Vučić: Moravski koridor najveće i najbolje organizovano gradilište 1Foto: Instagram/@buducnostsrbijeav

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je večeras, obilazeći noćne radove na mostu preko Zapadne Morave, na deonici Pojate –Kruševac, da je Moravski koridor „najveće i najbolje organizovano gradilište“ u Srbiji.

„Ovaj autoput će biti najširi u Srbiji, biće u potpunosti digitalizovan, biće pravo remek delo“, rekao je Vučić novinarima.

On je istakao da je ponosan na sve što se u Srbiji gradi i zahvalio konzorcijumu „Behtel – Enka“, „američkim i turskim prijateljima koji su organizovali rad na ovoj deonici između Pojata i Kruševca na neverovanat način“.

Vučić je kazao da na toj deonici radi 2.700 ljudi i 950 mašina, a radi se i noću.

Naveo je da, osim korona virusa, postoje problemi i sa cenama građevinskog materijala, kao i sa našim kamenolomima.

Vučić je rekao da radnici ispunjavaju sve norme, ruše i obaraju sve rekorde.

„Verujem da ćemo u budućnost moći da budemo srećni i ponosni zbog onoga što radimo“, rekao je Vučić. On je naveo da se radi 112 kilometara na spajanju koridora 10 i 11.

„Imaćemo uskoro autoput od Beograda do Kraljeva, ali i od Beograda do Kruševca, što znači da ćemo imati sve ovo spojeno i sa Vrnjačkom banjom i sa Trstenikom. To je ono za šta smo živeli, što su ljudi pričali 70, 75 godina, o čemu su sanjali i maštali“, kazao je Vučić.

Rekao je i da nikada nije video da neko gradilište na ovakav način funkcioniše, da dobro radi i istakao da je ponosan na Srbiju koja to može da plati i da sve obaveze ispuni na vreme.

Istakao je da veruje da ćemo prevazići svoju razmaženost i razumeti koliko je za Srbiju važno da se infrastrukturno povezuje.

„Jednom u 100 godina, rekao bih ponekad jednom u 200 ili 300 godina, neko ima priliku da toliko toga izgradi i da u tome učestvuje. Ovo koliko danas gradimo nekome zvuči kao hvalisavo tvrđenje pazara za neke druge potrebe, ali nije, ovo je nešto što uradite jednom u 100 godina“, rekao je Vučić.

Naveo je da je do sada urađeno 350 kilometara, trenutno se radi 370 kilometara i još 300 je u pripremi, što je mnogo više od oko 650 kilometara autoputeva, koliko smo imali.

„Pogledajte šta Srbija radi u poslednjih nekoliko godina, sve ono što nismo uradilio u prethodnih 70 godina. Čestitam građanima na tome, a zahvalan sam našim američkim prijateljima“, rekao je Vučić.

On je ocenio i da će izgradnja autoputa privući nove investitore, a naglasio je da je ponosan na Srbiju, ali i na oko 1.000 radnika iz inostranstva koji rade na izgradnji autoputa.

„Ovo što danas radimo je naša namera da Srbiju guramo napred, jer smo mnogo stajali, ali i hodali unazad. Vreme je da brzo trčimo napred“, rekao je Vučić.

Američki ambasador u Srbiji Entoni Godfri kazao je da značajno i mudro investiranje u infrastrukturu donosi preobražaj Srbije i da će autoputevi koji podstiču trgovinu učiniti da Srbija ostane bitan faktor na Balkanu i u Evropu.

Godfri je poručio da je ponosan što se Behtel opredelio da dugoročno radi u Srbiji i što će obezbediti da ovaj projekat bude završen po najvišim standardima i u najkraćem roku, a izrazio je nadu da će ta američka kompanija raditi i na budućim projektima sa Vladom Srbije.

Godfri je kazao da je Moravski koridor važan zato što će da poveže više od pola miliona ljudi, ne samo fizički, već i tehnički, jer će optički kablovi, koji se postavljaju duž njegove trase, biti digitalna kičma čitavog regiona.

On je istakao da je Moravski koridor ujedno važan signal stranim investitorima da Srbija želi fer utakmicu i proizvode vrhunskog kvaliteta, kao i da je spremna da podrži i realizuje obimne projekte.

„Uveren sam da će ovaj autoput privući još više investicija i saradnje sa američkim firmama, i to ne samo u domenu autoputeva, već i energetike, IT sektora i ekologije. Sjedinjene Države su ponosne na svoje partnerstvo sa Srbijom u njenom privrednom razvoju“, rekao je Godrfi i dodao da jedva čeka da se provoza ovim autoputem kad bude završen.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari