Ova vlada se ne meri godinama tokom kojih vlada, već kilometrima puteva koje je izgradila i koje ostavlja za sobom. Putevi znače komunikacije, fabrike, posao, novi život, a vi putari svakim novim kilometrom vraćate život u Srbiju – rekao je juče premijer Aleksandar Vučić na svečanosti povodom probijanja desne strane tunela Savinac, na Koridoru 11, u blizini Takova. On se, otvarajući šampanjac, zahvalio radnicima i zamolio ih da i dalje istim tempom grade puteve i podižu mostove.

P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da je na probijanju tunela, dugačkog 270 metara, radilo 110 radnika u tri smene, sedam dana u nedelji, a radovi su trajali dve i po godine.

– Na celoj deonici od LJiga do Preljine radilo je 1.075 naših ljudi i 101 domaća kompanija – istakla je Mihajlovićeva.

Probijanjem desne cevi spojena je cela trasa auto-puta LJig – Preljina, u dužini od 40,4 kilometra, a zvanični rok za završetak auto-puta od LJiga do Preljine je 25. avgust 2016. Mihajlovićeva je rekla kako je ova vlada izgradila najviše kilometara auto-puteva. „Ono što obećamo, to i uradimo, to je moto ove vlade,“ rekla je Mihajlovićeva. Leva cev Savinca u dužini od 270 metara je probijena u septembru 2015, a radove izvodi domaće preduzeće Planum. Probijanjem tunela Savinac povezana je kompletna deonica u dužini od 40 kilometara. Ugovorena vrednost tunela Savinac je 9,85 miliona evra.

Glavni izvođač radova na toj deonici je firma Azvirt iz Azerbejdžana, a radovi čija je ukupna vrednost 308 miliona evra finansiraju se azerbejdžanskim kreditom od 300 miliona, dok je preostali novac obezbedila Srbija.

Ambasador Azerbejdžana Eldar Hasanov istakao je da je bilo dogovoreno da srpske firme učestvuju u 49 odsto posla, ali da su uprkos tome sve podizvođačke firme bile iz Srbije, kao i da su korišćeni isključivo materijali iz Srbije.

Pet tunela i dve petlje

Na samoj trasi nalazi se veliki broj objekata – pet tunela (Golubac, Veliki Kik, Savinac, Šarani i Brđani), 78 mostovskih konstrukcija i nadvožnjaka ukupne površine oko 60.000 metara kvadratnih i 40 regulacija vodotokova sa delimičnim izmeštanjem korita reka u dužini oko 21,5 kilometara. Na trasi je predviđena izgradnja dve petlje: Takovo i Preljina, kao i tri odmorišta. Projektnu dokumentaciju izradili su Saobraćajni institut CIP za deo trase od Takova od Preljine i Institut za puteve za deo od LJiga do Boljkovca i od Boljkovca do Takova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari