Vučić na predstavljanju novog kineskog voza koji može da ide 200 kilometara na sat 1foto (BETAPHOTO/ANA SLOVIĆ/DS)

„Najkasnije 1. decembra brzi voz će ići prugom Beograd- Subotica, od centra glavnog grada do Subotice stizaće se za sat i 10 minuta, najavio je Aleksandar Vučić, predsednik Srbije, na predstavljanju novog kineskog voza, na stanici u Zemunu, prenosi RTS.

Voz može razviti brzinu do 200 kilometara na sat, a Vučić je rekao da će se od Beograda do Subotice brzim vozom stizati za sat i deset minuta i da bi ovim vozom na toj pruzi trebalo da se ide najkasnije od 1. decembra.

Vučić je to rekao na Tehničko-putničkoj stanici Zemun, gde će biti predstavljen novi elektromotorni kineski brzi voz, Soko. Na pitanje koliko imamo ovakvih kompozicija, Vučić je kazao da je za sada naručeno pet elektromotornih vozila iz Kine.

„Poslednji treba da dođe po ugovoru 31. decembra 2025. Radićemo testove za prugu Beograd-Subotica već u septembru i najkasnije od 1. decembra, ako završimo prugu do tada, a završićemo, vozićete se ovim vozom Beograd-Subotica. Na svaka dva sata će ići brzi voz. On ima prvu i drugu klasu 45 mesta u prvoj, 197 u drugoj, ali prva klasa izgleda nestvarno“, rekao je Vučić.

Vučić je kazao da će se od centra Beograda do centra Subotice stizati za sat i deset minuta.

„Ne postoji ptevoz kojim to možete da postignete. Nadam se da će u Subotici da urade svoj posao, da obezbede prevoz do Palića i drugih mesta. Ovo će i za Vrbas da bude važno“, rekao je Vučić.

Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat.

Kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u ovim zemljama. Takođe, napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.

Voz se sastoji od četvoro kola, dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.

Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo. Snaga vuče je 2.700 kilovata.

Voz posuduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćanje temperature na osovinama.

Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu. Na automatima i aparatima za kafu obezbeđeno je online plaćanje.

Voz ima inteligentni nadzor, skoro 1.000 tačaka za nadzor koje su raspoređene po celom vozu, od napajanja, vuče, kočnica…

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari