Vlada da se pripremi za nove pregovore sa Fijatom

Relativno skupi "fijat 500L", teško može da ima pristojniju prođu na siromašnim evroazijskim tržištima
Može li izvoz kragujevačkog automobila na evroazijska tržišta da spasi zajednički projekat italijanske kompanije i države Srbije

Ostavite komentar


  1. Odličan tekst kolege g.Radovanoviću. Nedostaje samo par detalja, i istinit, brutalan zaključak. Niste naveli koliko je FIAT platio za razvoj modela 500L. U poslednjoj deceniji FIAT nikada nije izdvojio toliko mnogo novca za razvoj novog modela, 500L je najbolje što FIAT (FIAT,: Fabbrica Italiana Automobili Torino) ima, i ovaj brend gubi tržište u Evropi iz godine u godinu. Ako se nastavi pad tražnje, postoje samo dve opcije, gašnje marke FIAT, i baziranju proizvodnje na automobilima marke Alfa Romeo, i naravno Jeep-a, odnosno Chryslera koji su u vlasništvu Italijana. Gašenje brenda FIAT, znači i gašenje fabrike u Kragujevcu. Srbija inače nema kapacitet da ozbiljno proizvodi delove za automobile (osim kablova, i sitnica, čak su i gume iz Pirota (Tigar) neodgovarajućeg kvaliteta za jedan 500L. Istina je da se 500L samo sklama u Kragujevcu, preko 90% delova dolazi iz uvoza. Da bi se to promenilo, potrebno je da Srbija uđe u EU, i da "ugosti" još mnogo fabrika koje proizvode deloe, a potrebno je i da tržište novih automobila u Srbiji i okruženju oživi. FIAT je pred bankrotom. Generiše sve veće gubitke iz godinu u godinu. Druga opcija je da FIAT kupi neki kineski investitor, na taj način je spašen Volvo. Problem je što FIAT nema dovoljno jak imidž u svetu, kada već sada imate kineske komplanije koje proizvode daleko kvalitetnije automobile od FIAT-a.

Ostavite komentar


Ekonomija

Rio Tinto: Ostajemo posvećeni projektu "Jadar" 8

Rio Tinto: Ostajemo posvećeni projektu „Jadar“

Kompanija Rio Tinto je saopštila da ostaje posvećena razvoju projekta „Jadar“, po njihovo oceni jednog od najperspektivnijih i najbolje istraženih litijumskih projekata u Evropi, zahvaljujući kome je Srbija u poziciji da ostvari snažan ekonomski rast uz očuvanje životne sredine i postane jedna od ključnih tačaka na globalnoj mapi zelene energetske tranzicije.

Naslovna strana

Naslovna strana za 18. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Dragan Velikić, pisac

Danas su jedine dnevne novine koje ne uređuje podzemlje.