Neredovni polasci vozova, nekvalitetni redovi vožnje, ukidanje različitih relacija koje su nekada saobraćale i višedecenijsko uništavanje železničkog saobraćaja, to je slika železnica u Vojvodini, koja je nekada imala jednu od najgušćih železničkih mreža u Evropi, piše danas portal VOICE iz Novog Sada.
Početkom 2022. godine, preduzeće Infrastruktura železnice Srbije objavilo je javni poziv za prodaju starih šina, starog kolosečnog pribora i starih skretnica, dobijenih tokom demontaže pruga.
Veliki deo šina i ostalog materijala demontiran je sa brojnih voznih pravaca u Vojvodini, koji su odlukom Skupštine Srbije ukinuti, piše VOICE.
„Sav materijal prodat je za 1,83 milijarde dinara firmama ‘Metalfer’ iz Sremske Mitrovice, ‘Eko unija Sn’ iz Stare Pazove, koje su nastupile u zajedničkoj ponudi, jedinoj koja je pristigla na poziv“, navodi VOICE.
O fabrici „Metalfer“ iz Sremske Mitrovice VOICE je ranije pisao, kao o aktivnom zagađivaču vazduha u Sremskoj Mitrovici koji nema adekvatne filtere za prečišćavanje različitih opasnih hemijskih supstanci, među kojima su i PM10 čestice, sitne čestice teških metala kao što su nikl i olovo, koje su prokancerogene.
Predstavnik Vojvođanskog društva za železnicu Dragomir Jankov ocenio je da je železnička mreža Vojvodine „skoro u potpunom kolapsu“.
„Veliki broj pruga u Vojvodini je uništen, a one koje su ostale, nisu rekonstruisane na pravi način. Skoro 25 godina se pruge nisu redovno održavale i onda odradite popravku privremeno i onda opet nećete ništa raditi. To je kao da popravite rupu na asfaltu i mislite da ste sredili ceo put“, kazao je Jankov.
Izrazio je nadu da će prema novom Prostornom planu Vojvodine biti sačuvani železnički koridori, jer bi to bio nepovratan gubitak za železnički saobraćaj.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.