Vlast „privatizovala“ trasu metroa, zaobilazi Terazije

Vlasti tvrdoglavo insistiraju da buduća podzemna železnica prelazi preko "Beograda na vodi"

Ostavite komentar


  1. Ocigledno je da su korupcija i uzurpacija vlasti dostigle nivo kada ih na svaki nacin treba ograniciti. Mozda bi gradjani Srbije, posto se to placa iz njihovog dzepa, ili bar Beograda, trebal da se izjasne REFERENDUMOM, kao u Svajcarskoj, da li zele metro za sebe, ili ce da grade metro za nepostojeci grad? Uostalom, tamo ce „ziveti“ bogati ljudi koji se voze limuzinama a ne metroom, zar ne?

  2. Izgleda da je poslednji pasus teksta poenta. Znači neće biti tendera već će se posao sklapati pogodbom. A tu je procenat koji ide u privatne džepove najveći. Što se tiče naplativosti karata metro je sistem kod koga je naplata najefikasnija. Postave se kapije sa „češljevima“ kave postoje npr. u Parizu i Njujorku i niko ne može da uđe ako nema validnu kartu.

    1. Pitanje je samo ko ce na Makišu i u naselju Beograd na vodi ulaziti u metro. Ako nema putnika,nema naplativosti

    2. Isplativost karata nikome ovde nije važna. Da nije tako, na stanici Bg voza Vukov Spomenik, “češljevi“ koji su postavljeni pre 6 meseci bi funkcionisali a ne bi služili samo za ukras. Interesantno je da to funkcioniše samo na stanici Karađorđev Park, verovatno zbog posetilaca obližnjeg restorana Franš koji tu dolaze Bge vozom …

  3. Izgradnja metroa uopšte ne mora da bude ni tako skupa ni toliko duga – potrebno je samo u Makišu napraviti jedan ogroman zatvor, pohapsiti sve radikale i socijaliste, osuditi na dugogodišnje kazne sa prinudnim radom kako bi nadoknadili štetu društvu koju su izazvali svojim udruženim delovanjem i zatim ih angažovati na izgradnji metroa na najintenzivnijim poslovima kopanja. Na taj način bi se postigli mnogi korisni efekti -bitno smanjena cena izgradnje metroa, eliminisano štetno delovanje ovih lopovskih struktura u društvu, upošljavanje najnesposobnijeg i radu najnesklonijeg dela društva, otvorila bi se mogućnost da se zaposli ogroman broj psihologa i socijalnih radnika koji bi radili na resocijalizaciji i rehabilitaciji ove otuđene „elite“, ostvario bi se jedan ozbiljniji stepen društvene pravde. A ako baš toliko vole Vučića onda im treba omogućiti da im Vučić bude vođa brigade ili slično pa tako neka sprovode svoje političke ideje i planove, na korist društva i države uz stručnu pomoć medicinske struke i uz nadzor i zaštitu policije.

      1. Тема је метро,а не политичка острашћеност, и не разумем ни Danas који објављује коментар који нема везе са темом

        1. Није ово никаква „острашћеност“, него реалан и у праву утемељен захтев! Ми живимо у држави коју води мафија, крајње је време да грађани устану, збаце мафију и њене вође отерају на робију. Да ли ће робијаши да копају метро или неће, нека одлучи суд, мада мислим да би то било праведно.

        2. Kako nema teme, pravi predlog, da lopovi dobrovoljnim radom izgrade Metro, eto bato moj i ti bi se tamo našao.

        3. I te kako ima. Umesto da platimo radnike biće tu radikalsko-sps ekipa. To bi im bilo prvi put da rade

      2. Bušatlija nije arhitekta, nego stručnjak za investicije, pre svega međunarodne.

    1. Zatvori vec postoje. Samo nazalost nema ko to da sprovede . Sto ohapsi sto Lustrira?

    2. Ha, ha, bravo, ove udarne brigade bi bile efikasnije čak i od “krtica“ koje su osamdesetih bušile tunele za današnji Bg voz. Tada smo sve mogli sami, a sada ne možemo bez “pomoći“ kineza ili francuza…

    3. Toliko podrzavam tvoj komentar i predlozi da bih samo dodao da botove-skotove treba aktivno ukljuciti u sve iskope i to rucno? Sve je ostalo normalno receno? Pozdtavljam te kao razumnog i racionalnog sagledaca trenutne katastrofalno SNS situacije?

  4. Ali novi plan za metro smeštza čvorište u centar grada. U novi centar grada, u Beograd na Vodi. Pogledajte novi Savski Trg sa kipom, ma šta kipom, kipčinom, Stefana Nemanje. Ova vlast je odlučila da BGNV postane novi centar grada i sve rade u tom pravcu.

    1. Oni prosto planiraju da prebace centar grada dole uz Savu prebacivanjem cvorista gradskog prevoza i izgradnjom trznog centra u taj deo, a dobro je poznato da vecina ljudi funkcionise kao u stadu te da ce to bez problema prihvatiti. Najbolji primer za to kako mozete ljude preusmeriti gde god pozelite je tc Usce. Danas samo taj tc ima vise posetioca nego sve radnje u centru grada, a i veliki broj njih je zatvoren( i prebacen) bas zbog njega. Mislim da je generalno plan da se trgovacki i saobracajni centar izmeste dole, a da stari ostane kao neko vasariste za posetioce iz predgradja i turiste. Bice to grad kafica, klubova i restorana unutar grada, iz kojeg se planira iseljavanje stanovnika, jer tu nece biti moguce ziveti od buke i smrada rostilja. Ostace samo ugostitelji, hoteli, hosteli, apartmani za rentiranje i nesto radnji. Velika saobracajna cvorista nece biti ni potrebna jer ce tu biti iskljucivo gosti, koji ce tu biti i smesteni, te nece postojati potreba za ozbiljnim sistemom prevoza, jer oni iz tog dela grada nece ni izlaziti, osim kad krenu kuci.

  5. Ima li igre ,u svetu, metro koji ne prolazi ispod centralnog gradskog trga(bez obzira kako se on zvao), ili centralne zone,kulturno-istorijskih spomenika,umetničkih,muzejskih,administrativnih,sportskih obrazovnih ustanova,izložbenih salona,umetničkih salona,turističkih ojekata i ponuda…?Ima li igde, u svetu ,metro koji ne pokriva najopterećeniji saobraćajni pravac (od Ustaničke do centra grada,pa posle na bilo koju stranu)?Ima li igde, u svetu,da privatno-politički interes bude ispred nacionalnog i opravdanog interesa?Sve ima u zrmlji Srbiji.

    1. Ima, u nekim selendrama kao sto su London, Stokholm, Toronto (ovo sto sam se licno uverio)

    2. Nema. Metroom u tim gradovima su se bavili stručni ljudi, ovde se bave bitange i lopovi.

  6. Koliko ova vlast nema koncepciju niti strucnost vidi se vec iz cinjenice da je prva studija izvodljivosti uradena 1972. pa se ipak potpisuje predugovor 2011. sa Alsthomom koji jos i ponovo izraduje i naravno naplacuje studiju izvodljivosti i posle jos 2019. sa Power Chinom. Ima se utisak da se licitira ko da vise a ne ko trazi manje! U Beogradu saobracaj nije, kako pise, otezan nego je blokiran i to traje vec godinama. Sramota je da jedan glavni grad u Evropi pipka ovu temu vec decenijama a pogotovo poslednje i da se nista ne zapocinje jer ocigledno struka nije prisutna nego politika i korupcija! Pritom manji gradovi sirom sveta pa cak i u Africi imaju vec metroe. Definitivno ova vlast nije sposobna da ostvari ovo i mora referendum o tome!

  7. Sve je podređeno BG u. Jedino sto je bitno za Srbiju je da je BG u dobro. Koga je briga za ostatak.
    Posle se neki čude što sela ostaju prazna. 4 milijarde nekih para kada bi se investiralo u seosku infrastrukturu mozda bi se moglo spasiti selo od propadanja. Ovako svi. E u BG.
    Mozda ce se ostvariti ona Tarabiceva vizija.
    Svi Srbi pod jednu šljivu. A ta šljiva je BG.
    Aferi.

    1. Baš danas sam pročitao da je Vučić obećao malom Rajku iz Krstača kod Lučana, da će Brnabić za 10 dana da mu donese bicikl. Prema tome odakle ta maliciozna ideja da je sve podređeno BG..

    2. Tako će biti sve dok vi van Beograda toliko poslušno i rado glasate „kako treba“ i za jednu crvenu i sendvič rado sedate u autobus kad god treba.
      SNS se hvali da ima čak 750.000 članova. Ako je to tačno (a lično mislim da je to debela laž, ali o tome drugom prilikom) i ako je Beograd oko 40% stanovništva Srbije, onda bi po logici stvari, u Beogradu trebalo da ih bude bar nekih 200.000. Onda bi Vučić samo trebako da pucne prstom, pa da istog trenutka na ulicu izađe bar pola njih, odnosno 100.000 beogradskih SNS-ovaca.
      Kao što znamo, nije tako i za svaki miting SNS muku muči i mora da iz cele Srbije autobusima dovlači Nebeograđane na miting u Beograd. I kao što takođe znamo, svi oni vrlo rado dolaze, što bi značilo da ako se baš i ne slažu, ono barem nemaju ništa protiv politike (uništavanja) koju „Beograd“ (tačnije, Vučić) vodi u njihovim mestima. Inače ne bi ni dolazili onako masovno i dobrovoljno u Beograd, zar ne?
      Ali ako je njima dobro, onda nemoj za to kriviti Beograđane!

  8. Deluje da je „vlast“ smislila da izgradnjom metroa uveća vrednost zemljišta, jeftino kupiljenog na periferiji, uz procenat od kredita i procenat od firmi izvođača radove na metrou.
    Ne vidim logičnije objašnjenje za izmeštanje planirane trase.

  9. Odavno nije sporno da Beogradu treba visokokapacitetni sistem Javnog prevoza tipa Metroa..Nije sporno da se metro cev provlaci kroz najgusce zone stanovanja i poslovanja. Jasno je da se sa izgradnjom zakasnilo jer danas zaposleni putuju na posao i sa posla vise od dva sata. To je neodrzivo..Postoje Programi za Kalibraciju mreze metroa koji veoma precizno utvrdjuju RENTABILNOST MREZE..Metro moze da ima kapacitet i do 60 000 putnika na sat,u kasnijem periodu.Ne odma ,nakon izgradnje..
    Problem parkiranja ,svojevremeno resen tako da se iznad VESTIBILA stanice izgrade javne garaze ,a ne da se javne garaze grade isod svakog
    parka..Proveriti FIZIBILNOST pre zapocinjanja izgradnje.Beograd se razvio i razvija tako da se METRO LINIJE ukrstaju ,na Terazijama. Ako se ceka i nista ne preduzima sledi PODPUNI KOLAPS SAOBRACAJA U GRADU.
    HITNO DONOSITI SUVISKLE ODLUKE,metro prevazilazi stranacke interese,

    1. Pišete „metro prevazilazi stranacke interese“. Doktore moj, NIŠTA ne može da prevaziđe stranačke interese!!!

    2. …da samo što to Ovima nije jasno, da postoji nešto veće od njihovog (ličnog) interesa…

  10. Ako bi se ikad izgradio podzemni metro u Srbistanu bio bi to najveci javni wc na svetu… (pogledati samo postojece podzemne objekte).
    To na stranu, beogradizacija Srbije podstice potrebu za metroom ali beogradizacija je pogubna za Srbe na Balkanu!

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 21. i 22. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Milena Minja Bogavac, dramaturškinja

Svojevremeno čitala sam sve dnevne novine u nadi da ću tako biti najobjektivnije informisana. Od 2013. godine do danas čitam isključivo Danas.