„Vraćanje u doba kada je izrada fotografija bila uobičajena stvar, miris papira i fizički oblik uspomena svakome izazovu nalet nostalgije“, tvrdi Tijana Tašin, suvlasnik startap projekta YoloBook.
Reč je o aplikaciji za poručivanje fotografija, koja korisnicima omogućava da naruče svoje foto-proizvode u nekoliko klikova, neposredno sa svojih pametnih telefona. „Naš portfolio sadrži velike i male foto-albume, sa jednostranom ili dvostranom štampom, kutijice sa polaroid fotografijama, ramove, i klasične fotografije svih dimenzija“, objašnjava apsolventkinja Fakulteta organizacionih nauka.
Mlada devojka ima već šest godina aktivnog ućešća u preduzetništvu, inicijalno baveći se veb i grafičkim dizajnom, kao i marketingom. Ona i njen tim učestvovali su u brojnim startap projektima, dok 2017. godine nisu došli na ideju da realizuju YoloBook. „Ideja je bila toliko inspirativna da smo u samo tri meseca završili sve što je bilo neophodno za start – aplikaciju, vizualni identitet, sajt, marketing strategiju, obezbedili partnere za proizvodnju našeg prvog proizvoda“, ističe.
Mnogo toga, pogotovo u startap biznisu, uči se u hodu. Tijana i tim su, u želji da YoloBook foto proizvodi budu što kvalitetniji, obilazili štamparije, upoznavali se s tom industrijom, a paraleno s tim, učili o proizvodnji, logistici, finansijama, računovodstvu, kao i o administrativnim i pravnim aspektima cele priče. Krupan zalogaj, ali ništa ne može da zameni onaj osećaj kada uspeš da postaviš i plasiraš dobar proizvod od nule.
„Sama ideja kao pojam i plan u našoj glavi suštinski nije ni pet odsto čitavog procesa. Ljudi često greše kada se plaše da je podele sa drugima, strepeći da će im neko ukrasti zamisao. Zapravo, svako dodatno objektivno mišljenje, sa svim predlozima i sugestijama treba uzeti u obzir, implemetirati i sagledati“, savetuje preduzetnica.
Pored toga, za pokretanje plodonosnog startap projekta, važnim smatra i tim koji živi za ideju, spremnost na odricanje i adekvatno planiranje. „Isplanirajte inicijalno ulaganje koje je potrebno, izvore finansiranja i plan trošenja novca. Naravno, ne zaboravite i bekap plan – šta-ako”, dodaje. Na taj način, rezultat stigne kao potvrda.
„Našim potrošačima najviše odgovara jednostavnost korišćenja aplikacije, samo nekoliko klikova iz fotelje, sloboda odabira korica i delimične personalizacije. Ono što je i mene najviše inspirisalo jeste emocija koju naši proizvodi izazivaju kod korisnika“, zaključuje Tijana.
Kampanja „Znam da mogu“ sprovodi se u okviru Programa podrške razvoju i promociji ženskog inovacionog preduzetništva pokrenutog od strane Kabineta ministra zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj. Kampanja za cilj ima promociju ovog i sličnih uspeha srpskih preduzetnica, ali i ohrabrivanje žena da pokrenu sopstveni biznis i ostvare svoje preduzetničke zamisli.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.