Nemačka kompanija MTU Mejtenans Srbija, deo MTU Aero endžins, koji se bavi proizvodnjom avio-motora, počela je danas izgradnju fabrike za popravku avio-motora u Novoj Pazovi. Investicija je vredna oko 100 miliona evra, a postrojenje će u prvoj fazi zaposliti oko 440 radnika.
Objekat, koji će se nalaziti na zemljištu od 26 hektara, imaće početni godišnji kapacitet od 470.000 sati popravke.
– O ovoj investiciji je razgovarano tri godine. MTU je velika promena za Pazovu, koja ima stopu nezaposlenosti ispod pet odsto, jer će donositi više prihoda, lakše će se rešavati komunalni problemi i zapošljavati. Plate u MTU biće tri puta već od prosečne u Srbiji – izjavio je Aleksandar Vučić, predsednik Srbije, koji je prisustvovao početku radova na izgradnji tog postrojenja.
Prema njegovim rečima, deca u Tehničkoj školi u Staroj Pazovi, u okviru dualnog obrazovanja, moći će da nauče kako se radi u jednoj od tehnološki superiornih kompanija, na avionskim motorima i mašinama u avioindustriji.
– MTU je fabrika koja pravi razliku i pokazuje koliko smo napredovali da od fabrike vunice dođete do najsavremenijih tehnoloških fabrika za proizvodnju i održavanje avionskih motora – kazao je Vučić. Dodao je i da je trenutno u Srbiji u nemačkim kompanijama zaposleno više od 70.000 ljudi.
„Verujem da taj broj može rapidno da raste u budućnosti“, rekao je predsednik Srbije.
Glavni urednik vazduhoplovnog portala „Tango Six“ Petar Vojinović kaže za Danas da je izgradnja postrojenja za popravku avionskih motora nemačke kompanije MTU značajan projekat za Srbiju.
– Posla u postrojenju će svakako biti jer je su motori MTU ugrađeni u velikom broju letelica svetskih avio-prevoznika. Kupovina novih motora je veoma skupa tako da se avio-kompanijama umesto toga isplati da repariraju one koje već poseduju. Osnovni razlog zbog čega su se Nemci opredelili da postrojenje za popravku motora otvore u Srbiji, pored toga što im je zemljište na kome se gradi država ustupila besplatno je taj da u našoj zemlji postoji visok nivo vazduhoplovno-tehničkog obrazovanja i u srednjim školama i na fakultetu. To je osnovni preduslov kada se kompanija koja se bavi tim poslom opredeljuje gde će otvoriti postrojenje za poporavku motora. Srbija je izabrana i zbog toga što se u njenoj blizini nalazi bečki aerodrom. Tu se nalazi najveći distributivni centar kada je reč o kargo robi i reparirani delovi brzo mogu da stignu kamionima do Beča kako bi bili montirani u transportne avione – objašnjava naš sagovornik. On dodaje da je benefit i u tome što su „Er Srbija“ i MTU postigli dogovor da Nemci održavaju motore u letelicama naše nacionalne avio-kompanije.
Podsećanja radi, u junu 2019. MTU je saopštio da je izabrao opštinu Nova Pazova, kao lokaciju za svoj novi pogon za popravku motora, koja je 30 kilometara udaljena od aerodroma „Nikola Tesla“. Fabrika bi trebalo da bude izgrađena do 2023. godine.
Vodeći proizvođač motora
MTU Aero endžins vodeći je proizvođač motora u Nemačkoj, a trenutno obavlja oko 1,9 miliona sati opravki u svojim postrojenjima, dok oko 30 odsto trenutno aktivnih letelica u svetu imaju ugrađene komponente MTU. Kompanija se bavi dizajnom, razvojem, proizvodnjom i podrškom za motore za komercijalne i vojne avione, a nalazi se među tri najveća pružaoca usluga za komercijalne avionske motore i industrijske gasne turbine.
MTU je osnovan 1934. godine u Minhenu, a prisutan je u 15 država sveta, pored ostalih u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Holandiji, SAD, Kanadi, Poljskoj. Kompanija je prošle godine zapošljavala oko 10.000 radnika, a prijavila je konsolidovanu prodaju u iznosu od skoro četiri milijarde evra.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.