Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je u obilasku radova na izgradnji beogradskog metroa na Makiškom polju rekao da će prva linija biti završena 2028. a druga do 2030. godine.
„Beograd će 2028. imati metro i biti među najmodernijim gradovima. Važno je da završimo i obilaznicu oko Beograda, jer je u gradu ne samo sve veći broj ljudi već i automobila i moramo da tražimo alternativna rešenja u prevozu“, rekao je Vučić.
On je naglasio da je ponosan na kineske i francuske kompanije koje su glavni izvođači radova na izgradnji metroa, kao i na domaće koje u velikom broju učestvuju kao podizvođači.
Najavio je da će u narednim danima obilaziti infrastrukturne radove kako bi podstakao ljude da užurbanije rade jer je to važno za dalji rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) i upošljavanje ljudi.
On je napomenuo da radovi moraju da se ubrzaju, kao i da se metro poveže sa železničkom stanicom Beograd centar u Prokopu.
Vučić je naglasio da je veoma važno da kada neko putuje metroom može da lako pređe na brzu prugu u stanici Prokop i da je zato važno da se odmah poveže metro sa prugom Beograd – Novi Sad.
Ministar finansija Siniša Mali je rekao da će treća linija metroa ići preko Prokopa, a Vučić predložio da probaju da nađu rešenje da metro bude odmah spojen sa železničkom stanicom u Prokopu.
Vučić mu je poručio da požure sa tim pošto će Beograd dobiti prvu liniju metroa već za pet godina i da je važno da se sada ne napravi greška, pa da se posle ispravlja, već da se odmah suštinski reše saobraćajnice problemi u Beogradu.
Mali je rekao da radovi se radovi Makiškom polju odvijaju brže od planirane dinamike i da je svakodnevno na gradilištu 140 radnika.
Dodao je da se septembru, a najkasnije u oktobru očekuje potpisivanje ugovor za izgradnju depoa za metro, a da je vrednost radova 57 miliona evra, plus PDV.
Izgradnja beogradskog metroa počela je krajem novembra prošle godine na Makiškom polju gde će kineska kompanija Power China raditi infrastrukturu i nasipanje platoa za depo budućeg metroa.
Planirano je da izgradnja prve dve linije košta 4,4 milijarde evra.
Francuske kompanije će biti zadužene za elektromehaniku beogradskog metroa, a Power China je glavni izvođač radova koji čine 70 odsto vrednosti ukupnih ulaganja u izgradnju metroa.
Prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijev, biće duga 21,1 kilometar i imaće 21 stanicu, a druga će ići od Mirijeva do Zemuna u dužini 21 kilometar i imaće 23 stanice.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.