Iako je gradnja obilaznice oko Užica trebalo da počne pre šest meseci, kako je to obećao šef države Aleksandar Vučić, radovi će, možda, početi za tri meseca, a završiti se, možda, za dve godine.
Ugovor o njenom projektovanju i izgradnji, danas u Užicu, potpisali su Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zoran Drobnjak, v.d. direktora JP Putevi Srbije, i Yang Bo, zastupnk kompanije Power Constuction Corporation of China Limited.
Obilaznicom bi trebalo da se izmesti saobraćaj za teške kamione i autobuse, koji decenijama prolaze kroz centar grada ka Bajinoj Bašti.
„Očekujemo da gradnja krene vrlo brzo, jer smo već radili na projekovanju obilaznice“, kazao je Momirović i dodao da će ona biti duga nešto manje od pet kilometara i imati četri mosta, od kojih će jedan biti 250 metara iznad reke Đetnje.
„Na sreću“, kazao je, „eksproprijacija je završena, 1993. godine, a na nesreću nije počela realizacija projekta 1994. godine i on je u zakašnjenju skoro 30 godina“, pravdao se Momirović.
„Ovaj projekat ćemo započeti, najverovatnije, za tri meseca i završićemo ga u naredne dve godine“, saopštio je ministar novi rok i naveo da će „od jeseni početi gradnja tunela kroz Kadinjaču i rekonsrukcija tunela Dupci“.
Li Šhaoguan, potpredsednik kineske kompanije, zatražio je podršku građana i lokalnih institucija za taj projekat, a potom se unapred izvinio meštanima u slučaju problema tokom gradnje.
„Projektovanje i gradnja će početi vrlo brzo“, bio je nedorečen Šhaoguan.
Istakavši da je dan potpisivanja ugovora „istorijski za Užice“, dr Jelena Raković Radivojević, gradonačelnica, dodala je da će gradnja koštati 28,9 miliona evra i da je taj novac obezbeđen, te da će se time rešiti višedecenijski problemi Užičana, smanjiti zagađenje vazduha, rasteretiti saobraćaj u centru grada i poboljšati bezbednost učesnika u saobraćaju.
Na Danasovo pitanje zašto kasni gradnja obilaznice, jer je predsednik države Aleksandar Vučić, 17. avgusta prošle godine u Užicu, obećao da će radovi početi „u septembru ili oktobru te iste godine“, kada ćemo, rekao je tada, „videti mašine kako tamo štekću“, ministar je odgovorio u poznatom stilu naprednjaka.
„Kada je Aleksandar Vučić preuzeo da vodi Vladu Srbije, nasledili smo“, rekao je „infrastrukturu ne iz devedesetih, nego sedamdesetih godina“, a potom je nabrajao auto-puteve, isticao da je „nezaposlenost bila 30 odsto, a minimalna plata 15.000 dinara“.
„Daleko smo od toga da smo sve završili, ali smo napravili ogromne korake“, „odgovarao“ je minstar Momirović na pitanje koje mu nije postavljeno.
Na ponovljeno pitanje Danasa zašto kasni početak gradnje obilaznce oko Užica, uzvratio je: „Zar ovo nije konkretan odgovor? Možda vam se ne on sviđa, ali ja sam jako konkretno odgovorio“.
„Eksproprijacija je završena i bilo bi ispravnije da me pitate zašto obilaznica nije počela da se gradi 1994.godine. Obećanja ne mogu da završe projekte, jer da mogu, taj projekat bi bio završen 1995. godine“, delio je ministar savete novinaru Danasu o tome šta bi trebalo da ga pita.
Na pitanje Danasa na osnovu čega je, kog tendera za izbor najboljeg ponuđača za izvođenje radova, ne samo za obilaznicu oko Užica, već i oko Požege i Gornjeg Milanovca, pa i drugih velikih državnih projekata, izabrana navedena kineska kompanija, on se „zahvalio na tom pitanju“ i rekao da je ta kompanija angažovana „po ugovoru, a na osnovu međudržavnog sporazuma Republike Srbije i Narodne Republike Kine“.
Funkcionerska kampanja
Na utisak da su on i njegove kolege iz Vlade Srbije u funkcionerskoj kampanji, pred izbore 3.aprila, ministar je uzvratio da će „građani, na osnovu njegovih odgovara, sami da zaključe da li u Užice stigao radi predizborne kapmanje“. Dodao je i to da, iako je, nagovarao predsenika Vučića da otvori završenu deonicu auto-puta Miloš Veliki, od Preljie do Pakovraća, kod Čačka, Vučić to nije učinio i, kako je rekao, „predsednik Republike se tada nije slikao na toj deonici“.
Novo obećanje i za Ponikve
Aleksandar Vučić, sa predizbornog mitinga SNS u Užicu, u aprilu 2016. godine, obećao je da će i užički aerodrm Ponikve, koji je uništen 1999. godine u NATO bombardovanju, „biti u funkciji od avgusta ili septembra iste godine“, ali to se nije dogodilo. Sada je ministar Momirović obećao „rešenje“. „Vrlo brzo ćemo uključiti širi krug ljudi u realizaciju tog pojekta, pa i najviše funkcionere Užica i drugih lokalnih samouprava Zlatiborskog oruga“, kazao je ministar i dodao da to „nije jednostavan projekat jer da jeste, neko bi ga već realizovao“.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.