Potpisivanje prvih 29 rešenja o odobravanju subvencija od po 8.000 evra taksistima za kupovinu novih automobila naišlo je na odobravanje među onima koji se bave tim poslom, ali ne i šire javnosti u kojoj stručnjaci smatraju da je u pitanju neracionalno trošenje novca građana Srbije.
Prema rečima Zorane Mihajlović, ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, do sad su odobrene subvencije u vrednosti od 232 hiljade evra. S obzirom da su podneta ukupno 1.442 zahteva taksista za kupovinu novih vozila koja će biti obrađena u narednom periodu to znači da će država za nova taksi vozila iz budžeta za sada izdvojiti 11,5 miliona evra.
Prema rečima ministarke Mihajlović odobravanjem subvencija država želi da podstakne kupovinu novih automobila koja ispunjavaju najviše ekološke standarde sa motorima evro 6 ili hibridnih i električnih automobila, kako bi građani dobili kvalitetniju i bezbedniju vožnju, „a svi mi čistiji vazduh i kvalitetnije ekološko okruženje“.
Uredba o dodeli subvencija obavezuje taksiste da u naredne tri godine ne smeju da prodaju vozilo za koje su dobili novčanu pomoć države.
Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza auto taksi udruženja Srbije, kaže za Danas da je pomoć Vlade taksistima kroz subvencije za kupovinu novih vozila dobrodošla te da je oni pozdravljaju.
– Neizmerno smo zahvalni nadležnima zbog subvencija koje su odobrene taksistima i kolika god da je ona njom smo zadovoljni i veoma nam znači. Jednostavno, zbog postojanja onih koji u Srbiji obavljaju usluge prevoza a van su propisanog sistema vozači taksija su samo u prošloj godini izgubili zaradu od 10 miliona evra. Iz tog podatka se jasno može videti zašto nam je značajna i korisna uredba o subvenciji koju je donela država. Ona taksi prevoznicima omogućava da održe svoju egzistenciju i da unaprede uslugu koju pružaju građanima – ističe Bjelić.
S druge strane, ekonomista Milan R. Kovačević smatra da pomoć koju je država pružila taksistima nije racionalna i da kao takva neće izazvati pozitivne efekte.
– Taksistima je opao promet zbog epidemije korona virusa. Shodno tome, besmisleno je onda im davati novčanu pomoć iz budžeta za nabavku novih vozila. Jednostavno reč je o neisplativoj i lošoj investiciji iz budžeta. Potpuno je jasno da je obećanje koje je još ranije dato taksistima imalo motivaciju da kupi njihovu naklonost prema vlastima. To obećanje je sada i realizovano a budžet će zbog njega doživeti novi deficit a građani Srbije će biti u obavezi da vraćaju nove dugove koji će nastati na osnovu tog nepotrebnog deficita. Novac dat taksistima država je mogla da upotrebi za pomoć socijalno ugroženima i onima koji će ostati bez posla usled ekonomske krize zbog pandemije korona virusa. Na žalost Ministarstvo finansija nastavlja nerazumnu politiku trošenja budžetskih sredstava što je veoma loše – zaključuje Kovačević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.