uključeni u taj proces i razumeju ga. Upravo zato u VR vidim veliki potencijal za oglašavanje. I još nešto. Sve ovo o čemu sam govorio je alat, koji ne bi trebalo da upotrebljavamo samo reda radi, već onda kada nam to omogućava da unapredimo način komuniciranja sa korisnicima. Drugim rečima, kreiranje priče je uvek na prvom mestu, a alat kojim ćete se poslužiti, na drugom.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.