Vlasnik Autotransportnog preduzeća (ATP) Vojvodina Ilija Dević deseti dan štrajkuje glađu, ne uzima lekove i vidno je iscrpljen, saopštila je danas njegova kćerka, članica menadžmenta preduzeća Andjelka Dević.
“Prema jučerašnjim informacijama koje imamo Ilija je relativno dobro, ali vidno,vidno iscrpljen. Viši sud ništa ne preduzima: ne zakazuje se ročište, ne odlučuje se po predlogu o jemstvu, meni se još ne dozvoljava svakodnevna poseta ocu koji u 67. godini štrajkuje gladju i ne uzima lekove. O zahtevu porodice da Iliju pregleda tim lekara ništa se ne preduzima”, navela je Anđelka Dević u saopštenju za javnost.
Ocenila je da je cilj “progona” da Iliju Devića sklone od javnosti i podsetila da je za prekosutra najavljeno ročište o stečaju ATP Vojvodine.
Dodala je da o svemu navedenom svakodnevno obaveštava Evropsku komisiju, Evropski parlament, Odeljenje za ljudska prava Evropske komisije, strane ambasade u Srbiji, Agenciju za borbu protiv korupcije i druge.
Viši sud u Beogradu objavio je 5. juna da je izdao nalog za privođenje Devića, jer se nije pojavio na ročištu koje je trebalo da bude održano krajem prošle nedelje, iako je dostavio dokumentaciju da je bolestan i da zbog toga nije pristupio sudu.
“Nije normalno da se zbog nedolaska na ročište iz zdravstvenih razloga raspisuje poternica za Ilijom Devićem. Političarima u Srbiji, pa ni predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, ne može se ni poziv za sudjenje uručiti, pa niko od njih nije završio u pritvoru niti na poternici“, kazala je ranije Andjelka Dević.
Dodala je da je u subotu, 8. juna, održano i saslušanje na kojem je Iliji Deviću potvrdjen pritvor od 60 dana, te da je nakon toga Devićev advokat Nikola Stanojević podneo i žalbu na to rešenje.
Dević je na sudu već više od deset godina, a predmet ATP Vojvodina nalazi se u monitoringu Evropske unije, jer je jedini sa spiska od 24 sporne privatizacije u Srbiji gde je oštećen investitor, a ne država.
ATP Vojvodinu je Dević kupio na aukciji Agencije za privatizaciju 2004, ispunio je investicioni plan, proširio delatnost, uveo nove linije i zaposlio nove radnike.
Zaključio je ugovor sa tadašnjom gradonačelnicom Novog Sada Majom Gojković o izgradnji nove Medjumesne autobuske stanice i, iako je taj objekat završen, Grad nikada nije preusmerio saobraćaj na novu lokaciju.
Ranije je podneo i krivičnu prijavu protiv Maje Gojković, kao i protiv tadašnjeg direktora Zavoda za izgradnju grada, a sada predsednika Pokrajinske vlade Igora Mirovića, a šteta od 400 miliona dinara koju su tako počinili, dokazana je pravosnažnom izvršnom sudskom presudom.
Medjutim, Osnovno javno tužilaštvo u Novom Sadu je 20. januara 2015. godine odbacilo tu krivičnu prijavu.
Razrešenje ove afere zahteva i Evropska komisija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.